Gå til innhold

A64 Venice OC res "round up"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kjøpte nylig en 3500 venice, stepping E3 produsert i uke 24, og den stinker! angrer bittert på at jeg kjøpte den da den ikke klokker bedre enn min gamle 3000 winchester, som greide 2500 mhz, minne frekvens 278 mhz cl 2.5 , 4 , 3 ,7

 

denne venice cpu'en greide det samme, men da jeg presset den opp til 2600 mhz bluescreena maskina, var nede på htt 3, mulitplier 9, da jeg fikk den opp til 2550, minne frekvens 282 mhz cl 2.5 ,4 ,3 ,7. den var stabil nok til å spille cs: source flere runder (helt til jeg ble lei og slutta av)

 

jeg har memtasta minnet mitt (ALLE tester) på 280 fsb cl 2.5 ,3 ,3 ,8 uten feil, så jeg vet hva minnet er godt for.

 

det er jo en liten mulighet da at det er msi k8n neo2 hk som er dårlig da. (rart at 2 cpu'er feiler rundt 2500 mhz) har prøvd bios 1.8, 1.b og kjører nå 1b tccd rev2 modda bios av sideffect.

 

- DRITT! JEG VIL HA PENGA TILBAKE!!!!!

Lenke til kommentar

Memtest86 er definitivt ingen garanti for at minnet er 100% stabilt.

Jeg kjørte en gang Memtest86 på DDR480 i 24t helt stabilt. Dette med lav CPU multiplier og HTT multiplier. Så fyrte jeg opp OCCT. Den klikka etter 6 sekunder...

Det viste seg at minnet var stabilt på max DDR458. :(

 

Memtest86 er et indisium på hvor langt minnet vil gå. Men den er slett ingen garanti. :)

 

Synd med den Venicen uansett da. Det kan godt tenkes den ikke vil høyere uansett. Uke 24 er nok ikke verdens beste uke.

 

 

Oooooohh.... så du fikk bare en 3900+ for prisen av en 3500+. Stakkars...

Endret av oddarne84
Lenke til kommentar

nei, kjører ikke oc på 3500 når den ikke vil mere, når jeg ikke kan kjøre minnet 1:1 med cpu, mener det ikke er verd det, yter ikke bedre enn winchesteren min. da har jeg den som den er og invisterer heller i en av de nyere kjernene.

 

og ja det er skuffende :no:

 

edit, greide å presse den opp til 2700, meget ustabilt.

Endret av justice
Lenke til kommentar

Cpu: 3000+

Stepping: Ukjent, sannsynligvis ganske ny

OC,max stabilt: 2500 for øyeblikket (torture test i 1,5time)

Spenning: 1,55-1,6V (litt ustabil spenning)

Kjøling: stock cooling

Temp, Load: 39

 

Standard Volt: 2385MHz

1,52V: 2475MHz

1,55V: 2500MHz (tror jeg stopper der, minnet er neste)

 

VCore varierer fra 1,55 til 1,6 :no: med så ustabil spenning er det ikke rart jeg må opp endel for at maskinen skal være stabil. 12, 5 og 3,3 Volt ligger derimot dønn stødig. Har en Mist psu som ikke har så veldig mye å jobbe med, så synes det er litt rart. MSI K8N NEO4 hovedkort.

 

edit: her blir det varmere og varmere ja

Endret av spaakh
Lenke til kommentar
nei, kjører ikke oc på 3500 når den ikke vil mere, når jeg ikke kan kjøre minnet 1:1 med cpu, mener det ikke er verd det, yter ikke bedre enn winchesteren min. da har jeg den som den er og invisterer heller i en av de nyere kjernene.

 

og ja det er skuffende :no:

 

edit, greide å presse den opp til 2700, meget ustabilt.

Ka volt kjører du på ?

Lenke til kommentar

hadde vcore opp til 1.65. har flasha tilbake til 1.8 biosen på neo2 kortet, den gir best reslultater for minne overklokkingen, kjører nå fsb 287 1:1 , 2587 mhz, vcore 1.5, vdimm 2.7 mhz, blir jo over 7200 i memorybench speed på sandra 2005, og 7450 i read speed på everest 2.20.

Lenke til kommentar
Se om du kan gjøre en avtale med de.

De kan jo ikke bare gjøre sånn, kan de?

5003568[/snapback]

 

En liten erfaring jeg har kan jeg jo dele med dere. Istedet for å bytte produktnummer når det kommer nye revisjoner, så legger de det bare inn på gamle "for det er jo samme produkt". Sjekk heller med hvilke uke/år de er produsert før du bestiller, og sjekk hvilke uke de begynte med den rev du ikke vil ha...om du da vet det når du bestiller.

 

Jeg ville sendt den tilbake og sagt at det var feil produkt! seriøst....

 

EDIT: Har forresten fått meg 3200+ 0521APAW nå, og asrock sata2 *** hovedkort. Har ikke montert enda, men gleder meg.. :D

Endret av need4sms
Lenke til kommentar
Har samme MSI kortet, det går ikke an å stille på multiplieren. ER det mulig å fixe dette?

 

Ellers vil jo fsb'en friteres, eller?

 

K8N Neo2-FX FSB og ram på 240mhz

Venice 3000 @ 3600

5009955[/snapback]

 

Multiplier er låst på *alle* Athlon 64 og *alle* hovedkort. Men det gjør absolutt ingen verdens ting.

FSB på Athlon 64 er et helt annet dyr enn den til Athlon XP. Egentlig heter det strengt tatt ikke FSB lengre.

Og nei, FSB-en vil ikke friteres. Athlon 64 har minnedivider, 5 ulike chipset multipliers og AGP/PCI/PCI-express lock.

Folk med ekstremkjøling og 3000+ har nådd over 3,6GHz (100% overklokk) uten å fritere FSB. Les en guide på athlon 64 overklokking og overbevis deg selv. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...