Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase,Golf 3 GTi 16V


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bra bil du har fått deg nå Art, bare å håpe den er like rustfri som 2'er 16v'en din.  :p

 

Har du noe specs på eksosen?

Satser på det, bare et par flekker i lakken, men det er typisk på golf3. Eksosen er 2,5 toms, to lyddempere. Enderøra er vel 2 toms tror jeg. Produsent er Ferrita.

Prøvde..? Vil si hun traff ganske bra..

Hehe, hun har talent.

Har en VW Golf IV 2000modell GTI som jeg betaler 10 000,- i året på forsikring. Full kasko. Det er med ungdomstillegg.

Billig det, hvilket selskap, bonus osv?

Mye måtte du betale for bilen? Skikkelig stilig bil det der.. =)

Takk, måtte ut med 70 store.

Endret av trra
Lenke til kommentar

Pen bil.... :)

Står en slik på parkeringsplassen her...

fyrn jeg deler leilighet med kjøpte den for ca 1 mnd siden...

 

1993 gti 16v,den er importert fra tyskland og har litt mer utstyr, cruisecontroll, dobbel kjørecomputer, Air Condition, fjentstyrt sentral lås,

gav 65000 for den,

 

En ting som jeg synes er en stor forbedring av utseendet er bytte av lykter.... golf4 lykter er fett...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da begynte ABS lampa å lyse, fikk lest av feilkodene via Vag-com hos en kompis, fikk feilmelding på sensoren på høyre bakhjul. Fant også et par feil på motoren, men sletta de og feila kom ikke tilbake igjen, bare den på ABS som er der. Bytta skivene bak her om dagen, så kan hende jeg har røska løs noe der, skal sjekke etterhvert.

993 gti 16v,den er importert fra tyskland og har litt mer utstyr, cruisecontroll, dobbel kjørecomputer, Air Condition, fjentstyrt sentral lås,

gav 65000 for den,

 

En ting som jeg synes er en stor forbedring av utseendet er bytte av lykter.... golf4 lykter er fett...

Golf4 lykter passer bra, men skal holde bilen så orginal som mulig, bare senk og felger, holder i massevis det :)

 

65000 ferdig import? Import i år eller for en del år siden? Skal du importere en 93 mod idag blir det 35.000 bare i vekt, volum og effekt avgift.

Endret av trra
Lenke til kommentar
Hvor mye er det egentlig som må byttes for å få 5-bolters feste..?

Originalt kommer vel disse med 4*100..?

Gti og vr6 kom med 5*100 bolts, de andre kom med 4*100 bolts. Bak er det bare å bytte skiver fra en gti\vr6 så har du 5 bolts. Foran må du også bytte navet itilleg til skiver. Skivene foran er også større på gti\vr6, så må kanskje bytte hele hjullagerhuset.

Endret av trra
Lenke til kommentar
Da begynte ABS lampa å lyse, fikk lest av feilkodene via Vag-com hos en kompis, fikk feilmelding på sensoren på høyre bakhjul. Fant også et par feil på motoren, men sletta de og feila kom ikke tilbake igjen, bare den på ABS som er der. Bytta skivene bak her om dagen, så kan hende jeg har røska løs noe der, skal sjekke etterhvert.

Hmm, jeg er ikke overrasket. Som nevnt er dette en svakhet. Kan godt hende at det bare er sensoren, det kommer an på om lampen bare lyser, eller om du merker mer. Tegn på at det kan være mer alvorlig er skrapelyd under bremsing og risting på bremsepedalen, også under bremsing. I disse tilfelle er som oftest styringsenheten for ABS-systemet ødelagt. Dette er ganske kostbart å fikse.

 

Men la oss håpe på det beste! :)

Lenke til kommentar

Hmm, jeg er ikke overrasket. Som nevnt er dette en svakhet. Kan godt hende at det bare er sensoren, det kommer an på om lampen bare lyser, eller om du merker mer. Tegn på at det kan være mer alvorlig er skrapelyd under bremsing og risting på bremsepedalen, også under bremsing. I disse tilfelle er som oftest styringsenheten for ABS-systemet ødelagt. Dette er ganske kostbart å fikse.

 

Men la oss håpe på det beste! :)

Feilen kommer og går, kan gjerne kjøre flere KM uten at lampa lyser og merker ingenting på bremsepedalen, men så kan absen plutselig slå ut med engang man er i nærheten av pedalen, noen ganger kan det virke som den bremser av seg selv. Dette skjer to-tre ganger før ABS lampa begynner å lyse, da slutter abs å slå ut, merker ingenting på pedalen så lenge lampa lyser.

Endret av trra
Lenke til kommentar

Hmm, jeg er ikke overrasket. Som nevnt er dette en svakhet. Kan godt hende at det bare er sensoren, det kommer an på om lampen bare lyser, eller om du merker mer. Tegn på at det kan være mer alvorlig er skrapelyd under bremsing og risting på bremsepedalen, også under bremsing. I disse tilfelle er som oftest styringsenheten for ABS-systemet ødelagt. Dette er ganske kostbart å fikse.

 

Men la oss håpe på det beste! :)

Feilen kommer og går, kan gjerne kjøre flere KM uten at lampa lyser og merker ingenting på bremsepedalen, men så kan absen plutselig slå ut med engang man er i nærheten av pedalen, noen ganger kan det virke som den bremser av seg selv. Dette skjer to-tre ganger før ABS lampa begynner å lyse, da slutter abs å slå ut, merker ingenting på pedalen så lenge lampa lyser.

Høres ut som noenlunde samme feil som oppstod i Ventoen vår. Du sier at ABS-en slåt ut bare man så vidt toucher pedalen? I så fall er jeg nesten sikker.

 

Få sjekket sensorer og styringsenheten på et verksted. ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk tatt en motorvask idag, ble mye renere. Brukte en flaske med motorrengjøring og høytrykkspyler på den lokale bensinstasjonen, resultat ser dere på bilde jeg har lagt ved.

 

Hadde problemer med løse fjærer foran, så satt på orginale fjærer som jeg fikk med bilen, da oppdaget jeg at det var montert feil type øvre fjærskåler, så fjærene ble ikke presset så hardt sammen som de skal. Det var eller ikke noe hakk som fjæra kunne stoppe i. Nye skåler er bestilt, nå er bilen høy som et fjell :( , sånn forblir den til neste vår. Bilen ble også eu-ok for en uke siden. Problemet med abs sensoren forsvant plutselig også, lampa har ikke lyst på et par uker nå.

Endret av trra
Lenke til kommentar

Har drivi på med litt lakking og pussing på bakluka, bakfanger og flata under venstre baklykta de siste dagene. Bilen ble lakket der før jeg kjøpte den, men lakken ble boblete, så ikke bra ut. Har fått lakka under baklykta, lakket med boks så resultatet ble ikke perfekt, men beste jeg har fått til hittil med boks :p . Bakfanger og luka skal også lakkes etterhvert.

Endret av trra
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ikke skjedd så mye med bilen nå, venter fremdeles på autospar skal få ut fingern og sende meg fjærskålene og litt annet. Behandlet lakken med 3 stegs program fra Meguiars, lakkrens, voks og polish. Ble brukbart resultat, men tok ikke hardt nok i, så skal gjøres engang til før vintern/høsten. Bakluka er lakket, ble jo selvsagt fargeforskjell :( , men det ser man ikke på avstand.

Nye skilter hadde nok gjort seg, men disse skal hvertfall få oppleve vintern.

Legger ved et bilde av cross country gti :p

Endret av trra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...