Yonaz Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 (endret) Heisann Vil jeg merke noe forskjell i spill som for eks cs , ved bruk av Western Digital Raptor 36,7 GB en vanelig harddisk som denne ? Konge vis derre svarer raskt:D Endret 17. juni 2005 av Yonaz
gamer73 Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 Du vil merke at du vil bruke mindre tid på loading av brett! I spillet i seg...neppe av betydning....
Yonaz Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Skrevet 17. juni 2005 ok , men er det vits og bruke så mye penger på en sånn disk? er den hvert prisen? har 3,4 ghz pentium 4 64 bit , croshair pc 4000 til 3000 kr og ati x700 pro skjermkort.
Dr3as Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 Jeg merket forskjell når jeg kjøpte meg min raptor disk for akkurat en uke siden, veldig fornøyd selv om den bråker litt :S Men prøv å post i riktig kategori, Skjermkort og TV-kort er vel ikke helt stedet..
Yonaz Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Skrevet 17. juni 2005 sorry kamerat , men fant ikke harddisk forumet , Men får jeg noe bedre ytelse på skjermkorte ved kjøp av en sånn disk?
Ni kon Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 en 7200 rpm med 16 MB cashe (eks maxtor) vs en raptor = ingen forskjell
Yonaz Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Skrevet 17. juni 2005 en 7200 rpm med 16 MB cashe (eks maxtor) vs en raptor = ingen forskjell Noen andre som kan bekrefte at det stemer? Så 300 gb med 16 mb 7200 rmp er like raskt som en raptor med 36 gb 10000 rmp og 8 mb?
Ni kon Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 (endret) Japp det er en hemmelighet for oss gutta som har skjønt det: http://techreport.com/reviews/2005q...10/index.x?pg=1 http://www.anandtech.com/storage/showdoc.aspx?i=2094 Btw: han er til og med raskere på enkelte områder Edit han voldtar den lille raptoren for øvrig Endret 17. juni 2005 av oivind_dahle
TriNitroToluen Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 (endret) en 7200 rpm med 16 MB cashe (eks maxtor) vs en raptor = ingen forskjell Dette er da helt latterlig! Raptor 36 gb er nok ikke så langt unna denne, men 74 gb er en del hakk over. Forskjellene ligger også primært i søketid, da raptorene her er overlegne. De nye diskene kan nok brilliere med høgere throughput en en raptor, men er ikke så ofte man trenger denne lille forskjellen, derimot er søketid ofte veldig viktig i forhold for en os-disk. Er ærlig talt drittlei en del folk her på forumet som bare buser ting ut, og later som de veit hva de snakker om. Det er på tide å begynne å dokumentere det man sier, ikke bare gjette!! Ta en titt her Endret 17. juni 2005 av TriNitroToluen
Ni kon Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 Tomshardware er ikke et sted man leter etter tester:) Dessuten har Maxtoren NCQ. Og det var enda et smell i siden til Raptor
TriNitroToluen Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 Tomshardware er ikke et sted man leter etter tester:) Dessuten har Maxtoren NCQ. Og det var enda et smell i siden til Raptor nå har 74 gb etter hva jeg vet også støtte for ncq, 36 gb har derimot ikke det, å smellet var vel ikke så stort?
Yonaz Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Skrevet 17. juni 2005 Tomshardware er ikke et sted man leter etter tester:) Dessuten har Maxtoren NCQ. Og det var enda et smell i siden til Raptor Hva er NcQ?
bobafett Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 http://www.storagereview.com/php/benchmark..._2=269&devCnt=3
Ni kon Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 (endret) Tomshardware er ikke et sted man leter etter tester:) Dessuten har Maxtoren NCQ. Og det var enda et smell i siden til Raptor nå har 74 gb etter hva jeg vet også støtte for ncq, 36 gb har derimot ikke det, å smellet var vel ikke så stort? Men jeg vet ihvertfall hva jeg snakker om Hi hi. Bare idioter kjøper raptoren i dag. Den er dyr og for 400 kroner mer har du like rask disk + 226 GB mer plass + mindre støy Endret 17. juni 2005 av oivind_dahle
TriNitroToluen Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 hadde jeg valgt i dag hadde jeg nok gått for en raptor 74 gb eller venta på gainward sin minne-hdd. tenger ærlig talt ikke plass på maskina mi da jeg har en filserver på 540 gb hjemme. ER derfor kun ute etter ytelse, og primært rask os ol. da er det nok bare raptoren som gjelder for min del (hvis jeg da ikke tar steget til SCSI etterhvert.)
Yonaz Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Skrevet 17. juni 2005 Tomshardware er ikke et sted man leter etter tester:) Dessuten har Maxtoren NCQ. Og det var enda et smell i siden til Raptor nå har 74 gb etter hva jeg vet også støtte for ncq, 36 gb har derimot ikke det, å smellet var vel ikke så stort? Men jeg vet ihvertfall hva jeg snakker om Hi hi. Bare idioter kjøper raptoren i dag. Den er dyr og for 400 kroner mer har du like rask disk + 226 GB mer plass + mindre støy ehm har du hatt raptoren? Har lyst på 72 gb men vis det viser seg at den med 16 mb er bedre så får jeg gå for den , like før jeg kjøpte meg denne disken . Men hva vet du egentlig? har du noen erfaringer med raptoren?
Ni kon Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 Deg om det TriNitroToluen Men ikke si "Er ærlig talt drittlei en del folk her på forumet som bare buser ting ut, og later som de veit hva de snakker om. Det er på tide å begynne å dokumentere det man sier, ikke bare gjette!!" Når du selv blir sittende med sjegget i porstkassa
TriNitroToluen Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 Tomshardware er ikke et sted man leter etter tester:) Dessuten har Maxtoren NCQ. Og det var enda et smell i siden til Raptor nå har 74 gb etter hva jeg vet også støtte for ncq, 36 gb har derimot ikke det, å smellet var vel ikke så stort? Men jeg vet ihvertfall hva jeg snakker om Hi hi. Bare idioter kjøper raptoren i dag. Den er dyr og for 400 kroner mer har du like rask disk + 226 GB mer plass + mindre støy ja, er flott med folk som vet hva desnakker om som sagt trenger ikke plassen, har min 36 gb raptor i dag meg gummioppheng, hører den ikke i det hele tatt, så kan vel ikke bli mindre støy da
Ni kon Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 Yonas: Jeg hadde det en gang for lenge siden: http://www.hardware.no/artikkel/9826
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå