Gå til innhold

veldig kompakt digital kamera til MAX 3000.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal kjøpe meg et kamera og jeg er typen som ser på design først... Jeg leter etter et kamera som er kompakt og med forholdsvis stor lcd skjerm. Kvalitet på bilder er ikke så viktig men batteri levetid er. MAX 3000 norske kroner.

Takk for alle innlegg :thumbup:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

BIldekvalitet er ikke viktig? Vel, er man mindre kresen enn meg f.eks, så ser man vel kanskje ikke så stor forskjell på bilder, men ville nå allikevel sett etter kamera med god bildekvalitet. Kanskje du blir mer interessert etterhvert, og da vil du nok slå deg selv i hodet over at du ikke valgte et kamera som f.eks var LITT større, men har mye bedre bildekvalitet.

Søk etter Coolpix 5900 på forumet så finner du mange erfaringer og anbefalinger. Det har meget god batterilevetid og stor nok skjerm, men ikke så stor at den blir uklar. Jo større skjermen blir, jo dårligere blir den ofte også. De kan bli hakkete, diffuse, uskarpe og kornete, samt at man ikke får den optiske søkeren som er et MUST om du vil ta bilder i sollys, og for å øke batterilevetiden. Tro meg, jeg jobber i fotobutikk og har sett mange skjermer som lokker med 2,5 og 3 tommer. De er stort sett elendige, og som sagt... optisk søker er noe du kommer til å ønske.

Ellers er bildekvaliteten best i sin klasse.

Skrevet (endret)

Vel, jeg skrev nylig i en tråd at jeg har til gode å se noen skrive at de er ute etter kamera som tar dårlige bilder, men her kom jaggu et!

Så, Afseth, denne ble jeg egentlig imponert over at du gadd svare på.

Bare batteret holder dritlenge, kan altså bildene bli bare ræva, unnskyld uttrykket. Men da ser jeg ikke helt grunnen til å spørre om råd her.

Endret av manskow
Skrevet
Tror Casio S-100 er kameraet for deg:

https://prisguiden.no/produkt/20466

Prisen er såpass lav at du har råd til et ekstra batteri uten å sprekke budsjettet.

En av erfaringene kan nok få enhvert til å tvile, ihvertfall når man får betydlig bedre kamera til et par hundrelapper mer. Coolpix'ens batteri er billigere enn de fleste ekstrabatterier, så da havner nok prisen omtrent på det samme. Selv om bildekvalitet ikke var et av kriteriene, så vil det vel telle litt om man får valget mellom ett med dårlig og ett med bra bildekvalitet, når begge koster det samme?

Her er erfaringen fra produktguiden:

Dette var en gedigen skuffelse. Jeg kjøpte dette kameraet vel vitende om at det ikke hadde verdens største oppløsning - men forventet allikevel at det skulle levere bedre bilder enn dette. Bildene var kornete, diffuse, og mørke. én ting var dårlige bilder inne, men at det også skulle bli så dårlige ute i strålende vær var en skuffelse. Jeg har sendt kameraet tilbake.

Jeg tror at man skal ha svært små kvalitetskrav hvis en er tilfreds med bildene dette kameraet gir.

Skrevet

Vel, om produktguiden er kilde til informasjon så er jo to av tre meget fornøyd med denne modellen da. (Selvsagt slår ikke billedkvaliteten pusten av noen, men vil nok produsere bra resultater på 10x15-utskrifter)

Etter min mening så har S-100 en vesentlig bedre design enn 5900, men dette er det sikkert delte meninger om.

Skrevet
Etter min mening så har S-100 en vesentlig bedre design enn 5900, men dette er det sikkert delte meninger om.

"Smykkedesign" er kanskje bedre på Casio S-100, men på ergonomisk design blir den klart slått av Coolpix 5900. Men så synes jeg designet er pent på 5900 også jeg da... den skiller seg litt ut. S-100 er jo dønn lik alle andre kamera på markedet.

Vel, om produktguiden er kilde til informasjon så er jo to av tre meget fornøyd med denne modellen da. (Selvsagt slår ikke billedkvaliteten pusten av noen, men vil nok produsere bra resultater på 10x15-utskrifter)

Det kommer jo helt an på øyet som ser. De som har gitt positiv karakter på bildekvalitet, har kanskje ikke noe å sammenligne med (eller hatt et enda verre kamera før, kanskje også det et Casio, slik at de er vant til støy i bildet), for tester, og de som har sammenlignet med andre kamera, dømmer kvaliteten nord og ned. Bildene er i mine øyne noe diffuse og har mye støy. Kanskje blir man fornøyd om man ikke har noen forventninger eller noe å sammenligne med, men hvorfor ta til takke med det om man kan få bedre kvalitet og bli enda mer fornøyd? Coolpix 5900 er ørlite større (ser mye større ut på bilder, men bildene lyver), men hvis man vil holde seg på denne størrelsen, så finnes det bedre alternativer fra både Canon og Pentax, og sikkert andre merker også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...