Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase,Golf 3 GTi 16V


Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Var på EU kontroll idag, hos NAF og fikk 2stk 2er feil. Ene var dårlig håndbrekk, den var jeg klar over, har strammet vaieren maks uten at det hjalp. Så blir nok til at jeg setter på golf4 calipere siden de er av alu, lettere og ruster ikke. Itilleg så er lett å få taki brukt som virker og billigere en nye til golf3. Andre feilen var slitt endeledd. Fikk også anbefalt å bytte motorfeste som sitter ved girkassa, var mye slark der, men hadde ikke noe å si for eu godkjenningen.

Endret av trra
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Skulle flytte bilen istad, malte husveggen og da ville den f#¤& ikke i revers, så måtte dyttes. Skulle så kjøre en tur og da oppdaget jeg at den verken ville i første, andre eller femte gir, kun tredje og fjerde. Typisk at dette må skje i påsken, er det noen deler som har gått istykker i overføringen så får jeg ikke taki det får på tirsdag :( .

Endret av trra
Lenke til kommentar

Undersøkte overføringa nå og så at plastfestet som den ene vaieren er koplet til kassen med var knekt. Fikk festet vairen med en skru og noen muttere, men får ikke justert den skikkelig, så mangler fremdeles reverse. Skulle lagt ut noen bilder, men finner selvsagt ikke kablen til kamera.

Endret av trra
Lenke til kommentar

Og så røyk selvsagt vaieren, så nå er jeg tilbake til 3. og 4. gir. Noen som vet hvordan man kan få løs den stanga som går igjennom girspaken, markert rød på bilde, har fått løsnet det, men får ikke dratt den over den lille kanten(gult).

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fått løs kablene, måtte av med to deksel over eksosanlegget for å kunne komme til skruene de var festet med. For å få løs stanga ved girspaken må man enden slipe eller slå ned kanten(gult på bildet et par poster over). Kablene koster 1350kr pr stk orignale, har ringt til mange andre butikker, men ingen kan skaffe så må nok punge ut. Itilleg tar det nesten 1 uke å få de pga de må sendes fra Tyskland :( .

Endret av trra
Lenke til kommentar

Skulle ned på møller og hente wirene idag, men bare den ene hadde kommet. Den andre kommer forhåpentligvis før helga, må ha begge for å begynne å skru det sammen.

Handla litt småting til bilen mens jeg var der, er jo snart på tide med en vårservice, oljefilter, luftfilter, pollenfilter, hylse til oljepeilern(gamle knakk) og toppdeksel pakning, da det lekker litt olje rundt pakningen. Blir også snart bytte av girkasseolje og kjølevæske. Begynte med å bytte pollenfilter i stad og det var på tide, bilde forteller hvorfor :)

Endret av trra
Lenke til kommentar

Pollenfilteret kostet 136kr ink 15% Vacn rabatt. Her er forresten prisen på filterene jeg kjøpte på møller, prisene er ink 15% rabatt.

 

Oljefilter - 53kr

Luftfilter - 183kr

Bensinfilter - 149kr

 

Iforhold til mekonomen blir det ikke mange kr mer, men hadde sikkert fått litt rabatt der også.

Endret av trra
Lenke til kommentar

Fikk hentet den andre wiren idag, så får se om jeg får byttet de idag. Byttet toppdekselpakningen tidligere idag. Var et par sprekker i den og den lille pakningen som sitter ved tennplugghullene var helt stiv, knakk når jeg tok den av. Legger ved et bilde etter jeg har tatt av dekslet og tatt på pakningslim på utsatte plasser, tiden vil vise om det holder tett :p

Lenke til kommentar

Ja, blir nok byttet noe der også etterhvert, koster jo ikke mange kr for delene. Pakningen som sitter mellom blokka og selve oljefilterholderen er også lurt å bytte. Nå var det jo bare den lille delen som sitter rundt hulla til tennpluggene som var stiv, den rundt selve toppen var myk, men et par sprekker i den.

Endret av trra
Lenke til kommentar

Hei Per Parker, har en maken bil, men en 93 mod. Kjøpte den for 1 uke siden.

Plages veldig med at den dør bort ved et gasspådrag. Feilen er ikke konstant, kommer å går. Men drar generelt dårlig til å være en GTI 16v. Har forresten superprint effektanlegg og kn filter på..

Er byttet registerreim for 12 000 km sia...

Har du noe peiling på va som gjør dette?

Er det muligens fordeleren?

Lenke til kommentar

Feil på motor\elektronikk er langt ifra min sterke side , men det første jeg ville ha gjort er å se om du finner noen feilkoder via vagcom, møller gjør dette stort sett gratis hvis du ikke vet om noen som har vagcom. Hvis du lager en egen tråd om problemet så får du nok flere svar :) Edit : så du hadde lagd en

Endret av trra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...