Gå til innhold

ATI melder om tap


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg kjøper ikke nvidia uansett.. hater de av en grunn.. så blir ikke noe nvidia iallefall ;) så da står jeg igjen med ATI da ;)

Av nyskjerrighet... Hvorfor hater du dem da?

Er det fordi du ikke liker navnet... :!:

 

Edit: Trykkleif

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar
Mht drivere så har jeg ikke hatt problemer med ATI på flere år, hadde noe problemet med Rage Pro, men fra det første Radeon kortet ble lansert har de blitt bedre.

Det er ikke det at man har problemer med riverene, det er det at de er tungvinte å bruke, tungvint å sette opp dualmonitor, driverene overstyrer windows-settingen for refreshrate og nekter å sette det høyere enn den tror skjermen tåler osv. Små irriterende ting.

 

AtW

Lenke til kommentar
Mht drivere så har jeg ikke hatt problemer med ATI på flere år, hadde noe problemet med Rage Pro, men fra det første Radeon kortet ble lansert har de blitt bedre.

Det er ikke det at man har problemer med riverene, det er det at de er tungvinte å bruke, tungvint å sette opp dualmonitor, driverene overstyrer windows-settingen for refreshrate og nekter å sette det høyere enn den tror skjermen tåler osv. Små irriterende ting.

 

AtW

Jeg hadde gf1 og gf2 så ble det 8500, 9500@9700 og 9800pro@xt, og så 6800le og så 6800gt og nå 6600gt. Grunnen til at jeg gikk over til nvidia var at de gav mest for pengene i de prisklassene jeg var å kikka i, var ingenting som kunne konkurrere med modda le og 6800gt til 3000 før jul og 6600gt til 800kr. Men jeg syns det er motsatt av hva du syns med driverne. Liker ati sine bedre enn nvidia, driverene overstyrer windows-settingen for refreshrate på nvidia også. 6800 korta var alt for store fysisk og blei veldig varme. Men bra ytelse, ingen tvil. Men ytelsesmessig så har ikke nvidia hatt beste kort denne runden, om man ikke gikk for sli som har vært unødvendig til nå. Enda de hadde sm 3 og gode greier og defekt videokodingsdel. Og de klarte aldri å levere det gode ultra extreme. Blir nok ati på meg neste runde, men antagelig mest pga de kommer i agp. Har bestillt meg p-m pc og den har bare agp.

Endret av Onanias
Lenke til kommentar

Drivere er vel smak og behag... Jeg likte de gamle driverene til ATi, men de nye som bruker det .NET baserte kontrollpannelet (CCC) liker jeg ikke...

 

Bruker Linux og Solaris (UNIX) endel da, ATi sine Linux drivere er stadig ganske dårligere enn nVidia sine, og UNIX-drivere eksisterer ikke for ATi...

Lenke til kommentar
Dette var synd på ATI sine vegne, men er på rett vei iallefall.

 

Det første jeg tenkte på når jeg leste dette var Intel vs AMD, en viss likhet der :)

Ettersom ATi nesten alltid har vaert stoerst, saa ser jeg ikke helt den likheten....

Hadde ikkje Nvidia store deler av markedet før ATI kom da? Og Nvidia har framleis flest kort i pakke-PCer.

Lenke til kommentar
Dette var synd på ATI sine vegne, men er på rett vei iallefall.

 

Det første jeg tenkte på når jeg leste dette var Intel vs AMD, en viss likhet der :)

Ettersom ATi nesten alltid har vaert stoerst, saa ser jeg ikke helt den likheten....

Hadde ikkje Nvidia store deler av markedet før ATI kom da? Og Nvidia har framleis flest kort i pakke-PCer.

Ati var på markedet lenge før nvidia. De kom først i gang med tnt kortene. Da det gikk bra for de.

Lenke til kommentar
ATI er gigantisk. NVIDIA er vel nesten for en dverg å regne i forhold hvis du ser på hele skjermkortmarkedet. Husk at det er andre som bruker skjermkort enn folk som spiller spill også da.

Det er litt feil...

ATi har alltid vært større en nVidia, det er riktig, men de har ikke alltid laget "high-end" kort, det var ikke være Radon 9700pro de var sikkelig konkuransedyktig...

 

Slik var makedsandeler i Q1 2005:

jpr_q105_gpus.jpg

http://www.xbitlabs.com/news/video/display...0426103105.html

 

Sammenligning av ATi og nVidia fra Nasdaq...

http://quotes.nasdaq.com/quote.dll?mode=st...=&selected=ATYT

 

Ut i fra de dataene på aksjene er markedsverdien på nVidia over 1 milliard dollar høyere enn ATi sin, så nVidia er lagt fra en dverg her...

Lenke til kommentar

Blir også bekreftet fra flere kilder nå at R520 er forsinket... Blir tidligst lansert i august...

 

http://www.xbitlabs.com/news/video/display...0627061636.html

ATI Technologies confirmed during the last quarter’s conference call that its forthcoming graphics processor code-named R520 has been delayed

....

Some sources told X-bit labs that ATI's new visual processing unit is not set to launch in August, 2005. However, none of official representatives so far have confirmed that.

 

Personlig tipper jeg at vi kanskje ikke ser R520 i butikken før i oktober... Crossfire for X8x0 derrimot kommer nok i juli/august som ATi har lovet, da vil heller ikke R520 dempe for mye på salget av Crossfire

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...