Gå til innhold

Netcom problemer i dag?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det eneste positive som har kommet ut av dette er at man nå er klar over at netcom ikke er pålitelige ( min mening), og at man skal holde seg unna dette selskapet i fremtiden.

Om du konkluderer med at du må holde deg unna Netcom grunnet dette kan du jo heller ikke bytte til noen av Telenornettets operatører heller. har hatt samme problemd er flere ganger før.

 

Du kan heller ikke benytte deg av verken fasttelefon eller ip-telefon. Internett kan du ihvertfall glemme.

 

Så hvor står du da?

 

Netcom er ikke akkurat første selskapet i verden som opplever en teknisk feil. (Dessuten så var visst denne feilen Siemens sin skyld)

Lenke til kommentar
nå er det vel ikke slik at livet stopper opp pga teknisk feil hos netcom. lurer på om dersom noen vil slå nødnummer, vil telefonen da benytte seg av telenors nett med et netcom sim i mobilen?

Nødnummer funker uansett, virker ikke NetCom nettet så går det over på Telenor. Nødnummer får du ringt selv uten SIM kort i mobilen.

Lenke til kommentar
nå er det vel ikke slik at livet stopper opp pga teknisk feil hos netcom. lurer på om dersom noen vil slå nødnummer, vil telefonen da benytte seg av telenors nett med et netcom sim i mobilen?

Nødnummer funker uansett, virker ikke NetCom nettet så går det over på Telenor. Nødnummer får du ringt selv uten SIM kort i mobilen.

112 får du ringt uten SImkort, ikke 110 og 113.

 

112 er det internasjonale GSM-nødnummeret.

Lenke til kommentar

Crazysteps: Telenor har ikke latt sine mobilkunder gå to dager uten mobilnett...så det finnes et alternativ der ute. Selvfølgelig kan ting gå galt, og det skjer også med telenor. Men ikke i nærheten av samme skandaløse omfang. Jeg har tidligere klagd på 3g nettet og problemene rundt dette, men slike småting kan man leve med.

 

Det jeg kritiserer er omfanget av skandalen, og netcoms "kundebehandling", iform av informasjon til sine kunder under skandalen.

 

Ikke noe kan bli perfekt når man snakker om teknologi, man må tåle visse problemer, men jeg synes to dager uten NETT er meget dårlig.

 

Nå er det slik at kunden har makt, og kan vise sin misnøye ved å gå til et annet selskap. Heldigvis har ikke netcom monopol i norge.

 

Jeg er avhengig av pålitelighet, og et selskap som "kan drive butikk", selv når det står på som verst rundt øra. Derfor er jeg den type kunde som heller betaler mer i ringepriser, for pålitelighet ( her er det snakk om pålitelighet i forhold til andre selskaper). Så får de som skal ha billigste ringepriser se på chess og tele2. Netcom er etter det jeg kan se ikke "best" der heller...

Lenke til kommentar
Gjør de nå det? tidligere dene måneden hadde de samme problemet, men det løste seg etter en time. Skulle jo tro de hadde undersøkt hva som var galt og ordnet det for å hindre at det skjedde igjen.

Garantier har man vel aldri med mindre man har dobbelt opp av alt, og selv da kan det kollapse. At de hadde nøyaktig samme feil for noen uker siden tviler jeg på, for da hadde de vel neppe brukt en tima da, og to dager nå for morro skyld. Men hadde de ikke hatt noen rutiner for slikt, så kan det hende det hadde tatt 4 dager... Neste gang går det sikkert bedre skal du se.

Lenke til kommentar
Telenor har ikke latt sine mobilkunder gå to dager uten mobilnett...så det finnes et alternativ der ute.

 

Tro meg, Telenor har latt mange av sine kunder gå uten nett i to dager, både mobil, fastnett og internett. Dessuten har de hatt masse småproblemer opp gjennom de siste årene, så en så enkel løsning som å hoppe over til Telenornettet er bortkastet.

 

Om du ikke tror meg kan du jo se på disse sakene. Tok meg 10 sekunder å finne dem via google. Finnes nok hundrevis flere.

 

Stadig nye telenorproblemer (januar 2001)

Ekstreme Telenorproblemer, dårlig backup og uriktige friskmeldinger (februar 2003)

Uten nett i 12dager, får ikke hjelp (desember 2004)

Store mobilnettproblemer for telenor, finner ikke årsaken (januar 2003)

Ny GSM-tabbe av Telenor mobil (februar 2005)

Telenor Kundeservice er useriøse (juli 2004)

 

Det jeg kritiserer er omfanget av skandalen, og netcoms "kundebehandling", iform av informasjon til sine kunder under skandalen.

Igjen spør jeg: Hva syns du netcom skulle informere om? I en av sakene over kan du lese at Telenor fikk pepper for å love at en feil skulle rette seg ved et bestemt tidspunkt, noe som viste seg ikke å være tilfelle. Netcom opplyser at de har en feil Siemens jobber med å reparere, men at de ikke vet når den blir reparert.

Noe mer har de ikke å melde!!!

 

Ikke noe kan bli perfekt når man snakker om teknologi, man må tåle visse problemer, men jeg synes to dager uten NETT er meget dårlig.

 

Heldigvis var det få som var uten nett. Jeg har brukt min netcommobil tilnærmet normalt de siste par dagene. Litt vanskelig å ringe ut lørdags kveld og noen timer uten sms på mandag er ikke verdens undergang.

 

Jeg er avhengig av pålitelighet, og et selskap som "kan drive butikk", selv når det står på som verst rundt øra. Derfor er jeg den type kunde som heller betaler mer i ringepriser, for pålitelighet ( her er det snakk om pålitelighet i forhold til andre selskaper). Så får de som skal ha billigste ringepriser se på chess og tele2. Netcom er etter det jeg kan se ikke "best" der heller...

 

Så mange valg har du da ikke. Det står mellom Telenors nett og Netcoms nett. Netcom har hatt problemer et par dager nå, mens som du ser av linkene over har telenor hatt det enda verre tidligere. Eneste muligheten for deg er vel å flytte ut av landet der de har flere nett å velge mellom.

 

Dessuten finnes det fortsatt telefonkiosker, venner med andre nett, fasttelefoner, operative nødnummer, datamaskiner osv i tilfelle det er SÅ viktig å få en melding ut akkurat den ene gangen nettet streiker totalt. Virker som det bare er du som får total panikk av dette.

Lenke til kommentar

Fungerer fint her og, bank i bordet. Fikk plutselig noen meldinger som ble sendt i går kveld nå i kveld...

Teknsik svikt må være lov, men at de trenger to dager er ikke bra! Tenkt på alle bedriftene som har trådløs telefoni, samt de som kun har mobiltelefoni. Er ikke helt bra! Jeg leser at noen hevder at Telenor har hatt lignende problem. Det virker ikke helt rett. Forklar meg gjerne når det skjedde, hva det var, og ikke minst hvor lang tid de brukte på å løse problemet/katastrofen!

Forskjellen mellom NC og TnM, er vel at hos TnM har det kun rammet enkeltpersoner eller små grupper. Hos NC ble det derimot alle som ble berørt. Det er en vesentlig forskjell.

Likevel er det liten vits i å bytte operatør. Får stole på at NC nå rydder skikkelig opp. En dag skjer vel noe av det samme hos TnM.

Endret av pologutt
Lenke til kommentar
Teknsik svikt må være lov, men at de trenger to dager er ikke bra! Tenkt på alle bedriftene som har trådløs telefoni, samt de som kun har mobiltelefoni.

 

Personlig har jeg kun mobiltelefon. Ikke noe problem da det har gått an å både ringe og sende sms de siste dagene.

 

Bedriften min har trådløs bedrift. Igjen: ikke noe problem.

 

Forskjellen mellom NC og TnM, er vel at hos TnM har det kun rammet enkeltpersoner eller små grupper. Hos NC ble det derimot alle som ble berørt. Det er en vesentlig forskjell.

 

Hva er egentlig forskjellen? For de som rammes er det like ille om det kun er dem eller om det også rammer andre. Om hele Oslo by mister nettet, er det ikke like farlig om Trondheim og Bergen også mister sitt?

 

Tenk så ille det er for disse å være uten internett, fasttelefon OG mobil! HEIA TELENOR!

Endret av Crazysteps
Lenke til kommentar

Crazysteps: Du og dine bekjente må være blant de heldige. Ifølge meg og mine bekjente, VG og DAGSREVYEN både igår og i dag har netcomkunder i hele norge vært MER ELLER MINDRE uten nett i to dager.

 

Kilder på dette er altså VG og dagsrevyen, så det burde ikke være noe å tvile på. Hvis akkurat DU og dine bekjente ikke har hatt noen problemer så bra for deg. Men da får du velge å tro på meg ( og vg og dagsrevyen) når jeg sier at man har vært to dager HELT UTEN NETT.

 

Det er fortsatt umulig å logge seg på min side på netcom også. Dette er dog et mindre problem.

 

Som sagt så må man jo godta problemer når det er snakk om nett. Ingen er perfekte. Men jeg kan IKKE HUSKE at telenor har latt mobilkunder i hele norge være uten nett i to dager. Så dette er SKANDALØST av netcom.

 

Jeg velger da å se på telenor som en mere seriøs bedrift enn netcom i så måte, så får du heller være uenig. Det som ihvertfall er sikkert er at netcom har dummet seg skikkelig ut de siste to dagene. Jeg, personling, synes at måten netcom har håndtert dette problemtet på er skandaløst, og utrolig litte profesjonelt.

 

Så jeg får ta til takke med telenor, og heller gremme meg over problemene som oppstår der igården. Selvfølgelig har telenor problemer de også, men ikke på samme OMFANGSNIVÅ som vi har sett de siste to dagene.

 

Folk som bruker netcom tror de får det billigste abonnementet. Men når man opplever at det finnes billigere alternativ der ute ( chess og tele2...og andre), SAMTIDIG som kvaliteten til netcom er uner enhver kritikk så føler man seg ført bak lyset.

 

Hvis man er AVHENGIG av å være på telefonnett, så har de siste to dagene vært et helvete for netcomkunder. Så enkelt er det.

Lenke til kommentar
Crazysteps: Du og dine bekjente må være blant de heldige. Ifølge meg og mine bekjente, VG og DAGSREVYEN både igår og i dag har netcomkunder i hele norge vært MER ELLER MINDRE uten nett i to dager.

 

Tviler ikke på at enkelte kan ha vært lenge uten nett, men det er LANGT ifra alle.

 

Det er fortsatt umulig å logge seg på min side på netcom også. Dette er dog et mindre problem.

 

Dette har ingenting med denne feilen å gjøre. Minside har vært ustabil over lengre tid grunnet oppdateringer.

 

Men jeg kan IKKE HUSKE at telenor har latt mobilkunder i hele norge være uten nett i to dager. Så dette er SKANDALØST av netcom.

 

Skandaløst ville jeg ikke kalle det. Som sagt, om man har problemer med nettet så hjelper det ikke at halve norge IKKE har problemer.

 

Jeg velger da å se på telenor som en mere seriøs bedrift enn netcom i så måte, så får du heller være uenig.

 

Da er jeg uenig. Netcom har valgt å outsource dette til Siemens. Ingen kan anklage Siemens for å være en useriøs bedrift, ergo er ikke netcoms behandling avs aken useriøs.

 

Jeg, personling, synes at måten netcom har håndtert dette problemtet på er skandaløst, og utrolig litte profesjonelt.

 

Men du har fremdeles til gode å si hva du syns de burde ha gjort annerledes.

Hvordan skulle de isolert problemet fortere?

Hva skulle de opplyst om utover det de allerede har sagt?

 

Hvis man er AVHENGIG av å være på telefonnett, så har de siste to dagene vært et helvete for netcomkunder. Så enkelt er det.

 

Det er sant, mens de resterende 1200 dagene jeg har hatt Netcom så har det fungert utmerket! Det gjorde ikke samtlige av de 1200 dagene jeg hadde Telenor før det igjen.

Lenke til kommentar
Crazysteps: Du og dine bekjente må være blant de heldige. Ifølge meg og mine bekjente, VG og DAGSREVYEN både igår og i dag har netcomkunder i hele norge vært MER ELLER MINDRE uten nett i to dager.

 

Helt uten nett er det vel ingen som har vært, problemet var å sette opp tlf samtaler og sende SMS. Er enig i at de tjenestene er vesentlige og ting burde rettes fortere enn det ble gjort, men å være helt uten nett er en annen sak.

Lenke til kommentar

Jeg får bare henvise til vg og dagsrevyen ( skulle jo være pålitelig??) og mine egne erfaringer. Man har vært HELT uten nett i to dager. Det har vært ett unntak ( som også er beskrevet i vg, nemlig to timer mandagsmorgen da man trodde man hadde løst problemene. Da fikk jeg kommet igjennom på systemet 2 ganger, men så gikk det ned igjen)

 

Netcom var også sak på viggo johansen programmet på nrk. Hele norge mer eller mindre uten nett i to dager. Dette ble også bekreftet av netcom.

 

Det er jo bare positivt at crazystep med flere har klart seg gjennom disse to dagene uten større problemer. Kunne ønske jeg hadde vært like heldig. Hyggelig for netcom at de har lojale kunder som holder ut i tykt og tynt. Jeg er nok ikke like lojal i så måte, jeg krever mere.

Lenke til kommentar
Jeg får bare henvise til vg og dagsrevyen ( skulle jo være pålitelig??) og mine egne erfaringer. Man har vært HELT uten nett i to dager. Det har vært ett unntak ( som også er beskrevet i vg, nemlig to timer mandagsmorgen da man trodde man hadde løst problemene. Da fikk jeg kommet igjennom på systemet 2 ganger, men så gikk det ned igjen)

 

Netcom var også sak på viggo johansen programmet på nrk. Hele norge mer eller mindre uten nett i to dager. Dette ble også bekreftet av netcom.

 

Det er jo bare positivt at crazystep med flere har klart seg gjennom disse to dagene uten større problemer. Kunne ønske jeg hadde vært like heldig. Hyggelig for netcom at de har lojale kunder som holder ut i tykt og tynt. Jeg er nok ikke like lojal i så måte, jeg krever mere.

Så når du har slått på tlf så har du ikke fått dekning?

Lenke til kommentar

altså, nå jeg har også fått fikset mitt problem, og jeg er egentlig fornøyd med netcom

 

og til stue:

nå synes jeg du bør forklare grundig hva du mener er så skaldaløst (aslle får jo problemer iblandt)

 

og hvis du virkelig tror blindt på alt som står i avisa og på nyhetene, så bør du få deg en helsesjekk, da det alltid er ting som er utelatt eller fremvist på en subjektiv måte.

det er MEGET SKJELDEN at man får en 100% objektiv nyhet, verken i avisa eller på TV...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...