Gå til innhold

Noen som har hørt Apocalyptica?


knutby

Anbefalte innlegg

Var på Rammstein Konsert på fredag og dette var oppvarmingsbandet. Ble skikkelig imponert og kjøpte cden "cult" Sitter fortsatt og måper over hvor fantastisk det er. Noen som enige?

 

Til de som ikke vet er det et band på 4 som spiller kunn på Celloer. Mange kopier av andre låter og sikkert mange de har laget selv også. Vet ikke hvilken sjanger jeg skal legge det under men tungt er det iallefall.

 

: leif...

Endret av Loffelur
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja! Jeg DIGGER Apocalyptica! :love:

 

Var selv på konsert med de for noen uker siden på Rockefeller! Det var en virkelig bra konsert!

 

De har en 4-5 CD'er som jeg har kjøpt! Hvorav den første "Plays Metallica By Four Cellos" er jo den de virkelig ble kjent med.. (på en annen side, så kunne de jo ikke bli kjent så veldig mye før, men, men..). Der er det bare cover-sanger (av Metallica), og på album nummer 2, Inqusition Symphony, så har litt noen cover (også av andre band.. Megadeth?) og noen selvlagde! Nå lager de stort sett bare selv så vidt jeg vet! De to andre platene er; Cult og (self titled).. Lurer på om jeg har glemt én, men er ikke sikker!

 

Jeg synes Apocalyptica er kjempebra! Og kommer de tilbake og skal ha konsert skal jeg definitivt gå en tur til!!

 

:w00t:

Lenke til kommentar
Men på konserten så hadde de en trommis medn kan ikke høre han på cden? vet du hvorfor?

Fordi han ikke er med på CD'en vel...

 

Blir kanskje litt fetere live med trommer i tillegg antar jeg. Synes forøvrig den beste coverlåta deres er 'From out of nowhere' (Faith No More-cover fra Inquisition Symphony-albumet).

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
Men på konserten så hadde de en trommis medn kan ikke høre han på cden? vet du hvorfor?

Fordi han ikke er med på CD'en vel...

 

Blir kanskje litt fetere live med trommer i tillegg antar jeg.

Er det ikke vanlig at når de først skal lage en cd at de tar med hele bandet??

Lenke til kommentar
Men apropos Rammstein-konserten - ble den filmet?

 

Det var vel samme arena som den tildels legendariske 'Live aus Berlin'-konsertfilmen er fra. Jeg så dem live i Spektrum tidligere i år og tror showet virkelig hadde gjort seg på DVD :)

Den jeg var på ble ikke filmet, men det var 3 konserter før meg som kanskje ble det. Var ikke Live aus berlin på en lukket scene? Denne var på Wuhlheide som er en open air scene.

Lenke til kommentar

Neida, den var utendørs - sjekk den ut hvis du ikke har sett den, den har (naturlig nok...) hovedfokus på de eldre låtene. Nettopp derfor hadde en ny konsert-DVD med årets setlist gjort seg siden de har med så mye nytt materiale på denne turneen.

 

''Live aus Berlin'', was shot at Wuhlheide Berlin on August 22nd and 23rd 1998.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Jeg hører utrolig mye på "Faraway" fra Reflections nå. Den minner meg om ei fantastisk jente som så urettferdig ble revet bort fra denne verden i en mopedulykke for 1 uke og 3 dager siden. De spilte den i begravelsen.. den er så utrolig trist. Klarer ikke å høre på den uten å grine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...