Gå til innhold

Min opplevelse av CS:S på public


Anbefalte innlegg

Kan være du spilte med en i klassen min ;) .

Han har null kontroll han sprayer heftig men får headshot på alle :D

 

Siktet hans går i en bestemt retning hele tiden...Likt heaten(så faktisk han i byn(Bergen) i går:P)

 

Siktet går konstant slik <-----------------> frem og tilbake

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du noen gang tenkt på at det er sikkert mange der ute som irriterer seg over ting du gjør, og de oppfatter deg som en NOOB.

 

kansje du har en dårlig dag. kansje du er frustrert eller opptatt sitter i tlf, hva vet jeg... men tenk etter før du som tydlig vis er så forbanna god skal klage på alle "NOOBSA"

skal eie deg any day

 

SALSA

jeg god?

langt ifra, in fact jeg suger.

men jeg har ivhertfall kontroll, og gjør ikke dumme ting (kjeft awake og munky).

jeg bare klager over at de som ikke er noe gode, fortsatt kan eie på public.

 

jeg er jo egentlig et bevis på det.

Lenke til kommentar
Greit nok at cs skal være litt random, men når hitboksene er helt uberegnelige og rekylen er helt uberegnelig blir det for mye av det gode.

hm, det med at hitboksene er helt uberegnelige har bare med at du ikkje har funne ut at det går ann å stille på dei...

 

Eg siter en som hadde samme problemet:

Jeg er selv en 1.6 spiller, eller frem til i dag, nå er jeg usikker igjen. En av grunnene til at jeg forlot CS:S var at det var litt ustabilt og hadde dårlige hitboxer (trodde jeg i allefall).

 

Jeg hadde source helt i begynnelsen og valgte å forlate det relativt fort. I dag fikk jeg se en video av r4dium, hvor man kunne se hitboxen som løp langt utenfor modelen.

 

Her er et screenshot som viser at hitboksen er helt på villspor: http://img128.exs.cx/img128/7039/hitboxes34xp.jpg

 

kanskje ikkje nok med det, men han greide å fikse problemet:

 

Haha! Det var det jeg viste, tenkte jeg. Så begynte jeg å søke litt rundtom på nettet, og kom over cplforumet. Der leste jeg om CSS hitboxen. Og fikk vite kommandoen jeg ikke visste at eksisterte på source. Som alle som har rett til å klage på hitboxene vet, har 1.6 en kommando ex_interp.

 

Den er som standard satt til 0.1, og den setter alle som vil se spillet skikkelig ned til 0.01, slik at modellen ikke interpoleres med så store interval, noe som gir en mer nøyaktig oppdatering av hvor modellen faktisk befinner seg. Jeg prøvde å skrive inn kommandoen på source men den eksisterte ikke. Det jeg ikke visste var at valve, som med mye annet, hadde byttet navn på kommandoen og gjort det til en cvar.

 

På source heter den cl_interp. Det er og en kommando som heter cl_interpolate. Disse kommandoene er som standard satt til henholdsvis 0.1 og 1. Det gir et helt feilaktig forhold mellom modell og hitbox. Og enhver cs-spiller med respekt for seg selv merker at det er noe gale her. Og det er det, men problemet kan fikses! Du kan faktisk få en hitbox som er helt nøyaktig, like god, om ikke bedre enn 1.6 hitboxen.

 

Det du gjør er dette:

 

Du setter

cl_interpolate 0

cl_interp 0.01

 

Dette reseter seg etter hver gang du starte opp spillet. Har du da en "autoexec.cfg" fil i mappen som eksempelvis kan være "C:\Programfiler\Valve\Steam\SteamApps\[email protected]\counter-strike source\cstrike\cfg" så åpner du da autoexec.cfg i notisblokk/notepad og legger inn de to kommandoene jeg har satt opp til deg ovenfor. Har du ikke denne filen, så trenger du ikke å bekymre deg! Da kan du laste den ned her:

http://www.sinstorm.com/files/misc/hitbox_cfg.zip

 

Filen extracer du, og legger den i cfg mappen din. cfg mappen ligger omtrentlig her "C:\Programfiler\Valve\Steam\SteamApps\[email protected]\counter-strike source\cstrike\cfg"

 

bytt ut "[email protected]" med den mailen eller brukernavnet du har på steam.

 

Nå vil hitboxene dine være så og si helt nøyaktig, omtrent som på screenshot, om ikke bedre:

http://justbi0.de/CSS_hitboxes.jpg

 

verre er det ikkje! :p

Lenke til kommentar

Har spilt en god del på Catch-Gamers servere i det siste, og har observert en god del rare spillere selv - folk som ikke nødvendigvis har dårlige poengsummer, men ikke har peil på normal spilletikette.. De camper i spawn med Glock, velger heller å gjemme seg bort når bomba har blitt plantet (for å unngå å miste våpenet sitt, antar jeg), osv..

 

Jeg har spilt siden 1.0, og kan ikke akkurat si at jeg er så god i spillet - men jeg vet nå i det minste HVORDAN jeg skal spille det. ;)

Lenke til kommentar

Folk har fått lengere tid til å bli gode i 1.6, noe som er viktig å huske på. ;)

Jeg vil ikke si at hitboxen i CS:S er random, men det er bare vansklig å venne seg til. Når man har spilt i et par måneder så begynner det å gå opp for deg, og så merker man at man blir betydlig bedre for hver gang.

Lenke til kommentar
Folk har fått lengere tid til å bli gode i 1.6, noe som er viktig å huske på. ;)

Jeg vil ikke si at hitboxen i CS:S er random, men det er bare vansklig å venne seg til. Når man har spilt i et par måneder så begynner det å gå opp for deg, og så merker man at man blir betydlig bedre for hver gang.

Man merker at det ikke nytter å sikte på der du vil treffe, er det det du prøver å si?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...