Gå til innhold

Den store Battlefield2-Problemer/Bugs-tråden!


Anbefalte innlegg

Ctrl+alt+del sjekk om noe suger CPU før du starter

Dude, det er ingen ting galt med PCn min. Jeg har ingen spyware som står for det heller.

Det er ingen ting som tar opp hele CPU'ens kraft, og det er enda over 300mb RAM ledig når jeg spiller det.

 

EDIT: Og som sagt fungerer alle spill ellers også (inkl.demoen) helt perfekt, ingen ting å klage på.

 

Jeg kan ikke fatte at det er noe annet enn at EA har dritti seg på leggen med å lage et spill som har utrolig mye problemer med alle de forskjellige Nvidia kortene der ute.

 

Når kommer den jævla patchen som de liksom allerede skulle være ferdig med, da? :cry:

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en lyd bug jeg =( Noen ganger blir lyden lavere og det kommer knatring... Pluss at noen av lydene forsvinner... Litt irriterende kan man si. HAdde ikke non feil med demoen da. Har også ranking problemer... =( Hadde fått non medaljer... Blir jo ikke oppdatert :no:

Endret av Northern
Lenke til kommentar

Er litt skuffa over BF2. Det er liksom ikke riktig at det hakker mer, jo lavere innstillinger man bruker. High går greit etter 20 sek. med hakking etter join, men medium bruker 2-3 minutter før det går greit. Utrolig at EA tillater et såpass bugga spill til å bli sluppet ut på markedet.

Endret av Lautsprecher SE
Lenke til kommentar
[iC' date=23/06/2005 : 22:18] Dude, det er ingen ting galt med PCn min. Jeg har ingen spyware som står for det heller.

Det er ingen ting som tar opp hele CPU'ens kraft, og det er enda over 300mb RAM ledig når jeg spiller det.

 

EDIT: Og som sagt fungerer alle spill ellers også (inkl.demoen) helt perfekt, ingen ting å klage på.

 

Jeg kan ikke fatte at det er noe annet enn at EA har dritti seg på leggen med å lage et spill som har utrolig mye problemer med alle de forskjellige Nvidia kortene der ute.

 

Når kommer den jævla patchen som de liksom allerede skulle være ferdig med, da? :cry:

Av alle postene jeg har lest av deg i denne kategorien er det bare klaging på EA og BF2:!:

selvfølgelig kan det stemme det du sier, men kanskje du burde ta et søk rundt på f.eks Google.no og sjekke om det er andre som har tilsvarende problemer med samme hardware-oppsett som deg. Virker jo som et merkelig problem hvertfall :hmm:

Lenke til kommentar

jeg kjører bf2 spillet problemfritt...dvs.bortsett fra og bli kasta ut i windows en og annen skjelden gang. min hw er en "gammel" XP3200+ 400mz 2x512 corsair asus.a7n8x deluxe-raptor 74G. Powercolour X800XT. Det jeg legger merke til er at spillet er vanvittig maskinkrevende..jeg vil si at den CPU,en jeg har er et minstekrav for å dra dette..og 2 G med ram uten tvil.! prøvde næmlig å kjøre i 1200x1600 85hz uten anti aliasing og det gikk rimelig glatt og så lekkert ut når jeg hadde 2G med ram i maskina...satt inn 2x512 ram og det lagget som juling i samme oppløsning..gikk ned et hakk i oppløsning og da var det helt flytende igjen men bare nesten..dette spillet har et utrolig potensiale men fy flate for en pc det krever..her blir det en XP4000 så snart som mulig og 2G med ram..med slik hw er bf2 et syn..!

Lenke til kommentar
[iC,23/06/2005 : 22:18] Dude, det er ingen ting galt med PCn min. Jeg har ingen spyware som står for det heller.

Det er ingen ting som tar opp hele CPU'ens kraft, og det er enda over 300mb RAM ledig når jeg spiller det.

 

EDIT: Og som sagt fungerer alle spill ellers også (inkl.demoen) helt perfekt, ingen ting å klage på.

 

Jeg kan ikke fatte at det er noe annet enn at EA har dritti seg på leggen med å lage et spill som har utrolig mye problemer med alle de forskjellige Nvidia kortene der ute.

 

Når kommer den jævla patchen som de liksom allerede skulle være ferdig med, da? :cry:

Av alle postene jeg har lest av deg i denne kategorien er det bare klaging på EA og BF2:!:

selvfølgelig kan det stemme det du sier, men kanskje du burde ta et søk rundt på f.eks Google.no og sjekke om det er andre som har tilsvarende problemer med samme hardware-oppsett som deg. Virker jo som et merkelig problem hvertfall :hmm:

Broren og faren min har prøvd fullversjonen, de kan spille spillet virkelig godt, helt uten noen form for problemer.

 

Fatter'ns hardware er:

2*512MB PC3200 DDR RAM

ATi Radeon 9800 PRO (klokket, går som XT)

AMD Athlon 2500 (klokket, går som 3200)

 

Broren sin hardware er:

512MB PC 3200 DDR RAM

ATi Radeon 9800

**Samme prosessor som meg.

 

Fatter'n spiller spillet på 1024*768*32*70Hz (eller hva nå det siste er) med ALLE detaljer på high (bortsett fra AA som er av).

Brutter'n spiller spillet på 1024*768*32*75 med ALLE detaljer på Medium (bortsett fra AA som er av).

 

Begge to har aldr i hakking.

 

Jeg har prøvd både Nvidia Geforce 6800 og 6800LE, og det hakker like mye på begge to.

Som sagt går det helt glatt til fatter'n, men da han prøvde 6800LE kortet, gikk det sykt hakkete hos han også.

 

Er du fornøyd nå? Skal jeg teste det i tusen andre PC'er også?

Forresten, det er mange på forumer andre steder som også har prøblemer.

Faktisk så så jeg en her i tråden som hadde et lignende problem, men han har Geforce 5900 eller noe sånn.

 

EDIT:

jeg har det problemet at det går i 2 fps :S

 

Har har bra nok maskin. men jeg fatter ikke hvorfor det skal gå så dårlig.

Dette skrev Anubizzzz på første side i denne tråden. Vet ikke helt om det faktisk ER det samme problemet han addresserer.

Hans Hardware er (i følge profilen):

MSI K8N NEO PLATINUM

AMD 64 3200+

GFORCE FX 5950 Ultra

512 Twinmos pc 3200 cl2/m winbond

1 x wd RAPTOR 36.7bg

2 x MAXTOR 80 GB

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

Jaja, metallic.. Du kan trøste deg med at du ikke er alene om problemet ;)

 

Demoen fungerte som en drøm på systemet mitt. Fullversjonen kan knapt kalles et slide-show. Har helt håpløs fps og alle menyer, loading, alt går treeeeeegt... :thumbdown:

 

Jeg kjører P4 2,5, 1 gig, 6800GT. Alle forslag til løsninger mottas med takk.

 

 

PS: Skulle likt å sett MIN far spille battlefield :D

Lenke til kommentar
[iC' date=23/06/2005 : 21:05] Er det noen som vet hva problemet kan være?

Vel, forsåvidt skjønner jo jeg selv at problemet ligger i spillet, og ikke i min hardware

Høres slitsomt ut, håper jeg slipper sånt tull.

 

Det høres jo ut som at det ikke er spillet, men noe med din maskin- eller programvare.

Lenke til kommentar
[iC,23/06/2005 : 21:05] Er det noen som vet hva problemet kan være?

Vel, forsåvidt skjønner jo jeg selv at problemet ligger i spillet, og ikke i min hardware

Høres slitsomt ut, håper jeg slipper sånt tull.

 

Det høres jo ut som at det ikke er spillet, men noe med din maskin- eller programvare.

Noe med min maskinvare? Hvordan kan det liksom ha seg? Alle andre spill fungerer glitrende (inkl. demoen)!

 

EDIT: IceCone, du har 6800 du også, ja. Det støtter teorien min mer enn jeg egentlig ønsker. :hmm:

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

Det er helt klart at spillet er bugga og at dette kan være grunn til folks hakking-problemer. Hakker litt selv jeg med 3500+, 1 gig ram, xt800xt pe. Spes i starten av brettet tar det opptil 1-2 min før det går noenlunde bra...

 

Ser jo det at jeg bruker 1 gig av minnet når jeg spiller da...

 

Og HD'en min begynner sikkert å bli en smule sliten og det er noe merkelig med minnet mitt. Men det som er rart er at kameraten min opplever akkurat samme hakking som jeg.

 

Og svært ofte er det server relatert tror vi. Spes battlefield.no serverne suger maks..håper dem putter litt mer kraft i dem etterhvert fordi det er jo lav ping på dem. Men de fattige studentene har vel ikke noe særlig råd til hardware da...*sukk*

Lenke til kommentar
Nope!

Ser at jeg har DX9.0c installert når jeg går innpå dxdiag.

Nå når jeg kopierte den filen over, så kommer jeg inn på spillet men det

crasher til skrivebordet etter en liten stund :(

Eller, dvs. jeg får ikke sett noe bilde, bare svart skjerm og litt blinking!

Har du installert noen <host> gratis <host> spill i det siste?

 

En kompis hadde gjort det, og den hadde da "oppdatert" DX til 9.0c, bortsett fra at den ikke hadde oppdatert ordentlig. Endte opp med at han reinstallerte windows.

 

Men du kan jo prøve å avinstallere DX, for så å reinstallere det...

Lenke til kommentar

Hei, jeg har noen problemer når jeg skal joine internet servere. Når jeg trykker på en server å velger "join game" så står det "joining Game" men så går den rett ut i server lista igjen. Så problemet er da at jeg ikke for joina noen servere :(.

 

Noen som kan hjelpe meg ? :D

Lenke til kommentar

Da har jeg tilbrakt noen vell anvendte timer forran skjermen hvor jeg har testet BF2 fullverssjonen. Det som slår meg er laggingen.

 

På demoen kjørte jeg:

 

1200 x 1600

Alt på High 2 x AA.

 

Det gikk smertefritt på 60 FPS.

 

På orginalversjonen opplever jeg lagg, som minner om minnedropp selv på 1024 x 1280 uten AA. Dette er forbanna irriterende i lengen.

 

Hvordan kan fullversjonen lagge så mye mere enn demoen?

Lenke til kommentar

Noen andre som sliter med at musa henger seg opp litt? Ikke så alt for ofte det skjer men når det skjer er det utrolig irriterende.

Merkelige er at jeg merka ikke noe til dette i multiplayer, bare singleplayer :p

Aldri opplevd at razer'n min har oppført seg slik før :hmm:

Lenke til kommentar
Noen andre som sliter med at musa henger seg opp litt? Ikke så alt for ofte det skjer men når det skjer er det utrolig irriterende.

Merkelige er at jeg merka ikke noe til dette i multiplayer, bare singleplayer :p

Aldri opplevd at razer'n min har oppført seg slik før :hmm:

Ja det skjedde med Logitech MX-musa mi også. Men det hadde lite med spilling å gjøre, den bare døde en naturlig død av alderdom og overbruk tror jeg, Hang seg opp i et sekund eller to nå og da. Ende med at jeg kasta den i veggen så den døde en unaturlig død isteden ... ufattelig irriterende.

Lenke til kommentar
På orginalversjonen opplever jeg lagg, som minner om minnedropp selv på 1024 x 1280 uten AA. Dette er forbanna irriterende i lengen.

 

Hvordan oppleves minnedropp egentlig? Jeg ser at jeg ofte bruker mer (rundt 100mb) minnet enn det jeg har. Ser det ut fra windows task manager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...