Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

12/230 volt "Jekk"

kaffi

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg skulle hatt 4*12/230Volt "jekker" til å løfte en plate på ca 6kg hvor får man tak i slikt?

Endret av kaffi
Videoannonse
Annonse
Skrevet

4 ganger 12 volts jekk eller 4 stk 12 volts jekker?

Kan jeg spørre hva det skal brukes til? Bare for å stimulere nysgjerrigheta litt ;)

Hørtes forresten ut som noen heftige strømslukere...

Skrevet

4 12volt jekker, nei jeg har noen små planer om å ha det litt gøy med stuebordet og stereobenken og lignende. :D å siden jeg så noe slikt på pimp my ride så la jeg linken her

Skrevet
4 12volt jekker, nei jeg har noen små planer om å ha det litt gøy med stuebordet og stereobenken og lignende. :D å siden jeg så noe slikt på pimp my ride så la jeg linken her

De er vel hydrauliske/pneumatiske, ikke elektriske?

Skrevet

hmm tror de var elektriske, mener han karen sa at de ble styrt av releet som "fjernkontrollen" var innstilt på

Skrevet

Det du leter etter er en (eller flere) Lineær Aktuator, som altså er en stang som forandrer lengde ved hjelp av en innebygd motor, og dermed kan brukes til å løfte/flytte på ting. se www.linak.no, eller prøv google.

Skrevet

Har ikke sett så mange episoder av det, men mener bestemt å huske at de brukte noen bædass antennemotorer for å løfte opp å ned "dekselet" bak på pickupen hvis det var det du tenkte på.

Skrevet

Vel, er nesten 100% sikker på at det var elektriske antennemotorer de brukte.

Kanskje en taklukemotor vil funke og.

Bare husk å sikre anlegget godt.

Skrevet

Jeg gjentar altså at lineære aktuatorer er vanligst til slikt bruk - har ikke sett nevnte program av P.M.R, men har sett at de bruker det i Rides på Discovery Channel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...