Gå til innhold

"Bug" på Samsung SyncMaster 913N


lalleh

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har anskaffet meg ny flatskjerm, en Samsung SyncMaster 913N. Jeg er plaget av streker og sånt som noen ganger kommer opp. Har vært borti dette på en Acer-flatskjerm før, men jeg vet ikke hvordan jeg blir kvitt det. Rosa streker og pixler som blir rosa går igjen.

 

Har nyeste skjermkortdriverene (Radeon 9600 XT PRO), og har installert driver til skjermen. Allikevel er problemet der. Har også formatert maskinen. Se vedlagt bilde.

 

Håper på tilbakemelding, dette er irriterende!

post-220-1118327038_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Viss området dukker opp ein fast plass på skjermen uanvhenging av program o.l så er det nok skjermen som kan ha skylda, derimot oppstår dette i visse vinduer så er det nok anten skjermkortet som har porblem eller at programvaren har problem.

Skjermkortet er min kandidat til å vere syndaren.

Lenke til kommentar

Det dukker ikke opp på samme stedet på skjermen, det avhenger. Men sånn som på skjemskuddet, så er det gjerne ved "animasjoner" og denslags det oppstår.

 

Har testet mange forskjellige drivere, både originale og uoriginale. Noen som har noen forslag? Det er vel ikke en feil på skjermkortet, så jeg må anskaffe nytt?

 

Har aldri hatt dette problemet med CRT-skjermer på samme skjermkort.

Lenke til kommentar

Tingen er bare den at det er mange bugs på skjermen også før jeg kommer inn i Windows. Mange "streker" som går nedover og sånt noe. Begynner seriøst og lure på om det er noe galt med skjermkortet, noe fysisk, siden installasjon av nye drivere ikke vil hjelpe.

 

Er dette noe jeg kan klage på? Har hatt kortet i litt over et år..

Lenke til kommentar

Spørsmålet jeg har tenkt å stille deg virker kanskje litt dumt, men: Har du sørget for at skjermkabelen står ordentlig i?

 

Ellers så tenker jeg kanskje det kunne være driver eller noe fysisk med skjermkortet, muligens overoppheting e.l, men dette er jo forslag som allerede er lagt opp?

 

- rafael

 

Edit: Jeg tror reklamasjonsretten på skjermkort er to år.

Endret av Rafael
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...