Gå til innhold

Hvordan ta lucifron?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært inne i molten core 5 ganger nå. Kommer til lucifron men der stopper det også. Beste vi har klart er å få luci ned på 50%. Noen som har noen gode tips til hvordan vi skal klare det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
ll groups need to have a priest/pally (to dispell) and a druid/mage (to decurse). This is essential.

1-2 tanks need to stay on Luci the whole fight. 2 healers need to heal the main tank the entire fight. Luci must be tanked up north away from the adds.

Phase 1:

His adds must be pulled far away from Lucifron to the south by the back of the cave. Kill these quick. They are not hard.

Phase 2:

Everyone attacks Lucifron when the adds are dead. This is where decrusing and dispelling are critical.

- Each mage/druid needs to remove curses from: Priests/druids, locks/mages/pallies, and warriors/rogues/hunters, in that order. His curse causes all spells/abilities to cost double.

- Each priest needs to dispell the Impending Doom (2000 shadow damage in 10s) on everyone in their party: Themselves, followed by tanks, followed by locks/mages, then finally rogues and hunters.

Encourage all raid members to bandage as needed. Priests will be using the bulk of their cooldowns dispelling, as will the druids.

Other notes: All warriors: use intimidating shout right away to activate the cooldown. The adds will mind control you, fear your party, and pull the imps from the adjacent cave. Mind control is easily dispellable and it priority 1 in phase 1.

Tok dette ifra Thottbot, kanskje det hjelper dere litt.

Skrevet

Få alle dispellere til å laste ned decursive.

Rimelig grei addon som gjør det enkelt å decurse hele raidet.

I fase en burde dere plasere alle castere inne i "hulen" som er der og melee helt bakerst.

MTen sammen med en lock, en druid, en priest og en mage burde stå øverst ved de greiene som står opp av bakken.

2 huntere burde skyte distracting shot på addene hans rett før MTen charger luci.

Hunterene løper ned til melee gruppa der to tanks tanker dem. Luci skal holdes oppe der han går rundt.

Når addene er nede skal magene og paladins stortsett bare dispelle mens rogues tar seg av dmgen.

Fungerer ganske greit.

Skrevet (endret)

hvis dere har problemer med lucifron så tar det lang tid før dere klare de andre bossene i MC :) . men øvelse gjør mester. lykke til

decurse/despell er viktig, iaffal hos MT

Endret av Henrik2k
Skrevet (endret)

Hold Luci oppe ved Core Hound-spawn. Så drar dere de to addene ned i safe-zone. Når de er døde, drar dere opp til Luci igjen og bare denger løs. Mager/Druids/Paladins/Priests må huske å fjerne curse/magic. Så lenge det blir gjort, er han ganske enkel.

EDIT: Kjører omtrent samme taktikk på Gehennas også. Men cluet der er å passe seg for AoE-en til Gehennas. Såvidt jeg husker har ikke Gehennas noen magic debuff heller, så Priest/Palla kan slappe av litt.

Endret av CobraM
Skrevet
hvis dere har problemer med lucifron så tar det lang tid før dere klare de andre bossene i MC :)

Syns jeg blir feil å si.

Syns ikke magmadar, gehennas og Garr så veldig mye vanskeligere.

Skrevet

siden de tydeligvis ikke har gjort noen av de andre kommer de til å være ekstremt vanskelrig hvis de ikke har peil på taktikk. no de tydeligvis ikke har ennå.......

Skrevet

Hehe, ro ned, når dere har skjønt poenget med en boss i molten core så tar dere dem :) Dere kommer ikke til å bruke like mange forsøk på de andre bossene tror jeg, kanskje på domo og ragnaros, men ikke de andre :)

Skrevet (endret)

T = maintank (tanker luci)

Orange runding = luci

små runding = adds

H = der healerene skal stå

Sålenge dere har folk til å fjerne magic+curse så går luci ned som en lek.

info er hentet fra Conquest sine hjemmesider.

Der står det utrolig mye bra informasjon om de første bossene i mc.

lucipos.jpg

Endret av Instict
Skrevet

Om dere ikke har fult så dispell villige mages, eller bare det at de ikke klarer det fort nok, så er det ikke vanskelig å ta ham når han er tappet fo mana. 1maintank + sectank(s) + 2-3mages +2-3 priest... woops så er manaen hans borte mens resten av gjenget koser seg i caven som er designet der nede for en grunn.

Ikke verdens kjappeste taccs, men om dere sliter så var dette første måten vi tok han på... og så økte vi med mer og mer dmg dealers ute med maintank mens han enda hadde mana for hver gang. Nesten Failproof taccs om dere får bort addsa hans.

Men, keep it up... når dere har tatt Lucifron går de to neste bossene på stram vaier. Vel Gehannas krever nok noen tryes men Magmadar er easy as pie. (hold en shammy utenfor combat til å resse folka om dere sliter der og, gjør ting mye enklere)

Skrevet (endret)
Vel Gehannas krever nok noen tryes men Magmadar er easy as pie.

Hehe, vi slet lenge med Magmadar, så var Gehenn/Garr easy shit. Men som folk sier: Taktikk er den eneste måte å få ned bossene på.

EDIT: Litt off-topic, men jeg spør av nysgjerrighet. Alliance har Fear Ward for å holde MT på plass mot Magmadar. Hva har Horde? Såvidt jeg vet er det 2 min cooldown på WotF.

Endret av CobraM
Skrevet

Det er stor forskjell på serverene da også, på Stormrage hvor jeg holder til er det maks to, kansje bare en guild som har vært innom MC. Slike ting tar tid, mitt første Stratholm raid var en fiasko, når greier vi det på en time om vi er kjape. Lord Kazzak or Azurgos (sp?) var det samme, det som nå går som en lek var et helvete første gang. Litt av moro med MC er jo utfordringene da, og du lærer etterhvert som du går.

Vi jobber nå med å skaffe alle nøkler, så står Onyxia for tur. Regner med at det blir en fiasko det også de første gangene :w00t:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...