Gå til innhold

En hybrid priestbuild, kommentarer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en priest i 45 nå og sitter å funderer litt på endgame builder. Ser ut som det er to builder som virker ganske vanlige, Shadow/disc som pvp eller Disc/Holy til instancer. Jeg vet ganske lite om endgame, men har fått inntrykket av at man bør være holy speccet i end game instancene for å være healer. Stemmer dette? Hvordan rolle har f.eks en shadowpriest i MC?

For øyeblikket er jeg svært lite lysten på å respecce til Disc/Holy i level 60, føler jeg bare kommer til å bli en healingbot da. I instancer det greit, men jeg vil jo pvp'e også.

Derfor har jeg prøvd å eksprimentere litt med builds får å lage en slags hybrid.

Shadow Magic 34 Pts

Spirit Tap 5/5

Blackout 5/5

Improved Shadow Word: Pain 2/2

Improved Psychic Scream 2/2

Improved Mind Blast 5/5

Mind Flay 1/1

Improved Fade 2/2

Silence 1/1

Shadow Weaving 5/5

Darkness 5/5

Shadowform 1/1

En ganske normal build på Shadowtreet. Improved fade er ganske nyttig, og har antageligvis bruk for det som endgame healer.

Holy Magic 17 Pts

Improved Renew 5/5

Spiritual Healing 5/5

Subtlety 5/5

Improved Flash Heal 2/2

Her skulle egentlig disc treet vært, men istedenfor har jeg valgt holy. En ganske bra healing build, og får mye valuta for de 17 poengene.

Denne builden gjør meg ikke best i pvp, men heller ikke verst. Samme gjelder på healing siden, ikke best, men ikke verst.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bytt subletly med holy spesialisation. Aggro er ikke et stort problem i level 60 pga. crowd controll som sleep/sheep/shackle/banish. Improve flash heal er mer pvp enn pve imo. Tri-spec er bedre som hybrid vil jeg tro :)

Skrevet

drop subtlety.

du har fade, det holder. inspiration er "mye" bedre.

og på level 60 har du liten brukt for spirit tap.

bruk heller de 5 poengene i holy slik at du kan få inspiration + holy spec for crits.

Skrevet
er det mulig å angre talents? isåfall, hvordan gjør jeg det?

gå til trener... i wish to unlearn my talents.. yes i do... så koster det 1 g første gang så 5 g osv

oooooOoOO, okey, trodde det var sånn for å unlearne skills du har fått av trainern =)

Skrevet

Jeg ville sagt det var bedre å gå "standar" builds..

Ta Disc/holy eller Shadow/disc, det er disse som fungerer best...

Skrevet

Jeg ville tenkt på bruksområde. Holy Priest er ikke såå mye å skryte av i Solo-PvP, men i gruppe pvp er jo healinga dems ganske så viktig. Instanser er det deilig å ha med en holy priest som healer! Jeg lagde meg en priest for jeg synes det å heale er ganske morro, og med en god priest så er instanser mye mer morro ;) Min 25 priest er for tiden 100% Shadow, dette siden den kun er en alt og spiller for det meste solo, men når den før eller siden dinger 60 skal den rett over i holy/disc!

Skrevet (endret)

Lykke til med å få gruppe til MC som Shadowpriest....

Og en ting til; Builden din sugde....hvem pokker kjører Shadow / Holy? Disc er et must uansett build, for Improved PWS og PWF er de to meste talentsa...hvem sier vel ikke nei takk til 70 ekstra stamina i en time på lvl 60?

Endret av NightKeeper
Skrevet

Og en ting til; Builden din sugde....hvem pokker kjører Shadow / Holy? Disc er et must uansett build, for Improved PWS og PWF er de to meste talentsa...hvem sier vel ikke nei takk til 70 ekstra stamina i en time på lvl 60?

de kan jo dispelle?

ikke at jeg skjønner hvorfor en prest skal være dealer da...

Skrevet

de kan jo dispelle?

Så du tror det bare er Shadowpriests som kan dispelle?

Skrevet

de kan jo dispelle?

Så du tror det bare er Shadowpriests som kan dispelle?

nei... men at holy tar seg av healinga, og hvis noen prester absolutt vil være shadow kan de settes til dispelling...

Skrevet (endret)

Har vært i MC som shadowpriest jeg :) Tok golemagg med 32mann og, så ikke undervurder shadowpriests, de kan heale, bare litt dårligere enn disc/holy :) Manapoolen varer mye lengre hos disc/holy, det er imo den største forskjellen.

edit: du bør ikke føle deg tvungen til å være disc/holy specca hvis du vil være shadow. Det er det jeg vil få fram :D (er disc/holy specca nå da imo at jeg ikke spiller så mye med den, kun instance osv :))

Endret av uberhunter
Skrevet
Har vært i MC som shadowpriest jeg :) Tok golemagg med 32mann og, så ikke undervurder shadowpriests, de kan heale, bare litt dårligere enn disc/holy :) Manapoolen varer mye lengre hos disc/holy, det er imo den største forskjellen.

edit: du bør ikke føle deg tvungen til å være disc/holy specca hvis du vil være shadow. Det er det jeg vil få fram :D (er disc/holy specca nå da imo at jeg ikke spiller så mye med den, kun instance osv :))

Shadow er ubrukelig i MC mener nå jeg....hvem sier ikke nei takk til 10 % mer mana? :) + at healinga healer mer med holy / disc :)

Nærmer meg 8000 mana fullt buffet nå...trenger dog Seal of Rivendare x2, Stormrager og Devout Gloves + 9 intellect på staven min så har jeg 8k mana :)

Skrevet

du trenger absolut ikke å være holy speccet i endgame instancer. men jeg kan ikke lyve, går an å forenske seg i en priest med 100% holy build hvor renew er helt UBER!!!. som warrior er det digg med holypriest, men funker fett med shadow også, selv i MC og onyxia.

Skrevet

Shadow fungerer greit i MC ja, man bare setter den i en rogue-gruppe og bruker den til dispell når det er det som trengs. Den = shadow priest.

Btw, ene char vi er flere som deler på var shadow spec og ble brukt som healer på MT (i MC). It's all about skills.

Skrevet (endret)

Kom på en liten ting til, å tvinge en prest til holy er som å tvinge en warrior til protection.

EDIT: På PvP er det ganske så teit å tvinge noen over til disse to.

Endret av Sub-Lock
Skrevet

Jeg går ikke for stor manapool, jeg går for å ha mye regen. Har ca bare 7400 mana fullt buffa, men så har jeg nå 59mana pr 5 sec, og det øker for hver dag ;) Merker sinnsykt stor forskjell fra når jeg hadde ingenting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...