Gå til innhold

Den store XP Performance Guiden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bra guide. Jeg lurer på en ting anngaende NTFS Fixen det står att jeg skal sette 1 på NtfsDisableLastAccessUpdate men på min pc står det NtfsDisable8dot3NameCreation er det det samme? jeg satte den på 1 jeg, har jeg gjort no galt?

Begge kan disables, og de er ikke det samme. Dersom du setter NtfsDisable8dot3NameCreation vil vel ikke dosprogrammer eller andre programmer som forventer 8.3 filnavn fungere, siden filnavn på dette format ikke blir laget i tillegg til lange filnavn.

Lenke til kommentar
Liten off-topic; når det gjelder FAT(32), NTFS og partisjonering, er ikke det "optimale" å ha en liten S-ATA harddisk med nesten bare Windows på istedenfor å tulle med f.eks en 200GB ATA HD som deles opp i mange partisjoner og filsystemer?

Definitivt. Men siden sata er dyrere, velger mange ata til det som ikke krever så mye ytelse, som f eks lagring av film/musikk etc.

Lenke til kommentar
Liten off-topic; når det gjelder FAT(32), NTFS og partisjonering, er ikke det "optimale" å ha en liten S-ATA harddisk med nesten bare Windows på istedenfor å tulle med f.eks en 200GB ATA HD som deles opp i mange partisjoner og filsystemer?

Definitivt. Men siden sata er dyrere, velger mange ata til det som ikke krever så mye ytelse, som f eks lagring av film/musikk etc.

Mye dyrere? Det er jo knapt noen prisforskjell på s-ata og ide-disker nå om dagen.

Lenke til kommentar
Mye dyrere? Det er jo knapt noen prisforskjell på s-ata og ide-disker nå om dagen.

Korrekt. Eneste unntaket jeg vet om i farten er vel Raptor-diskene. Må ha det, bare må ha det. :cool:

Ja, det er jo klart. Men om 10k rpm ide-disker (finnes det?) hadde vært til salgs, så hadde det nok vært en fin prisøkning i forhold til tilsvarende 7200 rpm disker der og. Man må jo betale for økt ytelse.

Lenke til kommentar
Tilbake til det med NTFS fixen. Nå har jeg statt NtfsDisable8dot3NameCreation tilbake til 0, men jeg lurer da på hvor jeg finner NtfsDisableLastAccessUpdate. Noen som vet hvor den befinner seg.

Såg du ikkje det Bitex skrev: Hvis du ikke har den i registeret, velg New->value(gword), skriv nøyaktig navnet, så dobbelklikk på den nye verdien og sett 1 der.

 

(legger den til på posten jeg :thumbup:Bitex )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...