Gå til innhold

Hvordan bli bedre i CS?


Anbefalte innlegg

Er med på det og, tenkte jo ikke på at det er stress for newtern å lære seg B1 og B2 på så kort tid. Dessuten må han jo legge inn vt også! :ohmy:

Og det med at "det heter B1 og B2" er fan meg også helt feil. Vist du kan lese, står det faktisk A og B på alle de_mappene du kan finne.

:realmad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg driter i hva din defenisjon av noob er, poenget er at uanz hvor mange klaner du har spillt i og uanz hvor lenge. Skal jeg eie ræva av deg.

1on1?

Er med på det og, tenkte jo ikke på at det er stress for newtern å lære seg B1 og B2 på så kort tid. Dessuten må han jo legge inn vt også! :ohmy:

Han har sikkert ghosta 50% av tia han har brukt på public uansett, så VT ligger nok godt plassert :-)

Lenke til kommentar
Er med på det og, tenkte jo ikke på at det er stress for newtern å lære seg B1 og B2 på så kort tid. Dessuten må han jo legge inn vt også! :ohmy:

Og det med at "det heter B1 og B2" er fan meg også helt feil. Vist du kan lese, står det faktisk A og B på alle de_mappene du kan finne.

:realmad:

Ja det er sånn du lærer deg ting? Lese på veggene? Sier bare hvor noob du er... Det ville være under min verdighet å være på samme server som deg, huff... Men får gjøre et unntak da, siden jeg har skryti på meg sånn.

 

Edit: N1 munky :!:

Endret av ZiroN
Lenke til kommentar
Er med på det og, tenkte jo ikke på at det er stress for newtern å lære seg B1 og B2 på så kort tid. Dessuten må han jo legge inn vt også! :ohmy:

Og det med at "det heter B1 og B2" er fan meg også helt feil. Vist du kan lese, står det faktisk A og B på alle de_mappene du kan finne.

:realmad:

Og har du noen gang spilt mix eller clanmatch har du lagt merke til at folk sier "B1" og "B2" -_-

Lenke til kommentar
Er med på det og, tenkte jo ikke på at det er stress for newtern å lære seg B1 og B2 på så kort tid. Dessuten må han jo legge inn vt også! :ohmy:

Og det med at "det heter B1 og B2" er fan meg også helt feil. Vist du kan lese, står det faktisk A og B på alle de_mappene du kan finne.

:realmad:

Likevel sier alle jeg kjenner B1 og B2. Go figure.

Lenke til kommentar
alle emner ender opp med krangling.

Sry, men blir så dritt lei tards som tror de kan noe...

 

Men skal holde kjeft nå, Newt32 når det gjelder den matchen kan du sende meg en pm eller kontakte meg på irc på #ShakeThat, #Tønsberg #Complexed eller noe slikt... (Om du vet hva irc er da...)

Lenke til kommentar
alle emner ender opp med krangling.

Sry, men blir så dritt lei tards som tror de kan noe...

 

Men skal holde kjeft nå, Newt32 når det gjelder den matchen kan du sende meg en pm eller kontakte meg på irc på #ShakeThat, #Tønsberg #Complexed eller noe slikt... (Om du vet hva irc er da...)

Ikke gidd reklame for idiotkanaler!

Kom heller på #Cfgerz så kan du heller skrive "/msg ZiroN 1on1 da noob" :):):)

Lenke til kommentar

For og bli god i Cs, bør du ha følgende: godt bredbånd feks catchgamer nettet

som er er designet for gaiming. Musen er ikke så viktig men anbefaler ikke * kulemus * en mus som du liker selv. Kan gjerne være litt dyr :p. Headsett er meget viktig. Finn et som det er god lyd i gjerne Koss eller Sennheiser. Tastaturet er ikke viktig. Sist men ikke minst en pc som kjører *Lett* Cs.

 

 

Øving: spill mot botter i begynnelsen sett dem på easy' så de er lette og treffe.

Prøv å ikke spray, skyt ca. 3-4 skudd mot hodet etter hva du liker selv. Når du

har begynt og *treffe*, kan du gjerne laste ned Wallhack for og lære deg hvor

haxe ( skyte gjennom vegger ). OBS. DETTE MÅ DU BARE GJØRE MOT BOTTER!!!!

 

Etter du har spilt en dell med botter, og lært deg skyte, haxe og litt team play.

ja da er du 'ready' for en n00b clan :p. Last ned IRC for og søke etter en clan

som er ca like god som deg selv. Etter dette er du på egenhånd.

 

 

TIPS :p se hltv av *proffe spillere * prøv og se feks. hvordan de skyter og

taktikker. IKKE BRUK CHEATS! :p:D

Lenke til kommentar

asso, er du villig til å gi opp alt sosialt liv for et dataspill? Vi som allerede har starta kan ikke noe for det :/

 

Men, spill mot bots 4 timer daglig i et halvt år, pluss et par timer med mix og 4 timer public. Da blir du god. Alt som trengs er tid.

Lenke til kommentar
TIPS: :p Gå inn på CATCHGAMER.no god side innenfor cs du finner alt der inne

fra cs filmer. adresser til hltv der de proffe gaimer, servere som er gode og spille på osv.....;)

Når det gjelder info om når de mer kjente lagene spiller og hltv-info til de kampene anbefaler jeg heller www.nesc.nu. De er best! ;-D

Lenke til kommentar

OBS! Her bare skriver jeg alt merkelig jeg kommer på i farten. Mye av dette er ikke fasit, men slik jeg liker å ha det.

 

Første ting du må gjøre for å bli god er å ha rette cvars som:

  • rate
  • cl_cmdrate
  • cl_updaterate
  • fps_max 101

Står disse på default (3500, 30, 30) er det veldig vanskelig å få til noe i det hele tatt. 20000, 101, 101 er å anbefale og kan vel kjøres selv på telenor ADSL linjer.

 

Det er viktig å ha 100 FPS og spillet går glattere med v_sync på, så du bør velge en oppløsning hvor skjermen din tåler å kjøre 100 Hz. For å låse frekvensen til 100Hz er det anbefalt å bruke powerstrip da det er et veldig nyttig program til både CS og andre områder. Bruker du LCD bør du ikke endre frekvensen men heller slå av v_sync. Powerstrip kan du også bruke til å stille opp gamma og brightness dersom bildet er for mørkt hos deg. Hotkey til dette (gamma) er CTRL-ALT-pluss og minus.

 

Du bør skru på net_graph 3 og f.eks plasere den nede til venstre (1024x768) med net_graphpos 400.

-Dersom alt er optimalt skal fps hoppe mellom 99-100.

-ms som er pingen din skal være stabil. Denne varierer med ISP og server, men mellom 5 og ...40? er bra nok. Dersom den noen ganger hopper et lite øyeblikk opp til >100 er det nok et program i bakgrunnen (eller en annen pc på samme linje) som bruker nettverket. Finn ut hvilket program det er vha netlimiter og avslutt det. Det kan også være en fordel å slå av automatisk windowsupdate og slå av BITS servicen. (Background intelligent transfere service)

-loss skal stå stabilt på 0 (null)

-choke skal også være null. Choke er enten når maks båndbredden du har definert er for lav (rate) eller når server ikke greier å gi deg all båndbredden du ber om. (disse har endret seg noe i løpet av årene, så ikke skyt meg om jeg tar mer eller mindre feil.)

  • hud_fastswitch 1/0 <- Noen liker det ene noen det andre
  • hud_centerid 1 <- Veldig stor fordel på pub når du skal øve på å bli god. Når hver ny runde begynner, sikt på de andre på laget og merk deg hvem (navn) som går hvor. Etter hvert vil du forhåpentligvis begynne å merke deg det automatisk og det blir da mye mindre sjangse for å bli skutt i ryggen fordi du vet hvor langt fienden har bevegd seg.
  • adjust_crosshair <- Hver gang du skriver denne kommandoen (bind den til en knapp!) bytter siktet farge. Gul syntes jeg er ultimat.
  • stopsound <- på baner med mye lyd (som aztec) kan du kjøre denne for å få alt stillere
  • cl_dynamiccrosshair 0 <- Dette gjør at siktet ikke beveger seg så mye og gjør at du kan burste raskere. (IMO, selvsagt umulig å bevise)
  • cl_minmodels 0 <- Hvert lag har bare et skin
  • cl_radartype 1 <- Ikke-gjennomsiktig radar. Radar er din beste venn på public, lær deg å bruke den!
  • cl_righthand 1 <- Noen liker høyre og andre venstre, men dersom du har det på høyre side vil det ikke være i veien for vann når du som CT står på B1 på aztec og sikter mot t-dobbeldør.
  • setinfo _vgui_menus 0 <- Bytter ut de fæle 1.6 menyene med de små hvite fra gamle cs.
  • cl_crosshair_size small <- Mindre sikte gjør det lettere å plasere HS.

AFAIK er ikke buyscrips ulovlig nå for tiden så du bør også binde disse to setningene:

bind "F1" "ak47;m4a1;primammo;vesthelm"

bind "F2" "ak47;m4a1;primammo;vesthelm;hegren;flash;flash;defuser"

Den første er fattigmann kjøpen (ingen gren) og den andre er spanderbuksene. De kjøper enten AK eller Colt som er de våpene du bør bruke dersom du skal øve deg på å bli god.

 

Jeg syntes også du bør skru av mouse accelerate. For å gjøre det kjører du først (run/kjør) main.cpl og under tab'en (arkfanen/skillearket) "Pointer Options" finner du den nok. I WinXP heter den "Enhance pointer precision". I w2k er dette nok, men dersom du kjører WXP må du i tillegg velge høyre musetast på "Steamikonet", "Play games", høyremusetast på "Counter-Strike", "Properties", "Launch options" og legge til -noforcemparms -noforcemaccel

 

Når det gjelder selve skytingen (endelig ;)) så er det ganske mye science i det også. Når du skyter blir siktet større og jo større det er jo tregere trekker det seg sammen igjen, så det gjelder å skyte akkurat så raskt at siktet aldri blir større enn det blir av en treskudds burst. (omtrent. Det er mye annet som også påvirker din ROF som fps og server fps) Jeg skyter på tre måter:

  • Full spray : Kun når enemy er 0-4 meter unna
  • To-tre skudds burst : Når jeg beveger meg fremover opp til 30 meters hold
  • Et skudds burst (en rask rekke skudd hvor siktet får tid til å trekke seg helt sammen mellom hvert skudd) : Når jeg er defensiv, beveger meg sidelengs eller på avstander >30 meter.

Jeg dukker aldri når jeg skyter da siktet beveger seg sammen like raskt i begge tilfeller og det er mye bedre å være mobil (strafe sidelengs...alltid!) enn å være bokstavlig talt en "sitting duck". Når du beveger deg bør du alltid strafe sidelengs samtidig som du beveger deg fremover (t.d. W+A eller W+D) i et sikksakk mønster (du trenger ikke å skape deg når du gjør dette ;). Det holder med en meter amplitude(?). Det blir da vanskeligere å treffe deg + at det er raskere å slippe W knappen for full strafing dersom du blir overrasket av en fiende). Skal du gå rundt et hjørne bør du holde deg nær bakre vegg og følge hjørnekanten med siktet og strafe en vid bue rundt hjørnet.

 

Sånn, det får vel være nok tull fra meg. Dette er som sagt bare mine preferenser og på ingen måte "rett". Det viktigste er at du eier fienden (=har det kjekt) og at du ikke klager (aka whine) da det bare forsurer spillingen for alle.

GLHF

 

EDIT: Surface90 : tror ikke den ironien er så lett for han å forstå :)

Jeg vil ikke anbefale deg å spille mot botter da det lett kan ødelegge playet ditt.

godt bredbånd feks catchgamer nettet som er er designet for gaiming
Jepp, og provitamin B5 med nanosomer som gir liv tilbake til håret ditt.

Hilsen 7-15 ping NGT.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...