Gå til innhold

Prosjekt stille maskin! Stot bilde update 7/7


Anbefalte innlegg

Ja har vært på europris og skulle handle lakk og grunning, men der hadde de bare en av hver og da er det jo håpløst, men fikk kjøpt klarlakk der da:)

Men nermeste butikk da med billigst lakk var motornorge, og der kosta det for 2bokser gunning og 3bokser svart blank kr 550!

Ja så nå burde det bli bra resultat

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Update: JA som jeg skrev i ste så har jeg fått tak i lakk nå, og funne litt ut om lakking så skal jeg se om jeg ikke får det fint til :yes:

 

Nå har jeg hatt kabinettet skrudd sammen for siste gang før det skal sparkles og lakkes...

 

Så her kommer da noen bilder fra den prosessen.

 

Her er pci plata ferdig sparkla og pussa:

 

eul_u_9ea75a578f2cd53ec416296bed7ee2fb.img.0.jpg

 

eul_u_e0fc926ffecd0c3c4620800d763edc5e.img.0.jpg

 

Her er testen om alt passer: eul_u_c64a1a461d61fde48e4b1ef0f42674e2.img.0.jpg

 

eul_u_a85fff79b5db075431f5e4c4c88f99e5.img.0.jpg

 

Og her en litn titt hvordan sølv fargae kabelgater blir mot sbvart: eul_u_3ad715c093a93b89b70bcc20de8533be.img.0.jpg

 

Og her er ett lite bilde av hvordan det blir inni utn hardware...eul_u_fe80c4ec674c1abb2a61698e37b46de4.img.0.jpg

 

Og må bare ta ett bilde av de små jævl... som plager vettet av meg!

De vet og plage folk som har 2 ting i begge hender og som ikke kan klappe til de.

Men dennan fikk jeg tatt! eul_u_91eb60be2d6310668a78cc27c4ca56cb.img.0.jpg

 

 

Så planen i dag er og få lakket og sparklet! mulig få lagt opp slanger osv...

Lenke til kommentar

blir jo megabra detta her, masse nice støydempene sponplater :thumbup:

 

eneste som muligens kan bli et problem er at chippene på HDDene blir sansynligvis varme... dette kan man somregel løse med å montere en aluplate som dekker chippene og skru den fast på undersiden av HDDen.

blir vel muligens en mm luft mellom chippen og kjølepastaen men den kan man fylle opp med kjølepasta

Lenke til kommentar
Hmm... er jo ikke bra vist de blir for varme...

En vil ikke kobber plate være bedre enn alu?

Er det bare og skru den på under utn og kjøre vannkjøling på den plata?'

 

er definitivt bedre med kobber.

du har jo alt vannkjøling på hardiskene så hvis du skrur den fast i godset under HDDen blir den vannkjølt av den kjølinga du allerede har instalert, du må bare hive på godt med kjølepasta.

selve ramma til HDDen er jo laget i aluminium og leder derfor varme ganske godt

Lenke til kommentar

hmm ser ut som du har WD disker og dem har chippene pekende inn mot selve disken, det er jo et aldri så lite problem hvis de skal kjøles, ville nok hjelpe betraktelig uansett men er ikke sikker på hvor glad den er for kjølepasta på selve kretskortet.

burde jo gå bra siden kjølepasta teoretisk sett ikke skal lede strøm da.

 

vil nesten tro at det beste hadde vært å skru av kretskortet på disken og ta vekk den lille skum gummi matta som ligger mellom chippene og godset i disken, eneste den gjør der er vel uansett å isolere slik t det blir mindre kjøling. så kan du hive på en klatt med kjølepasta på hver chip og skru det sammen igjen :thumbup:

 

eneste kjipe er at jeg vil tra at garantien ryker da :innocent:

Lenke til kommentar

Hmm må pønske på det der...

Får se hvordan temperaturene blir når jeg starter opp.

Regner med att maskinen blir såppas stille med så tykke vegger att om jeg putter inn en 80mm vifte som blåser roligt inn på dem kansje..?

Men har hatt det tiligere for og senke temperaturen, men det funka ikke noe serligt...

Og om jeg skrur fast en kobberplate på undersiden av vær hdd så vil jo ikke med ha direkte kontakt med selve vannkjølinga av hdd...

 

Men men update!!

 

Har ikke gjort så veldigt mye men har bytta lakken jeg kjøpte hos motornorge med lakk som jeg kjøpte hos bravo.

Betalte 550kr for 2bokser grunning og 3bokser svart blank hos motornorge, og hos bravo betalte jeg 200kr for akkurat det samme :thumbup:

 

Måtte også invistere i ny dremmel, den gamle gikk sund..

Stoppa bare og virke...

 

Men men her er den nye dremmeln: eul_u_4da5adaad5ebed98e2da3691a2b848d3.img.0.jpg

Og den gamle vedsiden av...

Ja ja den varte da ett år...

 

Har fresa/pussa til usb og lyd eul_u_fbc28450939af6770d0cbb7fc1aac077.img.0.jpg

 

Borra hull for slanger i fra harddisk kjølinga, og s-ata og ide kabler: eul_u_16f976e05b9aded1b534cc19e4ed0b5a.img.0.jpg

 

eul_u_b25df3890c1876bb1a7b924ff462b2c8.img.0.jpg

 

eul_u_0498103a05a566024af6879ad9fdf685.img.0.jpg

 

Har maskert cd-rommen, tempmåleren og viftestyringa, for de skal jo stå i mens jeg sparkler en fin kant (dere nevnte jo att det ble bedre enn lister så :D )

Har funnet ut med meg sjøl att eneste måtn og få det bra på da må jo være me og ha dem stående i...?

Må jo også lakke med dem stående i da...: eul_u_6295425a5dd8c3344788624674e4fa87.img.0.jpg

 

Har lakka frontplata og bakplata innvendig: eul_u_7d8be6343ee9e6355d719bec9eff71b9.img.0.jpg

eul_u_5bace96bec2be923fe817fb43dbc421c.img.0.jpg

 

eul_u_0750cf1d5a8eaec9fd3dfab0e1ee2ebe.img.0.jpg

 

Så det var vell det for denne gang, men kommer senere med en update :D

Skal ha det lakka til i kveld!!!!

 

Forslag? ris/ros?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...