Gå til innhold

[Request]: Skjermguide til bærbare


Anbefalte innlegg

Hallais!

 

Når man skal kjøpe bærbar, er det lett for å henge seg opp i prosessor / minne / harddisk / grafikkort etc, og ikke legge nok vekt på essensielle ting som skjermen. For vanlige n00bs som meg selv, er det ikke så lett å finne ut hva som faktisk er bra og hva som er dårlig ved bare å lese en liste med spesifikasjoner på en nettside, uten å ha sett skjermen selv.

 

Derfor lurte jeg på om noen kunne være så snill å lage en skjermguide til sånne folk som meg, som kan gjøre det lettere å finne ut hva som er verdt å satse på og hva som er dårlig. Hvilke oppløsninger er minimum på forskjellige skjermstørrelser? Hva betyr egentlig WXGA og denslags? Hvordan kan man finne ut noe om innsynsvinkel / hertz / skarphet etc? Den type ting. Kanskje den kunne blitt en sticky? (Moderators: dersom dere synes dette er en dårlig idé / om det finnes en slik thread fra før, så gjør som dere vil med denne threaden ;))

 

Konkret lurte jeg på dette: jeg ser for øyeblikket på en maskin med 15,4'' widescreen, med WXGA og 1200x800 oppløsning. For meg hørtes oppløsningen noe lav ut sammenliknet med andre bærbare jeg har sett. Og er WXGA "bra nok"? Jeg tenker å bruke maskinen til en del spilling, og går blant annet for et OK grafikkort, så det ville vært dumt om skjermen skulle ødelegge for spillopplevelsen..

 

 

Takker! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...