Gå til innhold

Jeg har endelig funnet min mp3-spiller


Anbefalte innlegg

Nye spørsmål om denne tilsynelatende flotte spilleren:

 

1) Er det mulig å lagre radiofrekvenser, slik at man slipper å "tune" inn hver gang?

 

2) Lader man batteriet med AC Adapter eller usb-kabelen?

 

3) USB Host (OTG) funksjonen skal muliggjøre overføring av bilder fra digitalkameraet. På iaudio.com står det at denne funksjonaliteten kun virker med følgende kamera:

OLYMPUS C-2Z, C-4000Z, Mu-mini, Mu-300 Digital

Sony DSC-P72, DSC-F717, DSC-T1, DSC-T3, DSC-T7, DSC-T33, DSC-P200

NIKON Coolpix SQ, Coolpix 950, Coolpix 2100, Coolpix 3700, Coolpix 4300

NIKON Coolpix 5600, Coolpix 5900, Coolpix 8700, D70

FUJIFILM Finepix F170, Finepix F420, Finepix F450, Finepix S3Pro

Konica Minolta DiMAGE Z2, DiMAGE-7i, DiMAGE-G400

KYOCERA Finecam S3

Panasonic DMC-FX7

Kenox Alpha5

 

Ja, det er gode kamera på listen, for all del, men virker virkelig ikke denne funksjonaliteten sammen med verken Canon-kamera eller f.eks. Nikon Coolpix 4100 eller 4200? Kan noen i så fall forklare hvorfor dette ikke går?

 

4) Jeg ser for meg å koble spilleren til vekselvis stereoen i stua og bilstereoen og antar at jeg dermed trenger to stk "subpack" for å slippe å drasse rundt på den ene... Er det mulig å kjøpe en ekstra subpack og hva koster det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ad punkt 3) på metro1s liste:

 

Så vidt jeg fikk med meg sist jeg leste det nettstedet du refererer til (eller tror du refererer til - var dette iaudio.com, eller fansiten iaudiophile.net?), gjaldt en kameraliste de eksakte modellene som brukere av fansiten selv hadde fått til å fungere. I så fall behøver ikke manglende oppføring å bety at det ikke vil funke, bare at ingen har rapportert/verifisert at det funker.

 

Canon-kamera er vel her svjv likevel i en negativ særstilling - uten at jeg kan forklare deg hvorfor.

Lenke til kommentar
Takk for at du brakte min oppmerksomhet til denne spilleren, Gompedyre :)

 

Jeg er på utkikk etter en ny MP3-spiller akkurat nå, og hadde før dette iRiver H340 som heiteste kandidat.

 

Men denne var virkelig betraktlig penere og virker minst like bra som H340!

 

Så om noen finner ut hvor de selger X5 billigst her til lands, så si ifra ;)

Hvis du kjoer h340 blir du hvertfall ikke skuffa :)

 

det jeg liker kjempe godt med den er at man kan velge om man vil ha tags eller a bruke vanlig filesystem. lyden er det ikke noe a si pa pluss at det folger med masse extra utstyr..

 

jeg sier ikke at X5 er darlig, men jeg sier kun at 340 er temmelig god

Lenke til kommentar

Jeg har fått min X5L 30GB nå, og er veldig fornøyd :)

 

Anbefaler alle som er interessert i denne spilleren å bestille fra www.vostok.no (Dahle Import).

 

Hr. Einar Dahle er en usedvanlig hyggelig fyr og følger opp bestillingen din og evt. spørsmål du måtte ha på en ypperlig måte. Thumbs up! :thumbup:

 

Spilleren er veldig pen, har bra brukergrensesnitt og bra lyd. (Jeg har ikke fått testet med annet enn de pluggene som følger med, men det skal jeg snart få gjort noe med. De som følger med er helt OK, men ikke veldig bra.)

 

Hadde noen problemer før jeg oppdaterte til siste firmware, men det fikset problemene.

Lenke til kommentar
Ad punkt 3) på metro1s liste:

 

Så vidt jeg fikk med meg sist jeg leste det nettstedet du refererer til (eller tror du refererer til - var dette iaudio.com, eller fansiten iaudiophile.net?), gjaldt en kameraliste de eksakte modellene som brukere av fansiten selv hadde fått til å fungere. I så fall behøver ikke manglende oppføring å bety at det ikke vil funke, bare at ingen har rapportert/verifisert at det funker.

 

Canon-kamera er vel her svjv likevel i en negativ særstilling - uten at jeg kan forklare deg hvorfor.

For å være helt presis, her er nettstedet jeg siktet til (som jeg tror er produktets offisielle hjemmeside på engelsk):

http://eng.iaudio.com/product/popup_x5_otg.php

 

Men det nettstedet du nevner, iaudiophile.net, var virkelig verdt turen innom. Listen over kamera som virker, er lengre her. Takk takk.

 

Noen som har svar på mine andre spørsmål 1, 2 og 4?

Lenke til kommentar

noen som har noen formening om L-versjon kontra vanlig, når det gjelder størrelse?

 

har tenkt på 30 gig'ern, men vet ikke om jeg skal L eller vanlig.

 

Virker L mye større og tyngre?

 

iAudio X5 30GB 103.7 mm X 60.8mm X 14.3mm/18.3mm 145g

iAudio X5L 30GB 103.7 mm X 60.8mm X 18.3mm/22.3mm 180g

Lenke til kommentar

Må nok innrømme at når jeg holdt 30GB med og uten L i hver hånd så merket jeg forskjell. Den letteste kunne jeg hatt i brystlomma, mens L-versjonen nok burde vært i innerlomma eller i beltet. Men 35 timer kontra 14 timer er jo fristende da.

Skal sjekke nøyaktig tykkelse når vi får inn igjen L-versjonen. Håper det blir neste uke. :roll:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Vostok.no: Jeg ser dere har fått inn dokkingstasjon og subpack til iAudio X5. Kan du forklare meg hvilken nytteverdi disse vil for meg ?

Dokkingstasjonen kobler du til et strømuttak og til pc'en. Når du skal lade eller overføre filer til/fra pc'en, setter du bare spilleren i dokkingstasjonen. Også for å lade. Det er usb uttak, linje inn og audio ut.

 

Subpack gjør egentlig det samme, men mange synes det er mer praktisk med dokkingstasjon. Subpack følger med som standard, men enkelte vil ha flere, f,eks ha en på hytta slik at de slipper å ta med subpacken for å koble til stereoanlegget der. Det er altså en liten enhet man kobler under spilleren.

Lenke til kommentar
Nye spørsmål om denne tilsynelatende flotte spilleren:

 

1) Er det mulig å lagre radiofrekvenser, slik at man slipper å "tune" inn hver gang?

 

4) Jeg ser for meg å koble spilleren til vekselvis stereoen i stua og bilstereoen og antar at jeg dermed trenger to stk "subpack" for å slippe å drasse rundt på den ene... Er det mulig å kjøpe en ekstra subpack og hva koster det?

1) Ja frekvensene blir lagret.

 

2) Det er mulig. kr. 150,-

Lenke til kommentar

Regner med å få inn bæreveskene om et par dager, sammen med alt annet ekstrautstyr og X5L. Så jeg kan desverre ikke svare på om det er beskyttelse for skjermen

 

Dette er den orginale vesken, så vi kommer ikke til å ha andre. Men det er mulig det finnes andre steder.

 

Skal gi svar når den er kommet i havn.

Lenke til kommentar
Ser dere har fått bæreveske for X5 også, men den ser jo litt "kjip" ut (nesten stygg), er dette den eneste vesken som finnes til X5?

 

Ser også ut som den ikke har noen beskyttelse foran skjermen?

Snoker du litt rundt på fansiten iaudiophile.net, finner du ut at et par andre instanser enn Cowon leverer skreddersydde beskyttelsesetui. Minst en av disse har skjermbeskytter, svjv. Mange er mere fornøyd med slike løsninger enn de originale - men prisen er vel deretter, også?

Lenke til kommentar
Ser dere har fått bæreveske for X5 også, men den ser jo litt "kjip" ut (nesten stygg), er dette den eneste vesken som finnes til X5?

 

Ser også ut som den ikke har noen beskyttelse foran skjermen?

Snoker du litt rundt på fansiten iaudiophile.net, finner du ut at et par andre instanser enn Cowon leverer skreddersydde beskyttelsesetui. Minst en av disse har skjermbeskytter, svjv. Mange er mere fornøyd med slike løsninger enn de originale - men prisen er vel deretter, også?

Hmmm, finner ikke noe der jeg? Har du en direkte link?

 

Edit:

Fant noen, ser ut som noen bruker en som egentlig er til IRiver http://www.iskin.com/iriver

 

Og denne, har både en for X5 og en for X5L http://www.misticaudio.com/index.php?main_...30a25419cc38b40

 

Denne er relativt dyr http://www.noreve.com/langue/en/category/L...b98a63475cde0f5

Endret av goggen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Prisene på ekstrautstyret vil bli ca. 200,- for bærevekse , ca. 200,- for dokkingstasjon og ca. 700,- for fjernkontroll. Disse prisene er høyst usikre, men gir en indikasjon på ca. pris.

 

60GB versjonen vil ikke komme. Det er for lite etterspørsel og produksjonen stanses. :cry:

Går noen rykter om at 60gb versjonen kommer. Hørt noe om når?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...