Gå til innhold

Over Grensen på TV2. Hypnose. Ekte eller tull?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For dei som ikkje har sett dette programmet så handler det om at ein hyponsitør får eit titals personar på scenen som har hypnotiserer i søvn. Deretter går han rundt og analyserer dei for å finne ut kva personar som egner seg for å bli hypnotisert.

Når han har funne dei som passer, forteller han dei ting mens dei ikkje er bevisst, og dette trur dei når dei våkner. Ved eit lite knips klarer han liksom å få dei til å våkne eller sovne igjen.

I dagens episode hypnotiserte han 2 personar til å tru at han var usynlig, hvilket det såg ut som dei trudde.

Eg har ikkje noko tru på at det er ekte før eg prøver sjølv.

Synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ser jo truverdig ut, etter det eg huskar. Såg nokre av programma som var for nokre år sidan.

Men seier det samme som deg, eg har ikkje noko tru på at det er ekte før eg prøver sjølv.

Endret av Kjet!l^
Gjest Slettet+9817234daf
Skrevet

Tror det er ekte jeg.

Skrevet
har det starta igjen? var for noen år siden også men er jeg og huske :hmm:

Meiner det, og zeph hadde vel ikkje laga denne tråden vist det ikkje var starta opp igjen?

Gjekk for nokre år sida ja. :)

Skrevet

Så på det jeg også. Det er en grunn til at de legger programmet i Sverige når det ikke er lov å bruke hypnose som underholdning i Norge, men av og til virker det som det er for godt til å være sant... Ser morro ut though :D

Skrevet

Mener å huske at en av de hypnotiserte var på vei til å bli litt i overkant aggresiv når det gikk før en gang, så hypno-mannen stormet frem og knipset som en gal. Så ganske ekte ut. :)

Skrevet (endret)

Utrolig dårlig underholdning.

Det sies at det kun er dumme folk som kan bli hypnotisert. Om jeg tror på det.... tja...

Endret av EskimoBob
Gjest Slettet+9817234daf
Skrevet

Jepp. Alle på programmet hans er profesjonelle skuespillere. Nesten på samme måte som at alle er seg selv når de er fulle...

Skrevet

Men, hypnose fungerer altså. Vet ikke noe om det på dette nivået som "Over Grensen", men til en viss grad så fungerer det.

En kollega til fattern var en stor-røyker og klarte ikke å slutte. Etter hvert lot han seg hypnotisere, og jommen så gikk det. Han får visst ikke det suget etter røyk lenger, han tenker rett og slett ikke over det.

Dette tror jeg på, men jeg har ingen formening om "Over Grensen" på TV2 før jeg opplver det selv

Skrevet (endret)

Hypnose er sterkt overdrevet (ja jeg har blitt hypnotisert flere ganger). Det som skjer er at du går inn i en svært fokusert tilstand, men ikke mer fokusert en at du faktisk kan slutte _hvis_ du vil.

Jeg spurte om det virkelig var mulig å bli så hypnotisert som de på TV, og han svarte det stort sett var viljen til å bli det. De er PR kåte mennesker som gjør alt for å komme på TV. Det er like mye skuespill som virkelighet...

Edit: ehs5: Dette fungerer fordi underbevisstheten ikke har lyst på røyk. Man endrer kroppens vaner, får kroppen til å slappe av og vips værre var det ikke.

Dette gjelder med alle ting, kroppen blir vant til "ting". Hvis du spiser en tyggegummi hver dag kl.12:00 i en uke eller 2 så er det nesten garantert at hvis du etter 2 uker slutter så kommer det masse spytt i munnen kl.12:00 neste dag, selv om tyggegummien ikke er der. Dette endres fort, men regner med du skjønner prinsippet.

Endret av Ongabonga
Skrevet
Dei som er med i programmet må ha litt erfaring innan skodespel for å ikkje begynne å le.

Det er sant. Mange drømmer om å komme på TV, de vil nødig ødelegge det ved å le.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...