Gå til innhold

Tidsreisedillemma: Mulig å drepe sine forfedre?


Anbefalte innlegg

Jeg tror massen er forskjellig for de inni romskipet og de som står i ro et sted utenfor.

 

Angående gravitoner, så er vel ikke det noe som er vedtatt og bevist ennå? Det er vel bare en av de mulige forklaringene. Men uansett, hvis gravitoner eksisterer, da tror jeg at det vil sendes ut et gitt antall gravitoner fra de i romskipet sitt ståsted, men bare mottas et mindre antall til den som står i ro på en planet og ser på grisekjøringen. Jeg aner ikke hvor differansen blir av, kanskje den akkumuleres eller bremses ned i "sjokkbølgen" slik lys gjør pga lysbrytning (lys går saktere gjennom f.eks luft og glass enn i vakuum) Huff, det var en dårlig forklaring..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror massen er forskjellig for de inni romskipet og de som står i ro et sted utenfor.

 

Angående gravitoner, så er vel ikke det noe som er vedtatt og bevist ennå? Det er vel bare en av de mulige forklaringene. Men uansett, hvis gravitoner eksisterer, da tror jeg at det vil sendes ut et gitt antall gravitoner fra de i romskipet sitt ståsted, men bare mottas et mindre antall til den som står i ro på en planet og ser på grisekjøringen. Jeg aner ikke hvor differansen blir av, kanskje den akkumuleres eller bremses ned i "sjokkbølgen" slik lys gjør pga lysbrytning (lys går saktere gjennom f.eks luft og glass enn i vakuum) Huff, det var en dårlig forklaring..

"Energi kan ikke skapes eller forsvinne, bare gå over til andre former." Og om gravitonene "bremses", vil jo heller ikke arbeidet de utfører bli likt for de to verdenene; eller tenker jeg feil her?

Du kan også glemme at jeg sa gravitoner, og heller si gravitasjonskrefter. Gravitasjonskreftene ser vi jo virker i hverdagen, så det er et enklere begrep.

Lenke til kommentar

artig det derre med tidmaskiner...husker jeg så en film som handlet om det (The time machine?hehe)

 

Historien var slik at , det var en mann som levde på 17-1800 tallet(?)

som var betatt av en kvinne osv...de gikk så en tur i parken (kvelden) der de ble ranet og utfallet ble at raneren til slutt drepte kvinnen....

 

 

Den mannen var da en teknikker av de grader...han satt i huset og begynnte å regne på formler etc...

 

til slutt klarte han det...lage en tidsmaskin...han skulle reise tilbake i tid og forhindre at drape skjedde...

 

Og det er her en kan bli litt forvirret....uansett å mange ganger han prøvde å redde henne ,døde hun? hvis hun ikke ble drept av raneren ,ble hun drept av takstein som falt ned etc. hun skulle dø!!!

 

Og det var da han fant ut at, hvis ikke hun døde den kvelden ville jo han aldri ha laget den tidsmaskinen....så hun måtte dø hver gang for at han skulle klare å "redde" henne.

 

Kan dette være noe å tenke over?

 

Artig å diskutere ..jaujau

 

:D

 

Mvh Rhulken

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Man har regnet ut at hvis du stuper med hodet inn mot et svart hull, vil hodet være fremme opptil flere kilometer før bena.

Hvis du stuper mot veldig store svarte hull så vil du brenne opp lenge før du blir revet i filler og pressa sammen på størrelsen til en amøbe, pga. diverse ekstremt varme gasser som er utenfor.

De gassene ville vel ikke vært der, ettersom de ville vært inne i "hullet" allerede.

 

Hvis du ikke mener gassen som er på vei inn ditt sammen med deg da.

Lenke til kommentar

Dette er et svar til det opprinnelige temaet i tråden. Håper ikke noen har sagt det før, jeg gadd ikke lese gjennom alle sidene :p

 

Jeg mener å ha hørt om at det er blitt en slags enighet blant en del forskere om at det er mulig å reise tilbake i fortiden. Men det vil ikke være mulig å endre på historien. Hvis du for eksempel prøver å drepe din bestefar, vil naturlovene hindre deg fra å gjøre det på en like enkel og elegant måte som de hindrer deg fra å gå på veggen.

Lenke til kommentar

Jeg mener å ha hørt om at det er blitt en slags enighet blant en del forskere om at det er mulig å reise tilbake i fortiden. Men det vil ikke være mulig å endre på historien. Hvis du for eksempel prøver å drepe din bestefar, vil naturlovene hindre deg fra å gjøre det på en like enkel og elegant måte som de hindrer deg fra å gå på veggen.

7475570[/snapback]

Så vidt jeg ser det er det i utganspunktet 3 muligheter

 

1 Du kan ikke drepe bestefaren din

 

2 Du kan drepe ham men da skaper en ny parallell virkelighet der du ikke vil bli født men du er der fra du reiste i tid

 

3 Du dreper bestefaren din og det blir bare krøll på eller annen måte og potensielt blir universet ødelagt.

 

Jeg kan ikke se noen god grunn til at bare 1 kan gjelde her før noen tester dette da med de konsekvenser det kan få.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...