Gå til innhold

Asteroide på vei mot jorden!


Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-07-26 00:08, groenn skrev:

Quote:


Den 2002-07-25 23:53, Ganjaman skrev:

Jeg for min del håper at asteroiden sveiper forbi oss rett utenfor atmosfæren slik at vi kan få en skikkelig titt på den! Hadde vært litt av et syn! Men hvis den krasjer, ja, da blir jo det ikke så gøy da :sad: Utenom eksplosjonen da.


 

Men det vil jo ikke være noe stort problem å forhindre det hvis den kommer rett på.

 

Med dagens og tiden frem til da sin teknologi, er det helt sikkert noe de kan gjøre.

De trenhger ikke sende opp folk som i "armageddon", de kan bruke roboter og datateknikk

 

 

Vet det. En av teknikkene går jo ut på å få et gigantisk solseil til å få asteroiden ut av den eventuelle banen mot jorden. Man har jo også spekulert på å feste raketter på asteroiden og skyve den ut av banen. Jeg skal ha 3FY til neste skoleår, og slike teorier kan jo bli et interessant diskusjonsemne under astrofysikk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Quote:


SnowDOG_ skrev (2002-07-26 02:56):

dagene før den treffer jorden skal eg knulle,drikke,spille som aldri før og da den passerer jorden uten å treffe men bare masse støvv som kommer inn i atmosfæren da skal eg le og le helt til eg dauer.



Er lenge til det skjer, Så da må ingen ta sorgene på forskudd. Personlig tror eg ikke det vil skje men hvem vet.
Lenke til kommentar

Trist at ogsaa Aftenpotten har begynt med tabloid-nyheter de siste aarene.

 

Jeg husker i min barndom, ja jeg husker det klart som om det bare var 40 aar siden, da Aftenposten aldri publiserte en nyhet foer det hadde vaert fakta i et helt aarhundre.

 

Men jeg digresserer.

 

Uansett, masse steiner der ute i det store intet, og de beveger saa vitterlig paa seg.

 

Her er det flere steiner som beveger paa seg i det store tomme rommet.

 

PS! 2002 NT7 ble oppdaget den 9. Juli. Litt jaevlig tidlig aa gaa ut med dette som en "mulig risiko, tenk saa fali' uffameg og gid hvordan skal dette gaa" naa.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-26 09:53, Signatur skrev:

De astroidene vi oppdager lang tid i forveien er ikke noe problem. Det er de vi ikke ser før det er for sent som er farlig.


 

Er det mulig oxo da? Blir ikke hele himmelrommet observert så nøye hele tiden at det ikke kan skje at noe kan komme uoppdaget igjennom?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-26 10:55, groenn skrev:

Quote:


Den 2002-07-26 09:53, Signatur skrev:

De astroidene vi oppdager lang tid i forveien er ikke noe problem. Det er de vi ikke ser før det er for sent som er farlig.


 

Er det mulig oxo da? Blir ikke hele himmelrommet observert så nøye hele tiden at det ikke kan skje at noe kan komme uoppdaget igjennom?

 

 

 

Nei. Vi oppdager bare en liten brøkdel av alle de asteroidene og steinene som svever ute i rommet!

Lenke til kommentar

"dagene før den treffer jorden skal eg knulle,drikke,spille som aldri før og da den passerer jorden uten å treffe men bare masse støvv som kommer inn i atmosfæren da skal eg le og le helt til eg dauer"

 

ihvertfall kan du le til futen kommer. (bidragsfogden)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-26 05:06, DrDoogie skrev:

Trist at ogsaa Aftenpotten har begynt med tabloid-nyheter de siste aarene.


Jeg husker i min barndom, ja jeg husker det klart som om det bare var 40 aar siden, da Aftenposten aldri publiserte en nyhet foer det hadde vaert fakta i et helt aarhundre.


Men jeg digresserer.


Uansett, masse steiner der ute i det store intet, og de beveger saa vitterlig paa seg.


er det flere steiner som beveger paa seg i det store tomme rommet.


PS! 2002 NT7 ble oppdaget den 9. Juli. Litt jaevlig tidlig aa gaa ut med dette som en "mulig risiko, tenk saa fali' uffameg og gid hvordan skal dette gaa" naa.


 

For å skrive æ ø å på utenlandske tastatur kan du holde inne "ALT" til venstre for "Space" og mens du holder inne "ALT" trykker du inn disse nummera:

 

Æ= 402 æ=401 Ø=413 ø=411 Å=399 å=390

 

(alt etter hvilken bokstav du skal skrive.)

Når du har tastet inn nummeret slipper du "ALT" tasten og voila!!

 

 

Mvh Nissen

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Nissen på 2002-07-26 14:23 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-26 10:55, groenn skrev:


Er det mulig oxo da? Blir ikke hele himmelrommet observert så nøye hele tiden at det ikke kan skje at noe kan komme uoppdaget igjennom?



 

Som det allerede er nevnt, er ikke det tilfellet. Jeg er ikke så inne på dette, men jeg mener hvis en stein er i en ugunstig(stor?)bane, så kan den komme rett mot jorden. Og da kommer de fort som fa** Tilfellet med denne, er at den sirkler rundt der oppe - godt synlig, og derfor så kan de vel regne på hvordan banen forandres. Men som sagt, dette er ikke mitt felt.

Lenke til kommentar

Ah...jævla jornalister.

De ser ikke forskjellen på en logaritmisk og en lineær tabell.

 

De eier ikke peiling på hva de snakker om.

Ta TV2-nyhetene som viser en forsker som sier at sjangsene er 1-10 for at den skal treffe jorda.

ERGO, de har ikke peiling på hvem de skal stole på. De gjør ikke research i det hele tatt. De tar bare den duden som har de styggeste brillene og det mest rare hårfrisyre og setter et professor-navn på duden noe som gjør at gjennomsnittlige Ola Nordmann tror at vi kommer til å dø av denne tingesten som detter ned på oss om noen uker.

 

Neh...de blåser det opp til en stor sak siden det er såkalt "agurk-tid", og lager et stort ***** oppslag om at menneskeheten har så og så stor sjangse for å overleve et slikt sammenstøt.

 

ta en titt på denne sidenen heller: http://neo.jpl.nasa.gov

Og http://neo.jpl.nasa.gov/risk/2002nt7.html

 

Ps! Fattern er leder i Vesterålen astronomiforening så jeg vet hva jeg snakker om: https://www.veaf.no

 

Siten er nede pga fatteren har trøbbel med å lage hjemmesider :grin:

Lenke til kommentar

Hele denne saken er jo helt latterlig. Var det ikke NASA som hadde gjort beregninger innenfor noen titalls millioner kilometer. Men tanke på at diameteren på jorda er omtrent 13000km så er sjansene svææært små for at jorda skal bli truffet.

 

Men innen den tid så bor jeg enten på månen eller på Mars. :razz:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...