Gå til innhold

Rema 1000 selger 17" LCD-skjerm. Bra/dårlig?


Simen1

Anbefalte innlegg

Jeg så raskt over reklameavisa til Rema 1000 nå nettopp og fikk øye på en LCD-skjerm de selger. Se det vedlagte bildet. Er det noen som kjenner igjen merket eller modellen? Sånn at det går an å spore opp tester og spesifikasjoner.

 

PS. Det står forresten også at tilbudet på alle varene på den siden bare gjelder følgende remabutikker i Trondheim: Flatåsen, Syd, Stavset, Ranheim, Moholt, Leangen, Lade, Fossegrenda og Rosenborg.

 

Edit: Jeg fant ingen skjermer i prisguiden som lignet på den i annonsen.

post-220-1119716487_thumb.jpg

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Ah der den.

 

Den nye Medion skjermen. Vissnok er den basert på det neste generasjons paneler produsert av sharp. Sharp har kommet over en ny spennende metode å adresse pikslene på, og kan dermed by på en ny type panel: X7-gh-8TB

 

Dette betyr igjen at responstid ikke spiller noen rolle, da skjermen ikke vil lide av etterslep. Mener at den støtter opp til 140 FPS på den analoge inngangen. Den har jo selvfølgelig DVI.

 

Kontrasten er langt bedre på denne en andre skjermer, noe som gjør at den har 100% korrekt fargegjengivelse. Dette er det bare enkelte toppmodeller fra Eizo og NEC som har muligheten til.

 

Grunnen til at andre skjermprodusenter ikke har denne paneltypen er at Sharps utforsket en teknikk som de andre forkastet og etter 10 år forkning gir den avkastning. Medion (som faktisk er en av verdens største hardware / PC produsenter kjøpte i fjor alle rettigheter til panelene hos Sharp de neste 5 årene.

 

Prosjektet er kalt blueribbon og du kan lese mer om samarbeidet oppkjøpet her:

 

http://www.rnet.gr.jp/blueribonet/index.htm

 

 

Videre er denne skjermen TCO 03 sertifisert og kan derfor tilby høydejustering, vipp, side til side og pivot funksjon. Den kan også henges på veggen.

 

Den er også produsert i titan, slik at den er holdbar og ser ekslusiv og holdbar ut :D

 

Det som er morsomt er at RIMI skal selge disse i Norge, og har mystisk nok fått enerett på disse. Og navnet mener jeg er MD41977-S.

 

 

De tilbyr forøvrig en garanti på hele 10 år, og de garanterer at det ikke vil være noen form for pikselfeil på den.

Lenke til kommentar

Da kjøper jeg en sånn, hvis du kan bevise/garantere det du sier oivind_dahle...?

Correct me if im wrong, men jeg oppfatter det som om at denne skjermen skal være helt på topp i spill, film og vanlig bruk, 10års garanti og titan-ramme? Til 1800kr høres det jo helt sykt ut! :dribble::love:

 

EDIT (før posting): Jeg kjøper en sånn om jeg finner noen som kan kjøpe en for meg, siden det bare er langt oppe i nord de selges

Lenke til kommentar

Bildet ligner veldig på denne:

 

42E6777CBA3C1200E10000000A00004A.jpg

 

Link

 

Produkt Beschreibung

Bitte beachten Sie, dass dieser Artikel als B-Ware angeboten wird und daher einer eingeschränkten Gewährleistung von einem Jahr unterliegt. B-Ware weist Gebrauchsspuren auf, wurde jedoch überprüft und ist technisch einwandfrei.

Aktionsartikel - Nur solange der Vorrat reicht!

Ausstattung

 

    * 17" TFT SXGA LCD Color Monitor

    * Sichtbare Bildschirmdiagonale 43,2 cm

    * Betrachtungswinkel typ. Horizontal = 140° / Vertikal = 120°

    * Kontrastverhältnis typ. = 350:1

    * 2 integrierte Lautsprecher

    * Maximale Auflösung 1280 x 1024

    * Helligkeit typ. = 270 cd/m2

    * Reaktionszeit typ. = 25ms

    * OSD (On Screen Display)

    * Universal Netzbetrieb (AC 100-240V~50-60Hz)

    * Strahlungsarm nach TCO 99

    * Monitor und Netzteil VDE/GS geprüft

 

Lieferumfang

 

    * 17" TFT Monitor

    * Netzkabel

    * 15-Pin D-Sub Kabel

    * Audiokabel

 

Abmessungen und Gewicht

 

    * Abmessungen: 423 x 402 x 228 mm

    * Gewicht: ca 5 kg

 

Gewährleistung

 

12 Monate Gewährleistung

Lenke til kommentar

hehe, for de som ikke skjønte det, var nok Dahles innlegg noe useriøst.

 

Må innrømme at jeg fikk litt hakeslepp før jeg innså at det bare var kødd fra ende til annen.

 

Dette er sikkert en helt grei skjerm for en som ikke er så hyppig PC-bruker, eller om skjermen skal bli satt opp til en server/PC som typisk ikke administreres så ofte. Jeg ville nok ikke ha kjøpt denne som hovedskjerm, men heller som en reserveløsning, eller en uviktig 2.-skjerm.

 

Når det er sagt finnes det jo også en god del 17" i samme prisklasse som muligens er noe mer anerkjent.

Lenke til kommentar
Bildet ligner veldig på denne:

https://www.medionshop.de/P23ShopImagesDE//...0000A00004A.jpg

Produkt Beschreibung

    * Reaktionszeit typ. = 25ms

Hvis husken ikke svikter meg så tror jeg det sto 16ms på forpakningen, husker dog ikke modellnummeret.

 

En slektning av meg skulle til å kjøpe skjermen, jeg rådet ham fra det med: "Lurt med DVI", etc. Vedkommende gikk heller for denne, så får vi se om han blir fornøyd.

Lenke til kommentar
Kvalitet + Rema = Tull

Rema 1000 + LCD skjermer = crap.

Jeg lar meg irritere litt over at folk har så store fordommer at de ikke tror at det kan gjøres ett og annet godt kjøp fordi det er feil navn på butikken eller feil merkenavn på varen eller for lav pris. Hvis man vet disse faktorene så er det ikke sånn at man kan forutsi med 100% sikkerthet at produktet ikke er verd prisen. Hvis man tror det så er man fordomsfull og trenger en liten virkelighetssjekk.

 

Men etter å ha funnet litt spesifikasjoner og sett at prisene på konkurrerende produkter har sunket et par hundrelapper siden remaskjermen ble lansert så tror jeg vi kan slå fast at skjermen er hverken overpriset eller underpriset. Den er omentrent som man kan forvente for 1800kr: Sikkert grei til kontorbruk, men sikkert ikke spesielt bra for de som er over middels interresert i foto, video, eller spilling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...