Gå til innhold

A64 Venice OC res "round up"


Anbefalte innlegg

Oops så ikke det før etterpå Venice roundup, vel isåfall kanskje det intreserer noen forde :p

 

Winchester 3000+ Resten av Hw står i profil.

 

Batch: http://www.kirkedam.mine.nu/kwk/Data/CPU/Winchester3000.JPG

 

Vannkjøling:Cuplec pro, Dual 120mm radiator, Eheim1048.

 

RAM: 166 3-3-3-8 (med 80mm på RAM)

Max HTT: 300 (9 multi)

Mhz: 2700Mhz

Spenning: ca1.6V

Ikke Superpi stabilt

 

CPUz:

 

http://www.kirkedam.mine.nu/kwk/Data/Overk...peh20300fsb.JPG

 

System:

 

http://www.kirkedam.mine.nu/kwk/Data/Vannk...ng/PICT1179.JPG

 

Vindu oppe.

 

Romtemp=12c (romtempen er veldig ca)

CPUtemp=10-15c

Ramtemp=10-14c

Utetemp=1,6C

Vanntemp=12c

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
kjøpte nylig en  3500 venice, stepping E3 produsert i uke 24, og den stinker! angrer bittert på at jeg kjøpte den da den ikke klokker bedre enn min gamle 3000 winchester, som greide 2500 mhz, minne frekvens 278 mhz cl 2.5 , 4 , 3 ,7

 

denne venice cpu'en greide det samme, men da jeg presset den opp til 2600 mhz bluescreena maskina, var nede på htt 3, mulitplier 9, da jeg fikk den opp til 2550, minne frekvens 282 mhz cl 2.5 ,4 ,3 ,7. den var stabil nok til å spille cs: source flere runder (helt til jeg ble lei og slutta av)

 

jeg har memtasta minnet mitt (ALLE tester) på 280 fsb cl 2.5 ,3 ,3 ,8  uten feil, så jeg vet hva minnet er godt for.

 

det er jo en liten mulighet da at det er msi k8n neo2 hk som er dårlig da. (rart at 2 cpu'er feiler rundt 2500 mhz)    har prøvd bios 1.8, 1.b og kjører nå 1b tccd rev2 modda bios av sideffect.

 

- DRITT! JEG VIL HA PENGA TILBAKE!!!

4993024[/snapback]

 

 

-update: virker som minnekontrolleren ikke er helt god; jeg kan kjøre minnefrekvens opp til 244 mhz, over det så feiler superpi 32mb test.

så jeg har satt multiplier på x 11 og minnefrekvens på 243 som resulterer i 2672 mhz, occt stabil, ikke kjørt prime 95 enda. men den er ikke helt god, får kræsj av og til, men det er ikke ofte kjører quake 4 og battlefield 2, har kræsja 1 gang på quake 4 multiplayer :blush:

 

så nå må jeg finne en god divider som setter minnet på 244 mhz og cpu fart på ca 2750 - 2800 for å teste litt mer :)

Lenke til kommentar

Ser det er mange som har amd 3000 som jeg planlegger å kjøpe. Lurte på om overklokking (ikke ekstrem oc) krever veldig mye mer strøm? Kommer til å ha 350 watt (450 max) fra arctic cooling kabinett. Det skal være mer enn greit nok for det oppsettet jeg skal kjøre men vet ikke hva jeg må regne med litt overklokket cpu tar.

 

Kjempebra thread, nå har jeg denne i min oversikt. :)

Lenke til kommentar
Har nettopp anskaffet en uke 38 (LBBWE 0538DPIW) E-6. Denne skal jeg kose meg med å overklokke i nysystemet som skal være velegnet for formålet. Blir spennende!  :woot:

 

Men, E-3 og E-6: Hva er forskjellen, bortsett fra generelt lavere oc-muligheter på E-6? har de forbedret minnekontrolleren, f.eks.?

5092693[/snapback]

"the E6 conforms to some EU environmental production standard whereas the E3 doesn't."

 

Pluss noen bug fixer.

 

Det er nok derfor E6 i snitt ikke klokker fullt så bra. Det er vanskeligere å lage miljøvennlige ting. Desverre.

Endret av oddarne84
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Cpu: 3000+

Stepping: LBBWE 0538DPIW

OC,max stabilt: 2745 MHz

Spenning: 1,52V

Kjøling: Thermaltake Big Typhoon + AS5

Temp, Idle/Load: 23/37 (speedfan 4.24)

 

Et par anmerkninger:

-minnet er underklokket, slik at kun cpu overklokkes. Muligens mot "reglene"? Får oppdatere endelig score senere i så fall.

-Har kjørt superpi 32M, occt (halvtimestesten) og diverse 3dmark+ sandra stabilt, men ikke kjørt prime over natten eller noe slikt.

-har ikke prøvd høyere spenning enn jeg har nå, gidder ikke å fullstendig blodklokke. men superpi 32m fikk feil på 2790 MHz med samme volt, så er nok ganske nær en grense nå.

-Men er egentlig ganske positivt overrasket! En e-6 uke 38 og greier, hadde ikke forventet å få den opp i så mye. :love:

Lenke til kommentar

Cpu: 3500+

Stepping: Skal se om jeg gidder fjerne kjølinga for å se.

OC,max stabilt: 2624 MHz

Spenning: 1,56V

Kjøling: Asetek vannkjølingsett.

Temp, Idle/Load: 30/38

 

Får regnefeil etter 3 min hvis jeg setter den på 2670 mhz.

Har nå kjørt den i Prime95 i 30 min og ikke fått noe ennå.

Superpi klarer den på 33s.

 

Kjøpte min for ca 2-3 uker siden, er det noen måte man kan som

ca si hvilken stepping jeg har? :p

Endret av Stig Jøran
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Cpu: 3200+

Stepping: 0521APAW

OC,max stabilt: 2401MHz

Spenning: 1,45V

Kjøling: stock cooling

Temp, Idle: 35

 

240x10 kjører jeg. Har prøvd 250*9...men om jeg prøver 251*9 så får jeg ikke startet. Finnes det en sperre der? Har bare hørt om sperre på 274 på noen bios versjoner.

 

Edit:

superPI: 37sec

3dmark05 CPU score: 5448

http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1716629

Endret av need4sms
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...