Gå til innhold

Amobil.no: Begynner amobil og henge etter?


Anbefalte innlegg

Hei, begynner amobil og henge etter på det redaksjonelle, synes gang på gang at forum-brukere er ute med nyhetene lenge før amobil klarer å dekke dem. Tenker da særlig på Netcom-saken? Hvor vanskelig kan det være å lage en artikkel ut i fra hva de store nettavisene skriver?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har vel mer med at amobil ønsker å levere artikler av god kvalitet fremfor å være raskest ute med dem.

 

Når det er en nyhet som trengs å dekkes er det sjelden at de bare skriver en filleartikkel om det. Da pleier de å skrive en fyldig og god artikkel om det. Det er naturlig at det tar tid.

 

Man kan selvfølgelig spørre seg hva som er best, men jeg vil uten tvil velge å vente litt å få en god artikkel, en å få en søppel-artikkel med en gang (da har vi jo itavisen :)).

 

Are (som bruker og ikke moderator).

Lenke til kommentar

Kan nok ikke stikke under en stol at en større stab med lønnede skribenter hadde hjulpet. Da hadde nok amobil levert raske artikler med kvalitet og integritet. Det gjelder ikke bare å være best, men også rask, og å klare begge deler er en sann utfordring, som en stor stab ikke løser alene. Til det trengs organisering og "passion".

Lenke til kommentar

Heisann

 

Vi er dessverre fullt klar over at Amobil til tider er senere ute med de store nyhetene enn mange av de store mediene. Vi vil selvsagt at leserne våre skal lese nyheter først hos oss, og da kreves det et skikkelig tempo.

 

Noe av årsaken til dette er, som nevnt i tråden, at innholdet på siden i stor grad skrives av frivillige skribenter som kun mottar en viss provisjon og stort sett jobber med dette på kveldstid.

 

En annen årsak er, som Arehei nevner, at vi satser på å levere store og lange artikler som forsøker å belyse saker så godt som mulig.

 

Det sistnevnte har vi ikke tenkt å gjøre noe med. Vi vil ta den tiden vi trenger på å produsere en dyptgående og grundig sak med skikkelig kildebruk. Vi ska mao ikke ha noen Symbian-fadeser eller prototype-misforståelser. Dette i ledd med Amobils profil som et nettsted for de som vil vite noe mer.

 

Når det gjelder redaksjones arbeidstider, lover jeg en forbedring fra og med høsten. Da går både jeg og Simen J. Willgohs ut i fulltid arbeid, og vil jobbe 8-timers økter hver dag for å sikre at nyheter og stoff kommer ut så raskt som mulig. Dette bør forhåpentligvis sørge for at vi vil være på linje med andre medier på produksjon av både nyheter og tester.

 

Håper dette var forklarende, og takker for tilbakemeldingen.

Lenke til kommentar
Det har vel mer med at amobil ønsker å levere artikler av god kvalitet fremfor å være raskest ute med dem.

Word! ;)

 

Så antar jeg det er slik at brukerne også tipser artikkelforfatterne om nyheter noen ganger også

 

Vil du ha en god nyhet kan du ta deg en tur inn "Rykter og nykomlinger" og vips har du en nyhet/artikkel :)

 

Bruker samme fremgangsmåte når jeg skriver artikler på www.mobil-sms.com, er artikkelforfatter der ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...