tbend Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 (endret) Hei. Sleit med dårlig FPS på kjerra mi... Som sagt har jeg 9800Xt, men skulle jo ikke lagge så mye. Så slo jeg av AA og AF ingen lykke. Fortsatt drop! Så begynte jeg å leke meg litt i instillingene til BF2. Sliter du med FPS drop der det er mye lyd 1. Sett Lydkvalitet til Software - Middels Vips 2. Bytt til siste drivere! Flere som har gode tips! Endret 13. juni 2005 av tbend
Lucas Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Japp, det hjelper faktisk ! skulle ikke tro det egentlig, men det gjør det Jeg skal selv formatere før å slippe lagg, og frigjør mer plass ! Men det er også anbefalt å søke etter Registry cleaner som rydder opp i registryet ditt + spybot (GOOGLE) good luck
gamer73 Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Jeg har også 9800 (men Pro ikke XT). Jeg vil nå si at kortet blir presset til det ytterste i dette spillet og består ikke prøven med glans (for å si det slik). Man bør nok ha et kort i X800 klassen for at det skal bli gøy å spille BF2. Ellers er det klart at lydinnstillinger har litt å si. Men har du lydkort med egen cpu, så vil jeg tro at du får bedre ytelse med å sette lyden til hardware, enn til software, pga lydkortet da driver lyden alene og ikke bruker opp pc'ens ressurser. Skytt meg om jeg tar feil! Jeh kjører alt på fult når det kommer til lyd, pga jeg har SB Audigy2 ZS. Jeg merker ikke mer lagg pga. Men det er ikke dermed sagt at det ikke er det da.
Jan Åge Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Spillet kjører fint for meg med mitt 9800pro kort (uklokket). Spiller med 1280x960 eller hva den heter og settingen "High". Spillet er gøy fordi Dog det lagger med 1280x1024 "fixen".
gamer73 Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Dog det lagger med 1280x1024 "fixen". Ahh akkurat dette jeg lurte på....Så den fixen gjør at det begynner å lagge?
Jan Åge Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 (endret) Vel det gjorde det på min PC. Grafikken ble finere siden jeg har LCD og mindre hakkete faktisk, men veldig laggete. Tror dette har å gjøre med at kortet mitt ikke klarer å kjøre den oppløsningen med "High". Har ikke prøvd å sette den ned, mest pga. at jeg velger å kjøre settings på High og heller bruke den høyeste standard-oppløsningen: 1280x960. Jeg har litt eldre drivere også, så kanskje jeg burde oppgradere disse. Jeg får prøve meg litt frem når jeg kommer hjem. Endret 13. juni 2005 av Jan Åge
gamer73 Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 kjører du kortet ditt på high settings er det ikke rart du hakker... Jeg har samme kort og kjører alt på medium. Det hakker ikke mye men jeg mener å kunne se at kortet sliter litt til tiden med mye som skjer på skjermen. Så det er ikke sikkert at det er fixen som gjør at det hakker i det hele tatt? Og så du virkelig forskjell på bildekvaliteten når du gikk fra 960 til 1024? ...har LCD selv så det har mye å si for meg og da..men blir det hakkete så vil jeg ikke bruke fixen.
Jan Åge Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Vel, altså. Jeg gikk fra fin FPS med 1280x960 "high" til blodlav FPS 1280x1024 "high". Så det er nok high som gjør mye av det. Men prøv fixen, du kan fint fjerne den igjen etterpå om du skulle få for mye drop i FPS
gamer73 Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Vel, altså. Jeg gikk fra fin FPS med 1280x960 "high" til blodlav FPS 1280x1024 "high". Så det er nok high som gjør mye av det. Sånn du beskriver det i den setningen der så virker det som om det er fixen som gjør at det hakker..og ikke "high setting" som du skriver. Men uansett..ja..kan prøve..men jeg lurer bare på hvordan du kan leve med "high settings" på 9800 Pro kortet...jeg prøvde det en gang selv..og det var ikke akkurat fin flyt hehe... Mulig jeg krever høyere fps enn du gjør av spill, men men.....
Doc_Chronic Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 (endret) Hvordan klarer du lese av fps'n ingame? Må du skrive noe i console? Har x800xt og kjører alt på high (grafikk og lyd), og er spennt på hvilken fps jeg får Jeg ser iallefall ikke noen antydning til drops... edit: Hvordan snek det mellomrommet seg inn der? Endret 13. juni 2005 av AcIdica
whom Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Nå sitter jeg på en PC med integrert lyd i HK. Lyden funker bbåde om jeg setter den til hardware eller software dekoding. Er det slik at integrert ikke har egen cpu-lydchip og derfor er det CPU som tar seg av hele dekodingen? Slik jeg trodde det var med mitt integrerte, men merkelig at lyden fungerer når oppsettet er satt til "hardware". Så hvordan bør det konfigureres, hardware eller software, eller blir kanskje utfallet CPU-dekoding uansett, så det vil ikke ha noe å si? Har et SB live! 5.1 digital for hånd, skulle tro dette har en cpu-lydchip som med fordel kan avbelaste CPU med dekoding?
Kenneth Solfjeld Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Hei. Sleit med dårlig FPS på kjerra mi...Som sagt har jeg 9800Xt, men skulle jo ikke lagge så mye. Så slo jeg av AA og AF ingen lykke. Fortsatt drop! Så begynte jeg å leke meg litt i instillingene til BF2. Sliter du med FPS drop der det er mye lyd 1. Sett Lydkvalitet til Software - Middels Vips 2. Bytt til siste drivere! Flere som har gode tips! Kjører du integrert lyd? Jeg har ikke problemer med lagg selv om lyden er på high settings. Har et Audigy lydkort..
M@R7!N Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 (endret) Kjører på Alt på high, 1280x960 oppløsning og 2xaa, finfin fps. Har dog merket fps drops noen ganger, men har bare vært på enkelte servere, og før jeg skiftet til software i lydinnstillingene. Edit: Glemte skjermkort.. x800xtpe.. Hvordan ser jeg fps'en? Må jeg bruke Fraps`? (stress ) Endret 13. juni 2005 av M@R7!N
Jan Åge Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Sånn du beskriver det i den setningen der så virker det som om det er fixen som gjør at det hakker..og ikke "high setting" som du skriver. Men uansett..ja..kan prøve..men jeg lurer bare på hvordan du kan leve med "high settings" på 9800 Pro kortet...jeg prøvde det en gang selv..og det var ikke akkurat fin flyt hehe... Mulig jeg krever høyere fps enn du gjør av spill, men men..... Hehe, ja jeg beskrev det vel litt dårlig i farten. Beklager det. Det jeg sier at det er ikke nødvendigvis "selve fixen" som er gale. Men heller det faktum at mitt skjermkort ikke takler high på 1280x1024, men gjør det på 1280x960. Jeg kjører ihvertfall standard "High"-innstillingen i BF2 med 1280x960 med kurant FPS. Jeg er ikke fan av lav FPS så hadde den vært dårlig hadde jeg gått ned på kvaliteten.
gamer73 Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Jeg kjører ihvertfall standard "High"-innstillingen i BF2 med 1280x960 med kurant FPS. Jeg er ikke fan av lav FPS så hadde den vært dårlig hadde jeg gått ned på kvaliteten. ok...uansett så syntes jeg ikke vårt kort (9800 Pro) kjører high-settings bra nok hehe. Jeg er på vei til å kjøpe nytt (X800XT PE) men venter til BF2 kommer ut den 23 juni.
tbend Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Skrevet 13. juni 2005 Hei. Sleit med dårlig FPS på kjerra mi...Som sagt har jeg 9800Xt, men skulle jo ikke lagge så mye. Så slo jeg av AA og AF ingen lykke. Fortsatt drop! Så begynte jeg å leke meg litt i instillingene til BF2. Sliter du med FPS drop der det er mye lyd 1. Sett Lydkvalitet til Software - Middels Vips 2. Bytt til siste drivere! Flere som har gode tips! Kjører du integrert lyd? Jeg har ikke problemer med lagg selv om lyden er på high settings. Har et Audigy lydkort.. Integrert ASUS lydkort... Hvordan lese av fps ingame?
~Alex~ Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 I denne tråden står det hvordan du sjekker fps i consoll http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=431168&hl=fps
Kenneth Solfjeld Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Integrert lyd stjeler som sagt en del CPU resurser..
gamer73 Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Integrert lyd stjeler som sagt en del CPU resurser.. og ikke bare stjeler det ressurser, men det kan også gjøre sitt til at det blir laggete om man setter lyden på high. Pluss at man kan få en rekke skurrelyder på lyden...samt små konflikter som igjen fører til nedsatt ytelse. Jeg opplevde dette med mitt integrerte lydkort. Nå skal det sies at mitt int. lydkort ble regnet som ganske så dårlig.
Zeph Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Samme skjedde med meg for mange år sidan. Hadde Homm3 på ei relativt gammal maskin, og det hakka ganske bra, skrudde av lyden, og der forsvant visst hakkinga gitt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå