Gå til innhold

Hvordan treffe noen som fotsoldat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, må har jeg spilt BF2 demoen en del, og digger det veldig! Er blitt en jäkel på å fly helikopter og kjöre tanks. Får masse kills og lärt meg en del triks. Bruker å havne blant de beste på scoringen, bl.a. fordi jeg tar en del flagg (er jo det som egentlig er poenget eller?)

Ok, i helikopter og i kjöretöy får jeg kills enkelt, som fotsoldat klarer jeg også ganske ofte å sprenge kjöretöy (C4 er göy).

MEN....som fotsoldat, hvordan får jeg kills på andre fotsoldater?? Jeg skyter og skyter (og er sikker på at jeg treffer) men de nekter å dö!! Visst, en og annen faller jo om, men det er noen utrolig skuddvexlinger man må gjennom. Det krevs liksom 2 magasin i kroppen eller 15 i huet for at noen skal dö.

Hvordan skal jeg skyte, og hvilket våpen skal jeg velge for å lykkes som fotsoldat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns også folk tåler uforskammet mye (og, selvfølgelig, jeg selv går i bakken etter to skudd), eller så er det pinlig nøyaktighet som må til.

Selv syns jeg assault-våpenene på singelskudd er veldig bra. M4 med rødpunkt er også veldig lett å sikte med. Legg deg ned, eller gå ned på kne for å minske profilen din, så unngår du å bli skutt fullt så mye.

Skrevet

Jeg synes det verste er sniperen. Jeg kan sikte meg inn godt og lenge på en fyr som står i ro ikke så veldig langt unna. Men treffer jeg? Nei.

Skrevet

Har jeg ikke spillt toern ennå, men snipern er sikkert helt lik som i enern :) At du må sikte inn, vente til han puster, også trekke av. Var seriøst vanskelig i starten husker jeg

Skrevet

tror nok dem kommer med en patch som fikser litt på skaden osv..

Ikke til demoen da self hehe....

En kamerat av meg hørte rykter om at det var noen brødjoder som klaget og ville at EA skulle patche demoen LOL... :!: :!:

Skrevet
Har jeg ikke spillt toern ennå, men snipern er sikkert helt lik som i enern :) At du må sikte inn, vente til han puster, også trekke av. Var seriøst vanskelig i starten husker jeg

Fjompete å ikke ha en "trekk inn pusten"-knapp som man har i AA.

Skrevet

Godt å höre at det er flere enn meg som sliter litt med å skyte noen. Har merket at det hjelper å sette seg ned og ta det sekundet og faktisk sikte, da helst mot hodet, da kreves det bare 5 skudd, hehe. Er jo vant med "realistiske" spill som Ghost Recon og da blir BF2 en overgang, og skjönner jo at spillet er mer arcade rettet. Men bare det kunne väre litt enklere å "gölve" noen så er jeg helt solgt på BF2 :thumbup:

Skrevet
Godt å höre at det er flere enn meg som sliter litt med å skyte noen. Har merket at det hjelper å sette seg ned og ta det sekundet og faktisk sikte, da helst mot hodet, da kreves det bare 5 skudd, hehe. Er jo vant med "realistiske" spill som Ghost Recon og da blir BF2 en overgang, og skjönner jo at spillet er mer arcade rettet. Men bare det kunne väre litt enklere å "gölve" noen så er jeg helt solgt på BF2 :thumbup:

Tja... For den som skyter så ville det kanskje være litt morsommere å drepe motstanderen på noen få skudd. Men på den andre siden ville det jo være utrolig irriterende å løpe i 30 sekunder for å komme til en CP, bare for å bli drept av et streifeskudd i kneet...

Virker som det er veldig mange som maser om at "det er så vanskelig å drepe folk", men som samtidig ikke tenker på at det gjelder dem selv og...

Skrevet

Nå har ikke jeg prøvd demoen av BF2, men spilles den over nettet? Isåfall kan det jo være lagg i bildet. Frustrerende å skyte etter bevegelige mål da.

Skrevet

Synes det er flott at det ikke er så enkelt å knerte folk som i mange andre spill. Det fører til heftigere og lengre skuddvekslinger. Det er moro med skudd som spruter i grusen rundt deg, og ikke går strake veien rett i hodet ved enhver anledning. Tror svært få egentlig ville være i stand til å spurte rundt og ta headshot på alt som bevegde seg i virkelig krig også.

Husk at tyngdekraften virker inn på skudd i BF2. Skyter du langt må du kanskje sikte over målet. Og kanskje litt i forkant om det beveger seg. Siktet til snikskyttere beveger seg ikke rundt, det ligger dønn solid selv om du står, men sjansen for at kula havner opp der du sikter er større når du ligger.

Skrevet (endret)

Det er som flere har bemerket før, dette er ikke Q3. Jeg gjorde samme feilen i begynnelsen, masse spraying og circle-strafing og ble drept _nesten_ hver gang. Trikset er å ta seg god tid, enten snike seg opp på de eller skyte fra lang avstand og minimum ned på kne og opp med siktet. Da dreper du etterhvert på annenhvert skudd (kommer helt klart ann på hvor mye armor han du skyter på har). Det hjelper også å skyte mot øvre del av brystet og hodet.

Men sniperen er litt merkelig, det er jeg helt enig om..

Endret av applet
Skrevet

Har stadig vekk prblem med lagg, men likevel synest eg skadane våpena tar er litt rare. Sniperen er jo ekstremt vanskelig å kunne nytte effektivt...

Skrevet (endret)

Som noen har nevnt så øker treff % en god del når man bruker "ironsights".

En grei taktikk når man møter noen front-mot-front er å prone med en gang så ta opp siktet. Klarer man å kontrollere bursten da, så er det ikke mange skudd som bommer. Avhenger selvfølgelig av avstand til målet.

Men, det er jo faktisk "stilig" å bomme litt. Dvs. man ser røyk og sand fly opp fra bakken o.l. :p

Endret av Jan Åge
Skrevet

et god tips, er og vite om du har single fire eller burst fire hele tia, synd at det ikke vises på skjermen, har dødd mange ganger pga det i close :(

om du tar skudd for skudd med m4 og treffer har du han på maks 5 skudd da :)

Skrevet

Ellers er det jo ikke vanskelig å foreta kontrollerte bursts med auto...

Synes det er lettere å bruke Auto hele tiden, da jeg kan spraye et område for å gi dekningsild for resten av squadet, og burste når jeg skal ta ut noen ved å tappe lett på musen... 1-2 trykk på musen, og død fi :)

Skrevet

Personlig er jeg best med enten sniperen eller Spec-ops våpenet. Det er vel sniperen til MCA (ikke-usa) hvor du kan skyte et nytt skud rett etter det andre? Da sikter jeg, fyrer av et par skudd og som oftest dauer de da. Syns dog det er best på medium distanse.

Det har sikkert noe med nettkoden, men syns at f.eks counter-strike føler mer "riktig" i nærkamp. Har kansje noe med at man må være litt mindre nøyaktig med en del informasjon om man skal ha 64 spillere på en stor bane.

Skrevet

Syntes det er greit jeg, treffer folk hvis jeg sikter eller er nerme. Men sniperen derimot, det er bare SVDen det går ann å treffe med, for der kan du skyte hele magasinet på en fyr.

Sniperen er sugen og må nefres :w00t: ellers bra :)

Skrevet (endret)

Må huske på at på lengre avstander så mister ei kule høyde i Battlefield 2. Den går i en liten bue, og ikke rett frem som i tidligere spill. Det vil ikke hjelpe noe og "puste" som i de andre spillene, for det er rett og slett ikke tatt med i betraktining denne gang. Men sniper man dør en person momentant om man treffer dem i brystet eller hodet. Men man må sikte litt over hodet på dem for å få inn et slikt treff på lange avstander. Har begynt å få teken på det nå. Prøv sniper-rifla på en kar som står nærme - han detter med en gang - om dere ikke tror meg.

Endret av SkyMarshall

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...