Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Noen som vet om en bra internett levrandør?


Anbefalte innlegg

Hello.. etter 1 år med telenor kabel så er jeg DRITT lei av å ha ustabil internett.. noen som vet om en anna stabil/billig/bra internett som jeg kan prøve? bor ikke i verdenst største by (molde) så det er vel ikke ALT jeg kan velge mellom..

 

håper på noen raske svar her.. takker..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NGT pleier å være ganske grei å ha med å gjøre. Men det har vel med hvilke stasjoner (eller hva det er de kaller det) du er tilkoblet å gjøre. Mulig NGT bruker Telenor sitt nett, men jeg er ikke helt sikker på dette. Her har jeg hvertfall mer stabil linje enn naboen med Telenor, men om dette har med nettet å gjøre eller "interne problemer" vet jeg ikke.

 

EDIT: Så nå at du hadde kabel, ikke ADSL. Så da kan du prøve Telenor ADSL også.

Endret av sluffy
Lenke til kommentar
ffs.. de sammarbeide med Horenor (telenor).. er det ikke noe som ikke er inblandet i horenor da? er så lei av de.. vist jeg bruker catch så går no litt av mine peng til horenor igjen da..

Hvem samarbeider med Telenor?

 

NGT leverer linjer på eget utstyr, om ikke de har eget utstyr tilbys linjen gjennom Telenor sitt utstyr.

Lenke til kommentar
Catch..  Anbefales! Bluecom = brenn!!

 

Catch eier jo Bluecom da.

 

Alle ISP leier vel linjene fra sentralen til husene hos telenor uansett. Så hvis man er plaget med ustabil link hos den ene så er det ikke sikkert at det blir noe bedre hos den andre

Lenke til kommentar
Jeg har nå en Telenor 700kbit linje. Er så lei av at den er ustabil og dritt elendig!! Har bestilt 2,4 mbit Bluecom linje. Ser at noen har sagt noe negativt om Bluecom... :| *grøss* Er det ikke bra?

Joda, de er bra.

Har erfaring fra ganske mange titalls BC-linjer og de er bra.

Hvis du skal finne en leverandør som ingen har klaget på så må du lete til du går i grava. Det finnes ikke to like ADSL-linjer i dette landet så ergo er det egentlig meningsløst og trekke noe særlig ut av en persons erfaringer med en leverandør.

Sitter man på rotten kobber eller et dårlig linjekort i sentralen så er det ikke alltid ISP får gjort så mye med dette.

Lenke til kommentar
Jeg har nå en Telenor 700kbit linje. Er så lei av at den er ustabil og dritt elendig!! Har bestilt 2,4 mbit Bluecom linje. Ser at noen har sagt noe negativt om Bluecom... :| *grøss* Er det ikke bra?

Har BC og har ikke hatt noe tull med de...Kundeservicen er bra og har en stabil linje og bra ping og prisen er lavere enn hos f.eks NG....Kan anbefale de på det sterkeste....

Lenke til kommentar

jeg vet at jeg ikke kan finne noe som er feil fritt.. men telenor kabel er så utroooolig ustabilt at det er skummelt..6-7 ganger hopper pingen min kraftig opp i spill, mister internett OFTE.

 

og når jeg ringer de får å klage over at jeg har mista internett sier de at det må vere minst 3 stk som har mista internet før dem sender en elektriker..

Lenke til kommentar

hei

 

Det som er: Det spiller ingen rolle hvilken ISP dere velger.....TELNOR EIER KABLENE UANSETT....

 

Si opp fasttlf og se hva som skjer med faktuaren på bredbåndet.....

 

MEN i sentralen.....det er noe annet.....

 

NGT har sine egne kort.....og dem er DØNN stabile....så kommer det ann på LINJEN fra sentral til huset....

 

0-2000 m = fet linje

2000-3200= grei linje

3200-4000=Ustabil Kansje problem linje

4000 og oppover= GLEMMESAK---

 

Dette er ca linjer.-...kabel tykkelse har alt å si---04 / 06 kabel....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...