Gå til innhold

Umulig å få god rank etter BG kom?


Anbefalte innlegg

Som geiran sier så kan du tjene enormt med CP hvis man vinner mange CTF runder. Men det forutsetter jo at du spiller med noen litt smarte folk, noe som er ganske sjeldent. :p

 

Der møter du også som oftest nye personer hver runde så diminishing returns spiller ikke så mye inn.

Men gjelder diminishing returns på honor i battlegrounds da?

Isåfall så er jo det veldig tåpelig IMO ettersom du bl.a. ikke kan bli corpsecampa (spawner jo ved graveyard etter noen sekunder uansett om du ikke vandrer til liket ditt).

I battlegrounds (spesielt Warsong) er det jo nesten ikke til å unngå å drepe samme personen flere ganger og da blir det litt dumt om en til slutt ikke får honor for dette.

Dette finnes ikke tåpelig i det hele tatt. Bare tenk hvor lett det er å utnytte slikt da... 10 stk som bare dreper hverandre hele tia for å zerge cp.

 

Nei, folkens dette systemet er laga for at d skal bli mindre ganking. Og da er d BG som lønner seg, ikke vanlige kills.

 

-G

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns Battlegrounds er bra jeg.

 

Hvordan kunne du tro at du ville gå opp mange hakk i rank?

Vet du ikke at du konkurrer med de andre på din side om ranksa?

Trodde du seriøst at du var den eneste som kom til å spille Battlegrounds den første uka?

Ja da er du jammen naiv.

 

Men det begynner å gi seg merker jeg. IF er fullt igjen og det er stadig færre som er i Battlegrounds. Så hvis dere bare fortsetter så vil dere sprette opp noen hakk om noen uker.

 

Det Blizzard ville oppnå med Battlegrounds, var blandt annet å bli kvitt all denne gankinga rundt omkring. Tarren Mill er plutselig tomt. Der var det slåssing 24/7 før Battlegrounds.

 

Nei, heia Blizzard sier jeg. Snart er epic rewards i Alterac Valley mine! :D

Lenke til kommentar
Hvordan kunne du tro at du ville gå opp mange hakk i rank?

Vet du ikke at du konkurrer med de andre på din side om ranksa?

Trodde du seriøst at du var den eneste som kom til å spille Battlegrounds den første uka?

Ja da er du jammen naiv.

bra du gidder å lese postene mine... Hvis du gidder det, så skal jeg faktisk prøve å ta innlegget ditt seriøst

Lenke til kommentar
Blizzard kunne gjerne droppa CTF..blir litt mye Ut/Quake for meg .

Burde heller fokusere på dem store kampene som i Alterac.

De store kampene i Alterac er jo som oftest heavy "Lagg-fest" som blir ganske kjedelig i lengden. Det er akkurat like kaotisk og uorganisert som Southshore/Tarren Mill var før BG. Nesten bare stand-off mellom store horde/alliance styrker.

 

Da er det gøy å være long range klasser (Les: Hunter, Mage). For da kan man faktisk gjøre noe uten å bli ganket i hjel på 2 sec. Som melee klasse er det vanskelig å holde seg i live, selv med gode healere i bakhånd. Skal man først drepe noen så må man inn i mengden og da er man fort kjøttpudding. Min erfaring.

 

Dog, så kan min erfaring med AV kan være noe annerledes enn andres pga at de fleste Alliance på min server (Warsong) er totalt ubrukelig. De virker som de har lite peiling på hva de driver med der inne, og de klarer ihvertfall ikke å samarbeide om det. Noe som går igjen i begge BG'er, dessverre.

 

Liker CTF mye bedre. Er ikke så forferdelig mange spillere på hvert lag og det er lite "lagg". Gameplayet er intenst og actionfylt. Alle klasser har sin rolle (bl.a Druid=Flaggbærer). CTF er heller ikke like tidkrevende som AV. Man bruker som oftest ikke lang tid på hver runde, og honor rewarden vil jeg si er stor (1660Cp for seier). Synd at reputation rewardene ikke står i noen som helst stil til AV's sine.

 

CTF stiller dog litt mer krav til enkeltspillere enn AV, noe som kan slå ut begge veier.

 

Mener Blizzard har sagt at hver Battleground skal ha hvert sitt unike gameplay, og håper virkelig på at gameplayert på en av de neste stedene vil være noe alá DoTA fra WC3 & TFT. Det hadde vært helt konge. :)

 

Så alt i alt, så håper jeg at Blizzards neste BG er noenlunde like gøy og intimt som CTF er.

Lenke til kommentar
Blizzard kunne gjerne droppa CTF..blir litt mye Ut/Quake for meg .

Burde heller fokusere på dem store kampene som i Alterac.

De store kampene i Alterac er jo som oftest heavy "Lagg-fest" som blir ganske kjedelig i lengden. Det er akkurat like kaotisk og uorganisert som Southshore/Tarren Mill var før BG. Nesten bare stand-off mellom store horde/alliance styrker.

 

Da er det gøy å være long range klasser (Les: Hunter, Mage). For da kan man faktisk gjøre noe uten å bli ganket i hjel på 2 sec. Som melee klasse er det vanskelig å holde seg i live, selv med gode healere i bakhånd. Skal man først drepe noen så må man inn i mengden og da er man fort kjøttpudding. Min erfaring.

 

Dog, så kan min erfaring med AV kan være noe annerledes enn andres pga at de fleste Alliance på min server (Warsong) er totalt ubrukelig. De virker som de har lite peiling på hva de driver med der inne, og de klarer ihvertfall ikke å samarbeide om det. Noe som går igjen i begge BG'er, dessverre.

 

Liker CTF mye bedre. Er ikke så forferdelig mange spillere på hvert lag og det er lite "lagg". Gameplayet er intenst og actionfylt. Alle klasser har sin rolle (bl.a Druid=Flaggbærer). CTF er heller ikke like tidkrevende som AV. Man bruker som oftest ikke lang tid på hver runde, og honor rewarden vil jeg si er stor (1660Cp for seier). Synd at reputation rewardene ikke står i noen som helst stil til AV's sine.

 

CTF stiller dog litt mer krav til enkeltspillere enn AV, noe som kan slå ut begge veier.

 

Mener Blizzard har sagt at hver Battleground skal ha hvert sitt unike gameplay, og håper virkelig på at gameplayert på en av de neste stedene vil være noe alá DoTA fra WC3 & TFT. Det hadde vært helt konge. :)

 

Så alt i alt, så håper jeg at Blizzards neste BG er noenlunde like gøy og intimt som CTF er.

 

/sign

Lenke til kommentar
bra du gidder å lese postene mine... Hvis du gidder det, så skal jeg faktisk prøve å ta innlegget ditt seriøst

Har jo gjordt det. Du sier at du syns du burde gå opp 2 ranks fordi du har brukt 6-8 timer hver dag på BG.

 

Derpå sier jeg at du ikke er den eneste som gjorde dette. Mange som spilte mer enn deg. Og når ranksene da settes ut i fra hvor bra du er i forhold til de andre på serveren og alle andre spiller like mye i BG som du og sikkert mer også, så skjønner jeg ikke hvordan du kan forvente å gå opp mer enn 1 rank.

 

Nå virker det som den verste bølge har lagt seg og i ukene som kommer vil det bli lettere og lettere å øke i rang ved å spille i BG.

 

Og det er mange lowlevels som er dypt uenig med deg. For de er BG redningen på en nitrist ganketilværelse i Badlands, Arathi, etc.

 

Det var uansett umulig for normale spillere som du kaller det være bedre enn hardcore gamers som ikke har noe annet å gjøre mellom Molten og Onyxia enn PVP.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
Derpå sier jeg at du ikke er den eneste som gjorde dette. Mange som spilte mer enn deg. Og når ranksene da settes ut i fra hvor bra du er i forhold til de andre på serveren og alle andre spiller like mye i BG som du og sikkert mer også, så skjønner jeg ikke hvordan du kan forvente å gå opp mer enn 1 rank.

Jeg var da Standing 30, dvs. at 29stk på min faksjon gjorde det bedre/spilte mer enn meg i BG forrige uke. Og top 30 av 3000stk er da ikke så voldsomt dårlig. Burde holde til å gå opp 2 ranks IMO, spesielt når jeg var så lavt i rankinga. Men nå i ettertid så har blizzard sagt at 2 ranks i uka er lite sannsynlig etter Rank 6, så da har jeg fått den saken ute av verden.

 

Og ja, jeg er enig med deg i at når dette får roa seg litt så kommer inflasjonen i honorpoints til å falle litt. Jeg merker det på meg selv og de andre på serveren at det er mindre PvP på BG igjen. Så jeg regner med at man trenger langt lavere honor denne uken for å beholde en høy standing.

Lenke til kommentar
Jeg syns Battlegrounds er bra jeg.

 

Hvordan kunne du tro at du ville gå opp mange hakk i rank?

Vet du ikke at du konkurrer med de andre på din side om ranksa?

Trodde du seriøst at du var den eneste som kom til å spille Battlegrounds den første uka?

Ja da er du jammen naiv.

 

Men det begynner å gi seg merker jeg. IF er fullt igjen og det er stadig færre som er i Battlegrounds. Så hvis dere bare fortsetter så vil dere sprette opp noen hakk om noen uker.

 

Det Blizzard ville oppnå med Battlegrounds, var blandt annet å bli kvitt all denne gankinga rundt omkring. Tarren Mill er plutselig tomt. Der var det slåssing 24/7 før Battlegrounds.

 

Nei, heia Blizzard sier jeg. Snart er epic rewards i Alterac Valley mine! :D

Jeg er helt enig med deg.. Men problemer er ikke at alle får så mye CP, det er det at de som allerede har høy rank ikke går ned, men kan bare flyte på det. Som nevnt tidligere burde alle ranks bli regnet ut i fra scratch hver uke, da kunne du stått på en uke og vært høy rank neste. Hvis du vil fortsette å ha denne ranken må du stå på like mye neste uke.

 

 

Det er også noen som sier at de skal drite i battlegrounds. Jeg tror jeg kommer til å gjøre det samme!

Lenke til kommentar
Derpå sier jeg at du ikke er den eneste som gjorde dette. Mange som spilte mer enn deg. Og når ranksene da settes ut i fra hvor bra du er i forhold til de andre på serveren og alle andre spiller like mye i BG som du og sikkert mer også, så skjønner jeg ikke hvordan du kan forvente å gå opp mer enn 1 rank.

Jeg var da Standing 30, dvs. at 29stk på min faksjon gjorde det bedre/spilte mer enn meg i BG forrige uke. Og top 30 av 3000stk er da ikke så voldsomt dårlig. Burde holde til å gå opp 2 ranks IMO, spesielt når jeg var så lavt i rankinga. Men nå i ettertid så har blizzard sagt at 2 ranks i uka er lite sannsynlig etter Rank 6, så da har jeg fått den saken ute av verden.

 

Og ja, jeg er enig med deg i at når dette får roa seg litt så kommer inflasjonen i honorpoints til å falle litt. Jeg merker det på meg selv og de andre på serveren at det er mindre PvP på BG igjen. Så jeg regner med at man trenger langt lavere honor denne uken for å beholde en høy standing.

Jeg tror at standing 30 ikke vil si at du var nummer 30 totalt på din faction, men snarere innen din rank. Dvs du var nummer 30 av de som oppnådde din rank den uka.

 

Rett meg om jeg tar feil dog.

 

-G

Lenke til kommentar
Jeg tror at standing 30 ikke vil si at du var nummer 30 totalt på din faction, men snarere innen din rank. Dvs du var nummer 30 av de som oppnådde din rank den uka.

 

Rett meg om jeg tar feil dog.

 

-G

Sånn jeg tolker det, så er det din standing denne uken. Altså hvilken plass du kom på din faction uken som gikk. Selv om man kommer på første, så betyr ikke det at man har fått sammenlagt nok CP til å gå opp i rang.

Endret av Masse
Lenke til kommentar

Jeg tror at standing 30 ikke vil si at du var nummer 30 totalt på din faction, men snarere innen din rank. Dvs du var nummer 30 av de som oppnådde din rank den uka.

 

Rett meg om jeg tar feil dog.

 

-G

jeg trodde også det var innen den rank'en, men etter nærmere undersøking, så er det din rank totalt for faksjonen din. (om det er den uka, eller sammenlagt er jeg ikke sikker på)

Lenke til kommentar

Jeg synes at Capture The Flag er dritgøy=) Har akkurat begynt på level 31-40 gruppen, og jeg ligger blant topp 3 hver gang, selv om jeg bare har spilt som level 31 og 32. Jeg spiller vel ikke for å få mest mulig Honorpoints, men fordi det er GØY, og man får testa spellsa og skillza sine på en helt annen måte enn å spille mot bare data-mobs. I tillegg så er det godt med ett avbrekk.

 

Synes dette er kjempebra jeg. Håper dog at det kommer en BG der du skal holde på control-points =)

Lenke til kommentar
Gjest member-60584

det går tregt å gå opp i rank fordi det er mange fler som PvPer etter BG kom...

 

hakke gått opp i rank på 2 uker. sitter fast på rank 7.

 

gjør meg ikke stort siden jeg PvPer for fun og det er nekt å gjøre det til en "jobb" der man må ha mest mulig poeng.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...