Gå til innhold

Jeg har endelig funnet min mp3-spiller


Anbefalte innlegg

Jeg har utsatt og utsatt kjøpet av mp3-spiller fordi jeg ikke synes at det har vært noe bra nok, men nå ser det ut til at den rette kandidaten har dukket opp: *trommevirvel*

 

iAUDIO X5 !

 

Denne er harddiskbasert og har 20, 30 eller 60 GB kapasitet samt at den finnes i utgaver med ekstra langvarige (35 timer mot 14 for den normale) utgaver. Ikke bare tar den alskens formater, men den har meget god lydkvalitet, støtter USBOTG (direkte overføring av f.eks. bilder fra f.eks. kamera til spiller), dukker opp som egen hd direkte i windowsutforskeren og ikke minst: den er noe av det aller lekreste jeg har sett utseendemessig. Stilren som en ipod, men svart metallic.

 

Denne finnes i Norge for under 3000,- så om noen er på utkikk, consider this something to sjekke ut.

 

Linker:

CNET editor's take, Iaudiophile.net review, DAPreview.net med mange bilder og grei opplisting av features.

 

Og siden jeg ikke har kjøpt denne ennå, lurer jeg på følgende: Noen som har denne allerede og/eller har gode grunner til at man IKKE bør kjøpe denne?

Og, hvor kan man få kjøpt denne billigst? helst L-versjonen med lengre batteritid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gratulerer til Gompedyre!

 

Trådstarter har helt rett i at X5 er en nokså unik kombinasjon av specs.

 

Det jeg leser som surmaget kommentering fra NoviKaNa sin side fjerner overhodet ikke min glede over at en spiller som X5 nå er tilgjengelig på markedet.

 

Satsingen på en utgave med over dobbel av vanlig batteritid opprettholdes, og i tillegg til USBOTG og andre, etterhvert vanlige, features: iAudio tar satsningen på åpne kodeker ett steg videre, og inkluderer i tillegg til traveren Ogg Vorbis det tapsløse formatet FLAC :thumbup: [Free Lossless Audio Codec]. Så vidt jeg husker er dette den andre spilleren i DAP-historien som støtter dette (Karma først?).

 

Dersom jeg ikke innen rimelig tid ser en spiller med DAB i emning, er det nok denne jeg snoper selv.

Lenke til kommentar
Det jeg leser som surmaget kommentering fra NoviKaNa sin side fjerner overhodet ikke min glede over at en spiller som X5 nå er tilgjengelig på markedet.

Beklager hvis det virket surmaget, men jeg så bare ikke hva som var så fantastisk med den. Man må respektere at andre har forskjellige og mindre rasjonelle behov ifht produkter. For meg er ikke mp3-spillere noe som trenger å vise bilder (det gjør mobiltelefonen helt fint), eller massevis av "windows-explorer-funksjoner". Spillerens pluss etter mine prioriteringer er at man slipper noe program for å overføre filene. Ellers mangler den en ID3-tag-database som jeg syns er ganske kjekt. Designet er heller ikke overveldende, og størrelsen er litt for stor, spesielt tykkelsen. I tillegg er jeg litt mer "merkeopptatt"pga flere uheldige kvalitetsopplevelser med mindre kjente merker (selvsagt ikke entydig med at Cowon er noe drit selv om jeg ikke har hørt om det:)).

 

Beklager hvis mine kommentarer virker spydige. Men jeg skjønner hvorfor mange faller for spilleren, siden den gir ganske større frihet ifht mange andre spillere.

Endret av NoviKaNa
Lenke til kommentar

Er det ikke uttak for hodetelefoner på X5 uten å bruke adapteret? I så fall vil den være uaktuell for meg, men om den har egen utgang vil jeg nok vurdere den selv om jeg i utgangspunktet er på utkikk etter en flash basert spiller.

 

iAudio 5 ble kåret som testvinner (blandt flash-spillerene) i Lyd og Bildes test av MP3 spillere i juni utgaven.

 

Det er ufattelig få forhandlere som selger iAudio dessverre, er det noen som vet om andre enn Vostok.no og mahadet.no som selger iAudio her i Norge?

Lenke til kommentar

Takk for at du brakte min oppmerksomhet til denne spilleren, Gompedyre :)

 

Jeg er på utkikk etter en ny MP3-spiller akkurat nå, og hadde før dette iRiver H340 som heiteste kandidat.

 

Men denne var virkelig betraktlig penere og virker minst like bra som H340!

 

Så om noen finner ut hvor de selger X5 billigst her til lands, så si ifra ;)

Lenke til kommentar

Vostok selger X5 til laveste pris, men grunnen til at jeg ikke bestilte fra dem er at de verken sender i oppkrav eller tar kort. Stiller meg litt tvilende til at en nettbutikk sender meg giro på epost før de sender meg produktet, da det gjør det hele vanskelig dersom man f.eks skal kanselere ordren e.l.

Lenke til kommentar

Forstår at du er skeptisk til at vi ikke tar kort eller sender i oppkrav. Vi er et lite firma med meget små utgifter. Det er derfor vi også kan ha såpass lave priser. Kortbetaling koster en del å ha, og vi vil vente med det.

Når det gjelder oppkrav vil vi gjeninnføre dette på nettbutikken, men inntil videre kan dere bare skrive i merknadene at postoppkrav ønskes. Kr. 56,- kommer da i tillegg.

iAUDIO X5L er dessuten på vei til landet.

Lenke til kommentar

iAUDIO X5L er dessuten på vei til landet.

Dette er gode nyheter! :w00t:

 

Da venter jeg litt til og ser hva dere finner på i prisavdelingen. Det kommer muligens farlig tett opp til reklameparagrafene, men det hadde vært smukt om du kunne droppet et hint her i denne tråden når dere får X5L inn.

Lenke til kommentar

Hei!

 

...har også oppdaget denne lille godbiten... :thumbup: OG har store planer om å skaffe meg en slik (Tenkte på X5L 30GB :dribble: )

 

Er det noen som vet hva som følger med i esken? Hva med fjernkontroll? Bæreveske? Er det evt. noen som selger dette her i landet?

 

Jan-Erik

Lenke til kommentar

Synes også dette ser ut som et bra produkt, men kan noen fortelle om forskjeller i størrelse og vekt på disse 4 forskjellige spillerne. For meg ser det ut som om tre av de 4 spillerne (unntatt L-modellen) er like små! Og jeg har problemer med å skjønne at 20/30/60 gb kan ha lik størrelse.

 

Noen som kan hjelpe meg med korrekt vekt og størrelse på de 4 variantene?

Lenke til kommentar

Prisene på ekstrautstyret vil bli ca. 200,- for bærevekse , ca. 200,- for dokkingstasjon og ca. 700,- for fjernkontroll. Disse prisene er høyst usikre, men gir en indikasjon på ca. pris.

 

60GB versjonen vil ikke komme. Det er for lite etterspørsel og produksjonen stanses. :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...