Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase,Golf 3 GTi 16V


Anbefalte innlegg

Ikke lysten på det desverre. Når jeg bytte vaierene byttet jeg også en et feste av plast oppå girkassa som den ene vaieren er festa i, men så har det lekket batterisyre på den og dermed knakk den :(. Så idag ble det nytt batteri og bestilling av enda et feste, heldigvis ikke den dyreste delen på bilen, 150kr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, hvis du mener metallskivene på første bilde så er det for å feste motorfestene fra kinitec, men orginalt er det ikke sånn. Hvis mener de grønne så er det motorfester som alle biler har, holder motoren på plass ;) Kinetic sender gratis i usa, så jeg opprettet en konto på jetcarrier som sender de videre til Norge, så kommer på 1700-1800kr totalt. Kjøpte også pakningen til oljekjøleren idag, så hvis jeg får ut fingern så blir det byttet iløpet av sommern.

Endret av trra
Lenke til kommentar

Nei, ikke så vanskelig igrunn, var greit å få på igjen og alt var tett. Pass på at du legger skruene på en plass så du ikke mister de mens du holder på ;).

 

Motorfestene jeg har bestilt er på vei fra Usa nå, de motorfestene som sitter på nå er det mye bevegelse i, merker det spesielt når man gir gass og slipper den fort opp igjen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk motorfestene på lørdag og fikk montert det fremre motorfestet, ble mye mindre bevegelse på motoren nå :D . Litt vibrasjon på tomgang, men ingenting når man kjører. Ble også mye bedre å gire. Byttet også dynamoreim, løpehjul til reima, girkasse olje, bremsevæske og begge endeledda, merket stor forskjell, fikk tilbake go-cart følsen :D. Skal montert de andre festene også, men de er vistnok enda verre å bytte enn det fremre.

 

Har også bestilt meg nye golf4 calipere(alu istedenfor stål)med bremseslanger som passer rett på de gamle. Legger ved bildene av motorfestene\girkasse feste.

Endret av trra
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Byttet caliperene bak idag, satt på calipere fra golf4, er av alu, så de ruster ikke og veier hele 5-6kg mindre tilsammen en de av stål. Kjøpte et kit fra MJM, så det var bolt on, fulgte med bremseslanger med banjoskrue til caliperene.

Endret av trra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...