Gå til innhold

Kaizers Orchestra - Hva mener DU?


Pasient

Anbefalte innlegg

Selv mener jeg at Kaizers er genialt. Jeg finner ikke en sjanger og putte de i, fordi musikken er så "langt borte" fra det jeg vanligvis hører på.

 

Første albummet (Ompa til du dø) er rett og slett fantastisk. Det som fanger meg med Kaizers, tror jeg må være at hele albummet er en historie fra et russisk mafia miljø, tror jeg. Vokalen er utrolig bra, spesielt på sangen "Bris".

 

Det andre albummet (Evig pint) følger opp på samme måte. Det er ikke fult så bra som det første, men er fortsatt utrolig bra. Nesten samme historien som det forrige.

 

Jeg har nettopp hørt "Maestro", deres nye singel. Å den fikk meg til og glede meg noe sinnsykt til det nye albummet. I velkjent Kaizers stil. :)

 

SÅ.

 

Hva er dine meninger? Liker du Kaizers, eller mener du det er et forferdelig bråk? Dine meninger her takk.

 

EDIT: "Evig Ping" :blush:

Endret av Pasient-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten å lese hva noen andre har skrevet først:

 

Kaizers Orchestra er rett og slett det mest geniale som har vokst opp fra Jærens forblåste landskap. Som live-band er det ren og skjær undeholdning, og personene bak instrumentet eier masse karisma. Lydtrykket er bra, og å se vokalisten synge i det ene øyeblikket og videre slå for full kraft på oljefat og lignende i det andre øyeblikket, er imponerende. Må hell og lykke være med dem på sin vei i utlandet.

Endret av anth
Lenke til kommentar

Hey, Kaizers kan være j**lig bra, hvis de har dagen.

 

Derimot har jeg ikke like bra erfaring med folka av scenen. Jobber som frivillig for et konsertlokale, og Kaizers var innom 4-5 ganger i løpet av et år når og etter de tok av i Norge. Jeg merka at de raskt tok til seg suksessen, de fikk litt primadonna nykker.

Ikke alle var like ille da.

Trommisen er grei, han ble sammens med et kvinnfolk jeg kjenner.

Vokalisten, Jan Ove (eller Janove som han nå så teit heter), var i en annen klasse. Han virka ofte j**lig arrogant, han var kongen og det var det liksom. Kan hende jeg bare traff på'n når han hadde en dårlig dag, men jeg har ikke særlig respekt for han som person.

 

Men musikken er rå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...