Gå til innhold

1.5+ Gig RAM VS. 1 Gig RAM


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja oppgradering fra 1gb til 2gb RAM løste absolutt alle problemer for meg. Eller jeg hadde egentlig ingen problemer med grafikk og flyt, siden jeg dro alt glatt i lange perioder med alt på fullt i 1600x1200 - men etter en stund så ble jeg kastet ut av servern med påfølgende beskjed: "Punkbuster has banned you because of empty Win32 Module List" .... alt dette er nå historie, og 2gb RAM gjorde alt mye bedre.

 

- AMD Athlon64 3000+ 2.0 GHz

- Sapphire Radeon X800PRO 256MB GDDR3 AGP

- TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual (ganger 2)

Lenke til kommentar

I windows task manager står det at spille bruker under 700mb av min ram. (bare prøvd demoen). Opplever også denne hakkingen når jeg snur meg, trudde dette ville ordnes i fullversionen.

Til dere som ikke vil kjøpe mer ram kan jo prøve å sette texture quality på medium (dette skal visst hjelpe) og\eller sette ned Aperture Size i bios.

Lenke til kommentar
Til dere som ikke vil kjøpe mer ram kan jo prøve å sette texture quality på medium (dette skal visst hjelpe) og\eller sette ned Aperture Size i bios.

 

Har kjørt på medium hele tiden jeg...samme problem der.

 

Aparature er på 128Mb. Tror ikke jeg vil gå lavere enn det!

Lenke til kommentar
jeg har 1gb ram, og opplever 0 hakking/lagging!!!

 

men hvilken oppløsning og settings?

 

og spesc?

kjører 1024x768.. har ikke finni ut hvordan jeg setter på 2048x1024... :(

 

Ellers så går det i high på alt...

 

Spesc på datan er:

 

AMD Athlon 64 3500+

1gb ram

Gainward GF 6600GT skjermkort

Asus A8N-sli deluxe HK

 

 

Off topic:

Hvordan setter jeg oppløsninga til 2048x1024?

Lenke til kommentar
Off topic:

Hvordan setter jeg oppløsninga til 2048x1024?

Rediger snarveien, slik at Target ser tilsvarende dette ut:

 

"C:\Programfiler\EA GAMES\Battlefield 2 Demo\BF2.exe" +menu 1 +fullscreen 1 +szx 1280 +szy 1024

 

Vet ikke om den funker da, men fant det her på forumet...

Endret av Overdox
Lenke til kommentar

hadde 512mb ram. loadinga på bf2 demoen tok vanvittig lang tid. og spillet hakket de første 5 min til hele banen var loada. så fikk jeg låne en 256 brikke oss en kompis.

 

nå går bf2 smertefritt.. har 768mb ram. loadinga går svinfort. MYE raskere enn før. og hakker nesten ingenting i spillet.. får snart kjøt en 512 brikke hos en kompis.. da blir det vel fart tenker jeg ;)

 

kjører på 1024 og det meste på high :)

Lenke til kommentar
Jeg fikk 2x1024 i dag og merket stooor forskjell fra 2x512.

Kjører nå alt på max, null tegn til hakking.

 

Ahh nok en som ser store forbedringer med å dobble rammen fra standard 1 gig.

 

Jeg kommer nok til å vente på patchen kommer før jeg kjøper ny ram, men kan egentlig ikke tenke meg at dem klarer å fikse på det at BF2 bruker svært mye ressurser. Er redd det er bare slik spillet er!

 

Og så lenge page file usage går over 1 gig så trenger man mer ram. Så enkelt er det bare! Hos meg så jobber den page file usage seg oppover fra rundt 700 til å nå toppen på rundt 1200. Den kan ofte ligger på 1100 i flere minutter. Dvs at jeg ville hatt bruk for mer minne i alle disse minuttene jeg er oppe i 1100.

Lenke til kommentar
hmmm mulig jeg tar feil når jeg sier at man kan skaffe dual channel 2gig til 2000kr :cry:

 

Koster det 4k så er jeg og litt usikker på om det er verdt det.

 

Men vi bør kanskje vente til patchen og se hva dem får gjort med problemene våre uansett.

Jeg får noen ganger når jeg skal begyne ett game eller at gamet bytter map at jeg får "memory.dll: Sanity Check:Block size 233967064 (223.13MB) Doesn't seem sane"

 

jeg har jo over 1500MB ram med 400MHz, men kan det ha noe med at jeg har for lite ram? over 1500MB burde jo holde...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...