Gå til innhold

G70 Performance scores?

Yidaki

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ser ut som dette blir enda en "fx" serie, dvs. ikke det store spranget i ytelse vi hadde håpet på....hvis disse scorene er korrekte blir jeg ikke å kjøpe neste generasjon gfx. blir å vente til g80 kommer...

Skrevet
er jo bare 3dmark da...har jo egentlig 0 å si...er spill som teller.

sant nok. Men det gjennspeiler spillytelse!

Ikke når alle skjermkortprodusentene lager kortene med tanke på ytelse i akkurat det programmet. Har blitt en "briefe" prestisje å ha bra score der.

Skrevet
Ikke når alle skjermkortprodusentene lager kortene med tanke på ytelse i akkurat det programmet. Har blitt en "briefe" prestisje å ha bra score der.

Nåja..det var å ta litt hardt i. Dem vil skyte seg selv i foten med slik holdning. Man finner jo svært kjapt ut hvordan disse kortene gjør det i spill med en rekke spill-benchmarks uansett.

Skrevet
Nåja..det var å ta litt hardt i. Dem vil skyte seg selv i foten med slik holdning. Man finner jo svært kjapt ut hvordan disse kortene gjør det i spill med en rekke spill-benchmarks uansett.

Det var jo nettopp dette de gjorde for en stund siden med shader replacments for nVidia (FX var det vel) i 3DMark2003 sin del, og "quack" med ATi (R200 sånn ca) =)

Skrevet
Vel, ser ikke mye point i å kjøpe denne serien, kjøper den neste jeg antageligvis ! 

Samme her! Men da self ATI sin versjon...nå går jeg for X800XT PE om jeg bare kan finne den på tilbud ne nærmeste ukene

Skrevet
Da blir det garantert Xbox360 på meg ihvertfall! Gidder ikke å kjøpe pc på en god stund ser jeg. Kanskje neste neste generasjons skjermkort.

Nøyaktig det samme har jeg tenkt på.. :)

Skrevet

Ingen spill-benchmarks som er 100% riktige da disse tester bare "gidte" steder og teknologier. For å få en høy score der trenger man bare og optimalisere skjermkortet til akuratt disse punktene. Det blir feil å slakte et kort utifra en test.

Skrevet

Det er jo ikke langt i fra 50% mer ytelse, og det er ikke så dårlig. Det stemmer godt med økningen fra 16 til 24 pipelines.

Dessuten er det nok best å vente til kortene blir lansert og er å få kjøpt i butikken til noen konklusjon trekkes.

Skrevet

Driverene har vel litt også si også. Men gidder ikke ta noen obskure 3Dmark benches til referanse, venter heller på releasen i løpet av måneden og de benchmarkutvalgene fra de forskjellige hardwaresidene som derpå følger.

Skrevet
er jo bare 3dmark da...har jo egentlig 0 å si...er spill som teller.

sant nok. Men det gjennspeiler spillytelse!

tja, det er ikke så sikkert....f.eks fikk jeg liten økning i 3dmark ved å bytte fra 6800NU til 6800Gt....men i spille derimot var det mye større forskjeller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...