Gå til innhold

AMD Athlon 64 FX-57 test


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
spørsmålet de fleste fjortenåringer lurer på er jo om de vil merke forskjell på denne og en a64 3000 når de kun spiller cs :p

eller Wow :!:

Skrevet

I denne testen er det bare snakk om 5-12% bedre ytelse på fx-57, så jeg blir mer og mer sikker på at min neste oppgradering blir dobbelkjerne på sokkel M2.

Skrevet

Forskjellen på FX55 og FX57 er 7,5% høyere klokkefrekvens, og det er vel dette som kommer til å bli forskjellen i tester også vil jeg tro.

 

SSE3 og forbedret minnekontroller (samt. lavere effekttap) spiller lite ofte lite inn i tester.

Skrevet

Synest godt at de kunne hatt med FX-55 i den testen. De felset vet jo at x2 ikke er like god i spill. Synest du får et feil inntrykk der.

Skrevet

Bump...

Er nok ingen som vet nøyaktig dato, men noen vil kanskje være med i å spekulere?

Forøvrig så skulle vel den vært lansert nå ifl. den troverdige kilden:

http://www.theinquirer.net/?article=23799 ;)

 

For de som ikke gidder å åpne linken så oppsummerer jeg kort:

AMD FX-57 likely to arrive in two weeks

Skrevet den 8/6-05...

Skrevet
Dæven som X2 4800+ drar unna i multitasking-benchen tbend linker til!

 

På stock speed er det faktisk dobbelt ytelse i forhold til andre høyt prisede prosessorer.

Jepp, den har jo to kjerner da!

 

Spiller man er ikke Dualcore noe pr. i dag!

Skrevet
Dæven som X2 4800+ drar unna i multitasking-benchen tbend linker til!

 

På stock speed er det faktisk dobbelt ytelse i forhold til andre høyt prisede prosessorer.

Jepp, den har jo to kjerner da!

 

Spiller man er ikke Dualcore noe pr. i dag!

Mmm. Men det kan snu *veldig fort*. I mange tester oppdager f.eks. testerne at spill fort blir CPU-begrenset i den forstand at maskinene ikke klarer å mate grafikkortene med nok data til at de (grafikkortene) slipper å "vente". Her er det godt mulig at en multithreaded driver vil kunne ha stor nytte, og dette er jo noe Nvidia f.eks. vil kunne slippe når som helst, helt uavhengig av spillene...

 

Og med den fokus det er på flerkjerner samt det hysteriske fps-racet i bransjen, trenger det ikke ta så lang tid før spillprodusentene slipper patcher som gir utnyttelse av flerkjerner i eksisterende spill. Men hvem vet... Alt koker ned til et regnestykke om kunder, PR, multikjerne-utbredelse osv.

 

Er også verdt å merke seg at SMP jo er gammelt og velprøvd utenfor spillbransjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...