Gå til innhold

Bør en bo hjemme eller i forsvaret under tjeneste?


Windoge

Anbefalte innlegg

Jeg blir snart å avtjene 1. gangstjenesten. Siden jeg blir å avtjene den som lærling blir jeg å kunne velge mellom å bo hjemme eller i forsvaret. Jeg får bedre betalt hvis jeg bor hjemme. (husker ikke hvor mye penger det snakk om, men kanskje kr 2000-3000,- mer). Hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+891234
Ja, men dette er folk som jeg må omgås med mesteparten av dagen i et helt år. Er redd for at dette kan gjøre personer som bor hjemme om til en "outsider" på jobb.

Hva om de er noen skikkelige tullinger? :p

 

Jeg ville bodd hjemme.

Lenke til kommentar
Enkelte vil nok se på deg som en outsider. Du slipper morgenvask/mat i messa osv. Egentlig så er det jo bare synd for dem, men jeg ville nok ha bodd på kaserna. Hvis det blir skikkelig ille så kan du vel flytte hjem igjen?

:thumbup:

 

bo på kassærna, iallefall i rekrutten og slikt. Det er drit noen ganger, men samholdet blir bedre.

Lenke til kommentar
Enkelte vil nok se på deg som en outsider. Du slipper morgenvask/mat i messa osv. Egentlig så er det jo bare synd for dem, men jeg ville nok ha bodd på kaserna. Hvis det blir skikkelig ille så kan du vel flytte hjem igjen?

Det er jeg faktisk ikke sikker på. På rekrutten kan jeg ikke bo hjemme, da rekrutten befinner seg i Stavanger. Skal se hvordan rekrutten blir. Blir den helt jævlig så blir jeg muligens å bo hjemme når jeg forflyttes.

Lenke til kommentar
Jeg ville ikke bodd hjemme! Samholdet i millitæret samt allt man lærer ved å bo slikt er verdifullt!

Er faktisk helt enig.. Har både vært hjemmeboer, men byttet tjeneste til en annen by. Verneplikten er en unik mulighet å oppleve nye steder og bli kjent med nye mennesker. Du kan risikere å få venner for livet.. :!:

Lenke til kommentar

Valget har absolutt ingenting med homofili å gjøre. Saken er den at hvis jeg bor i forsvaret KAN det bli mer drittjobb, i tillegg kan det bli lite å gjøre på fritiden. Blir vel også fratatt en del ting jeg liker å gjøre, som å sitte på Internett (HW.no), være i lag med de vennene jeg har utenom osv.

Lenke til kommentar
Saken er den at hvis jeg bor i forsvaret KAN det bli mer drittjobb, i tillegg kan det bli lite å gjøre på fritiden. Blir vel også fratatt en del ting jeg liker å gjøre, som å sitte på Internett (HW.no), være i lag med de vennene jeg har utenom osv.

Litt drittjobb har alle bare sunt av ;)

Jeg hadde nok valgt å bo i leieren. Hadde en kar i laget vårt (vi bodde samme lag på rom) som alltid ruslet hjem asap etter endt tjeneste og dukket opp igjen på mårran.. Han ble aldri helt en del av gjengen, og fikk aldri oppleve det unike miljøet og vennskapet som oppstår mellom romkameratene i force'n..

HW.no og andre kamerater er vel der når du dimmer også? ;)

I tillegg så har du jo helgene, og hvis nøden blir for stor så har de kanskje noen pc'r på velferden e.l..? :)

Lenke til kommentar
Valget har absolutt ingenting med homofili å gjøre. Saken er den at hvis jeg bor i forsvaret KAN det bli mer drittjobb, i tillegg kan det bli lite å gjøre på fritiden. Blir vel også fratatt en del ting jeg liker å gjøre, som å sitte på Internett (HW.no), være i lag med de vennene jeg har utenom osv.

Det har du resten av livet på deg til å gjøre.. Disse opplevelsene som kan virke som et helvette gir faktisk mye tilbake tro det eller ei! og det er ikke en sjangse man får senere i livet!

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

Prøv og bo i leiren først, liker du det ikke flytter du hjem.

Kan man gjør det?

 

Altså, kjæresten min er ferdig i rekrutten nå neste uke, og har fått plass på Haakonsvern. Vi bor begge i Bergen fra før av, hos foreldre. Han er usikker på om han vil bo hjemme eller på leiren. Han lurer på om det er mulig å bo litt i leiren og litt hjemme? Etter når han vil..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...