Gå til innhold

Stortingsforslag, undervlivssjekk på alle jenter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har en dame masert pungen min og smårunket meg litt? Faen at jeg ikke husker det :!:

Er du så sikker på at det var en dame da? Kanskje det var helsesøster Geir som runka deg, og du har fortrengt det :!:

Viste egentlig at det kom så jeg kunne vel egenlig sakt det med en gang;

 

Jeg har aldri personlig møtt en helsebror, det var en helsesøster på barneskolen vår, på ungdomskolen vår og den som tar seg av unger anngående tester og slikt på legekontoret her jeg bor er en dame, så nei, det var nok ikke helsebror Geir som nappa i løken min nei ;)

 

Edit: På slike sjekker, måler de høyden din og ber deg om å gå på frem og tilbake så de kan se hvordan føttene er stilt også :hmm:? Begynner å dimre dette her nå...

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar
AP, SV og FRP skyter høy over mål.

 

Værst var FRP med uttalelse som; " Hvis jentebarna ikke møter til undersøkelsen etter flere purringer, bør det skrives en bekymringsmelding, for eksempel til barnevernet. I verste fall må barna hentes med tvang for å bli undersøkt. Men det må selvfølgelig være basert på skjønn"

Ser for meg en liten jente bli hentet av politiet og barnevernet, fraktet til legen og tvunget til å sprike med bena. Ja for det er ikke overgrep mot en jente.... :no:

Nå må du slappe litt av her. Jeg og tydeligvis flere andre her gjennomgikk undersøkelser av underlivet, og vi har klart oss fint. Situasjonen bar på ingen måte preg av å være et overgrep. Foreldrene var med, legen informerte om hva som skjedde, og det hele var over på få sekunder, hvis ikke jeg husker feil.

 

Jeg ser ikke noe problem med å undersøke jenter også. Gjøres ikke det i dag? Det overrasker meg.

 

Tvunget til å sprike med beina? Ja, og vi gutter blir tvangsrunket og seksuelt misbrukt av legen. Vi kjenner senskadene enda.

Lenke til kommentar

Klart! Slår jenta seg pill, råtte, fette, vrang (unnskyld språket) så er det lite en kan gjøre med det. Men det er ikke verre enn at man, som hos tannlegen når vi fikk beskjed om å "gape som en løve", - men nektet, setter en ny time eller tar det ved neste undersøkelse. Småbarn skal jo gjennom en rekke av disse, slik at det er mer enn nok anledninger å ta av, tar jeg ikke feil.

 

:)

Lenke til kommentar

Det mest idiotiske her, er at man ikke kan sjekke noen pga. mistanke, men må sjekke absolutt alle. Hva f* er poenget? Har man bare lært om politisk kvasikorrekthet, og aldre sannsynlighetsregning på politikerskolen, mon tro?

 

PS: Hvordan kan det ha en preventiv effekt? Enten venter man til barna er gjennom alle kontroller og slår de til å holde kjeft, eller så tenker man som så "Hmm.. hva skal egentlig legen gjøre når han ser dette? Han kan jo prøve å reparere denne jenta.. heheh... *snitte, skjære*"

Lenke til kommentar
PS: Hvordan kan det ha en preventiv effekt? Enten venter man til barna er gjennom alle kontroller og slår de til å holde kjeft, eller så tenker man som så "Hmm.. hva skal egentlig legen gjøre når han ser dette? Han kan jo prøve å reparere denne jenta.. heheh... *snitte, skjære*"

Det gir et klart signal om at det norske samfunnet mener dette er galt, noe som kan gjøre at enkelte vil stille spørsmål med ved praksisen.

 

Muslimer er også mennesker med mulighet til å reflektere over forskjellige ting.

Lenke til kommentar
AP, SV og FRP skyter høy over mål.

 

Værst var FRP med uttalelse som; " Hvis jentebarna ikke møter til undersøkelsen etter flere purringer, bør det skrives en bekymringsmelding, for eksempel til barnevernet. I verste fall må barna hentes med tvang for å bli undersøkt. Men det må selvfølgelig være basert på skjønn"

Ser for meg en liten jente bli hentet av politiet og barnevernet, fraktet til legen og tvunget til å sprike med bena. Ja for det er ikke overgrep mot en jente.... :no:

Nå må du slappe litt av her. Jeg og tydeligvis flere andre her gjennomgikk undersøkelser av underlivet, og vi har klart oss fint. Situasjonen bar på ingen måte preg av å være et overgrep. Foreldrene var med, legen informerte om hva som skjedde, og det hele var over på få sekunder, hvis ikke jeg husker feil.

 

Jeg ser ikke noe problem med å undersøke jenter også. Gjøres ikke det i dag? Det overrasker meg.

 

Tvunget til å sprike med beina? Ja, og vi gutter blir tvangsrunket og seksuelt misbrukt av legen. Vi kjenner senskadene enda.

Nå må du rulle inn. Her er det snakk om at politiet skal komme på døren, ta datteren fra foreldrene, kjøre hun til legen, kle av henne og få henne til å blottlegge seg for en mann/dame. Du må se det fra ungens synspunkt.

 

Det er en vesentlig forskjell fra å være med foreldrene til legen og ha de der som støtte, slik som du nevner. Du kan jo prøve å ta litt bedre utgangspunkt i det jeg skriver neste gang. Makan.

 

Det er faktisk en del mennesker som ikke ønsker å ta ungene med på alt det offentlige helsevesenet ønsker. Som f.eks. trippelvaksinen. Det er snakk om hvor mye staten skal blande seg inn i oppdragelsen.

 

Trodde ikke du var en tilhenger av motsatt bevisbyrde :roll:

Lenke til kommentar
Det mest idiotiske her, er at man ikke kan sjekke noen pga. mistanke, men må sjekke absolutt alle. Hva f* er poenget?

Hvis man bare skal gå på mistanke så vil mange "slippe unna", og folk som er uskyldige vil bli rammet. Hvis man undersøker alle, så sørger man for at ingen føler seg uthengt og utpekt, og samtidig er det selvsagt en ekstra trygghet at legen kan konstatere at alt ser riktig ut "der nede". Det kan jo være andre problemer enn bare omskjæring. F.eks. deformiteter som man bør gjøre noe med.

Lenke til kommentar
Muslimer er også mennesker med mulighet til å reflektere over forskjellige ting.

Ja, men de har vel som andre mennesker også mulighet til å bruke ørene? Vi kunne jo starte med å fortelle dem at dette er ikke akseptert i det norske samfunn.

 

Det jeg frykter mest er at eventuell omskjæring kommer etter en eventuell kontroll, eller at man rett og slett gir blaffen. Dette er et resultat av at de reflekterer over konsekvenser, osv. osv. (Ok, selvsagt gjelder dette bare de værste, noen vil sikkert lære leksa si av en slik praksis)

Lenke til kommentar

Jeg visste faktisk ikke at guttebarn ble sjekket på helsesjekk på den måten. Uansett.. la oss si at de utfører en slik sjekk på jenter som er f.eks 2 og 4 år. Hva forhindrer foreldrene å få jenta omskjært når hun er 8 eller 12 år? Når jenta kommer opp i en viss alder, så synes jeg det blir litt småekkelt. Jenter generelt sett har skrekk for å gå til gynekolog. Jeg synes dette blir for drøyt.

Lenke til kommentar
Jeg visste faktisk ikke at guttebarn ble sjekket på helsesjekk på den måten. Uansett.. la oss si at de utfører en slik sjekk på jenter som er f.eks 2 og 4 år. Hva forhindrer foreldrene å få jenta omskjært når hun er 8 eller 12 år? Når jenta kommer opp i en viss alder, så synes jeg det blir litt småekkelt. Jenter generelt sett har skrekk for å gå til gynekolog. Jeg synes dette blir for drøyt.

Tror du det er koseligere når legen skal kjenne at testiklene er på plass for en seksåring?

Lenke til kommentar
Det er ikke koselig, det er ikke ekkelt, det er ikke seksuelt... det er bare en nødvendig helsesjekk som i og for seg også burde ha vært foretatt på jenter.

Nettopp. Innvandrerne som gjør slikt mot barna sine får tåle at vi nå må sjekke dem. Eller alle da, fordi man ellers er rasistisk. Ingen tar skade av en legetime.

Lenke til kommentar
Når jenta kommer opp i en viss alder, så synes jeg det blir litt småekkelt. Jenter generelt sett har skrekk for å gå til gynekolog. Jeg synes dette blir for drøyt.

Det er ikke noe enklere for menn, hvis det er den tanken som har slått deg. Med q-tips ført oppe i urinrøret og et plastrør bak, tror jeg menn generelt føler seg like hjelpeløse og flaue som kvinnene i samme situasjon gjør.

 

Helsesjekker må småjenter gjennom uansett, så jeg ser ikke noe problem ved at legen samtidig sjekker etter omskjæring. Eller andre potensielle komplikasjoner han gjør med småguttene.

 

Helomdekkende hymne eller trang hudlapp rundt klitoris, kan være noen å ta hensyn til.

 

Men ikke for det. Jeg er enig i at det bare er tull av stortinget å sjekke etter omskjæring, da det ikke er noe som forhindrer familiene i å utsette omskjæringen til etter helsesjekken. Skal denne loven ha noen virkning, er den nødt til å kreve at jentene kommer til undersøkelse flere ganger gjennom oppveksten.

 

Kanskje til de blir atten, da hun blir myndig. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...