Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase,Golf 3 GTi 16V


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Kapsler blir det nok ikke, kjøper eller noe billige alufelger til vinterdekka, men nå er heldigvis sommerhjula på selv om de ikke akkurat er strøkene. Har fått byttet litt småtteri nå, nye skiltlyslykter bak, servoreim og olje\oljefilter. Mangler kun en del så har jeg alt jeg trenger for å få ferdig fronten, delen kommer iløpet av neste uke :)

Endret av trra
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Fin den der Npvk_X, også 3 dørs, litt lettere enn 5 dørs :), Lag gjerne din egen worklog\showcase. Skjer ikke så mye med min for tiden. Har fått lappa sammen fronten, så ser ok ut, men ene framhjula tar i innerskjermen ved fullt rattutslag pga krasjen.

Endret av trra
Lenke til kommentar

Jupp, er antispinn på den, men ikke ASR. Utnytter vel bare absen til å bremse på hjula når de begynner å spinne. Heter EDS på golf 3 16V, VR6 har også det. Har ikke noen bryter til å slå av\på.

Endret av trra
Lenke til kommentar
Bilen din blei fin den, men jeg må bare nevne det at jeg synes den første GTI'n er SÅ mye tøffere!

Skaff deg en slik en istedet... :thumbup:

6190998[/snapback]

Einzer-Golf er tøffe biler, spesielt med litt clean styling :thumbup:

 

Men det helt store komfortmessig var de kanskje ikke da :roll:

Lenke til kommentar
Fin bil ja. Ustjånad på trearen er meget bra, men einaren hadde vel tatt den på 0-100?

6191090[/snapback]

 

Tja, vekt\effekt forholdet vel bedre på enern :

MK1 : 890kg\112hk = 7,9 kg hk

Mk3 16v :1230\150hk = 8,2kg pr hk.

 

Men en ting som er viktigere er jo hvor lett tilgjenglig kreftene er og ikke minst luftmotstanden som er mindre på mk3 enn mk1. Min gjør 0-100 på 8,3 og toppfart på 215km\t ifølge vw. Mk1 gjør vel rundt 9 sek og 200km\t.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Kul bil du har der. Jeg kjøpte selv en Golf 3 GTI 16v for noen måneder siden. Angrer ikke på at jeg valgte 16v istedet for en 8v.

 

 

Hvilket merke er potta på bilen og hvor mye kosta den? Jeg har sett på Supersprint selv. Hadde det på den gamle golfen, men til GTIen koster det litt over 4000 for bare bakerste potta.

Endret av Lættis
Lenke til kommentar

Tja, eneste nye er at takluka ikke går ned av seg selv på førersiden, får tvunget den ned ved å skyve på en "kloss". Ellers kommer det ikke til å skje så mye annet enn vanlig vedlikehold pga jeg har altfor mye annet å holde på med, og bruke penger på for tiden.

 

Merke på eksosanlegget er Ferrita, det er komplett fra katalysator og ut, koster ca 6.000kr ferdig montert.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Da har man blitt familiefar, 3 uker siden og jeg oppdaget fort at Golf 3 er talentløs til annet en å frakte 2-4 personer, barnesete f.eks er et mareritt å få plass bak uten å ofre mye plass foran.

 

Tenkte jeg skulle lage en liten statusrapport, bilen har nå passert 138.000km, hadde gått 122.000km når jeg kjøpte den, juni 2005. Her er en liten(stor?) liste med feil jeg har hatt\har :

 

*Rust i ene tåkelykt, byttet

*Feil med defa alarm som gjorde at bilen ikke startet, fikset

*Feil med Abs som kom og gikk, men har ikke sett noe til det på over et år.

*Coilen tok kvelden, byttet

*Oljelekkasje fra oljetrykkbryter, byttet

*Takluke lukker ikke på førersiden, er vist noen stag som må byttes

*Vindusvisker bak virker ikke, må vel bytte motoren

*Skiltlys bak lyste ikke, måtte kjøpe nye

*Hull på mansjett på styrestag, byttet

*Lista på ene sideskjørtet datt av, etter at "noen" tråkket på den på vei ut

*Dårlig håndbrekk funskjon på ene siden bak

*Totalt utslitt gjennomslagsgummi på begge sider bak, byttet

 

Ellers har det blitt byttet slitedeler som ; bremseklosser, servoreim, luftfilter, plugger, oljefilter. Har også kommet fram litt rust på ene forskjermet nede ved døra, ellers noen rustflekker på de vanlige plassene, som f.eks bakluke, oppe ved frontruta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...