Gå til innhold

Droppa Dell X1 da den ble for dårlig, får IBM X41


run

Anbefalte innlegg

Hei, noen flere som går for IBM X41?

 

Vel, Dell'en er nok en helt utmerket maskin på mange måter, men uten mulighet for å bruke PC-Card, den mangler altså slott eller spor for PCMCIA-kort, og uten dockingmulighet ble den for dårlig utrustet i forhold til IBM'en.

 

IBM X41 1,5GB + 60GB

4-cellers + 8 cellers batteri

bil/fly strømadapter

Docking m;

CD/DVD

portable tastatur mv.

 

Og til dere som steiler av overskriften; da den ble for dårlig, - i teksten kommer det altså frem at den ble for dårlig utrustet. Det er nok en helt utmerket maskin, og har sikkert mange flere fordeler enn alle andre maskiner, altså bortsett fra muligheten til i sette inn PC-card + dockingstasjon.

 

:dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm, hvilket pcmcia kort skulle du hatt i den da? enig det med dockingstation.

NetCom Connect 3G "mobilt bredbånd". Det imponerer ikke meg, men det fungerer i alle fall.

 

LV i stedet for ULV ja. Jeg husker ikke batteritiden jeg, men den (X41'n) henger vel med i 2-3 timer med 4 cellers batteriet, og det dobbelte med 8 cellers batteriet, som er standard. Eller husker jeg feil?

 

I og med at 8 cellers batteri er standard på X41 er ikke batteritiden kritisk lav, tvert imot ganske bra. Men da veier maskinen 1,4 kg tror jeg. Med 4 cellers batteri, som jeg har kjøpt med, veier den det samme som X40, altså 1,2 kg.

 

Så med begge disse batteriene er jeg komfortabel med den PM 1,5Ghz LV. Den har altså grei batteritid.

Lenke til kommentar
Hei, noen flere som går for IBM X41?

 

Vel, Dell'en er nok en helt utmerket maskin på mange måter, men uten mulighet for å bruke PC-Card, den mangler altså slott eller spor for PCMCIA-kort, og uten dockingmulighet ble den for dårlig utrustet i forhold til IBM'en.

 

IBM X41 1,5GB + 60GB

4-cellers + 8 cellers batteri

bil/fly strømadapter

Docking m;

CD/DVD

portable tastatur mv.

 

Og til dere som steiler av overskriften; da den ble for dårlig, - i teksten kommer det altså frem at den ble for dårlig utrustet. Det er nok en helt utmerket maskin, og har sikkert mange flere fordeler enn alle andre maskiner, altså bortsett fra muligheten til i sette inn PC-card + dockingstasjon.

 

  :dribble:

Går for samme maskin selv. Byggekvaliteten og tastaturet, kombinert med raskere prosessor og mer minne gjør at valget faller på en X41. Dog har jeg ikke bestillt ennå. Det er ingen som har den inne. Venter til Topseller-modellene kommer. Hvor har du bestillt, og når forventes den levert?

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt gjennom it-mannen på kontoret, som får den via en såkalt distributør. Utgangspunktet er Datateam-priser, imidlertid forhandlet jeg pris med Dropzone, og kom til prisene jeg nevnte ovenfor. IT-mannen tilbød å skaffe greiene til samme pris som den fremforhandlede Dropzone-prisen.

 

Maskinen med utstyr kommer innen eller på fredag håper jeg. Imidlertid kommer dockingstasjonen først til neste uke.

 

Jeg ville egentlig hatt bredskjerm, men det har jo IBM X41 ikke. Jeg må ganske enkelt ta den med den skjermen den har ... Imidlertid skal jeg bruke NetCom Connect-kortet i maskinen, så Dell X1 ble derfor utelukket.

 

:cry:

Endret av run
Lenke til kommentar
Skjønner jo problemmet med at det ikke er pccard slot, men som andre har sagt før. Billigere å kjøpe en 3g mobiltelefon enn. ;)

Å bruke mobiltelefon i stedet for PC-Card er utelukket på linje med å rigge opp noe converter-arrangement som stikker langt ut av PC'n for å bruke 3G-kortet.

 

NetCom-kotet stikker 4 cm ut, og det liker jeg dårlig. Likevel drar jeg på PC'n (min gamle Dell Latitude CPi 400Mhz) uten å dra ut kortet. Det går helt fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...