Gå til innhold

Stortingsforslag, undervlivssjekk på alle jenter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alle gutter født i USA omskjæres øyeblikkelig etter fødsel, om foreldre ikke spesifikt ber om at forhuden skal beholdes... Er det så nøye? Det er jo mer renslig...

Jeg vet at det er ganske ille der borte hva dette angår, men det kan da umulig være så ille at alle barn blir kjønnslemlestet med mindre man eksplitt ber om at barnet sitt ikke skal bli det??

Og renslig?? Jeg fatter ikke hva som skal være så renslig med dette? Er det noe som bunner ut i den tro at gutter går i ukesvis uten å vaske seg nedentil?

Kanskje man burde starte med permanent fjerning av negler på tærne(og evt. fingre) til alle spedbarn også. Det er jo mye mer renslig. :wallbash:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er det jeg har blitt fortalt av de som bor der Vice, men jeg undersøkte aldri dette skikkelig. En kompis av meg der borte var uomskjært, selv om foreldrene ikke hadde bedt om at forhuden skulle være der. Han hadde komplikasjoner med fødselen, og de hadde ikke tid til omskjæring. Senere ble det glemt.

 

Edit:

 

Hva er glans? :blush:

 

og prøv å hold dere saklig. Vet ikke om dere driver med dårlige forsøk på humor, men fjerning av hud&hår samt negler kan ikke sammenlignes med omskjæring av gutter. :no:

 

jeg ble forøvrig født uten negler på føttene, de er i ferd med å bli avleggs pga nymotens sko. Eneste er når man sparker borti en terskel :) - spørs om mennesker har tånegler om 1000 år? :)

Endret av Xvani
Lenke til kommentar
og prøv å hold dere saklig. Vet ikke om dere driver med dårlige forsøk på humor, men fjerning av hud&hår samt negler kan ikke sammenlignes med omskjæring av gutter. :no:

Det tragiske er at prinsippet faktisk er nøyaktig det samme? : Det vil være mer "renslig" dersom man fjerner det.

Hår har ingen annen funksjon enn å beskytte, i likhet med forhuden. Negler er som du selv også sier, kanskje i ferd med å evoluere bort. De er levninger fra fortiden da man ikke hadde redskaper og måtte bruke kroppen i langtt større grad enn det man gjør nå. Neglenes eneste reelle funksjon idag er å samle opp bakterier og skitt i likhet med håret.

Lenke til kommentar
Jeg synes negler er veldig nyttige, jeg. I allefall de jeg har på fingrene. Jeg bruker dem stadig til ting. F.eks. til å pirke bort ting. Dessuten er velstelte negler på fingre og tær hos jenter veldig fint :)

Samt at de stiver opp fingertuppen, så man kan skrive med tastaturene som finnes i grunnskolen i Norig i dag :p

Lenke til kommentar
Alle gutter født i USA omskjæres øyeblikkelig etter fødsel, om foreldre ikke spesifikt ber om at forhuden skal beholdes... Er det så nøye? Det er jo mer renslig...

 

Jeg vet dette fordi en dame der borte sa at tissen min så rar ut :nei: En kompis så meg naken litt senere, og han sa "you're not circumsized, are you?" og fortalte hele greia...

 

 

Ang. saken synes jeg ikke det er så ille. Legen skal vel bare sjekke om hun er omskjært (utvendig?) eller må han inn? Legen sjekker jo på gutter om ballestenene har dettet ned, og da "beføler" han jo tissen til gutten...

 

HAN ER LEGE....

Fjerner du forhuden vil penishodet bli mindre følsomt. Dette kan faktisk gå ut over sexlivet til folk.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Les: http://www.dagbladet.no/magasinet/2005/08/29/441656.html

 

Danske eksperter har anslått at rundt 50 prosent av danske jenter fra risikolandene blir lemlestet selv om de er født og oppvokst i Danmark.

 

- Vi antar at tallet kan være noe lignende her i Norge

Til sammen bor det per 1. januar 6000 jenter fra 0 til 19 år i Norge med opprinnelse fra høyrisikoland, land der over 80 prosent av kvinnene lemlestes.

 

Fra: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=399768

Innføre obligatorisk underlivssjekk av alle jenter

For: FRP, SV, AP, SP

Mot: Høyre, DLF

Uvisst: Demokratene, RV, KRF, Kystpartiet, NKP

 

Alle på høyresiden i norsk politikk bør stemme FrP, og ikke Høyre, av denne grunnen alene. Her er det snakk om veldig konkrete og svært grusomme handlinger. Og for en gangs skyld skal venstresiden i norsk politikk ha ros!

Lenke til kommentar
Alle på høyresiden i norsk politikk bør stemme FrP, og ikke Høyre, av denne grunnen alene.

Synes du virkelig bare èn slik sak skal bestemme hvilket parti man stemmer?

Ja, er det ikke det jeg skriver da? ... Joda. :yes:

 

Denne saken er såpass konkret, og har så stor direkte betydning for så mange, at den kan godt være avgjørende i forhold til ellers relativt like partier.

Lenke til kommentar
Les: http://www.dagbladet.no/magasinet/2005/08/29/441656.html

 

Danske eksperter har anslått at rundt 50 prosent av danske jenter fra risikolandene blir lemlestet selv om de er født og oppvokst i Danmark.

 

- Vi antar at tallet kan være noe lignende her i Norge

Til sammen bor det per 1. januar 6000 jenter fra 0 til 19 år i Norge med opprinnelse fra høyrisikoland, land der over 80 prosent av kvinnene lemlestes.

 

Fra: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=399768

Innføre obligatorisk underlivssjekk av alle jenter

For: FRP, SV, AP, SP

Mot: Høyre, DLF

Uvisst: Demokratene, RV, KRF, Kystpartiet, NKP

 

Alle på høyresiden i norsk politikk bør stemme FrP, og ikke Høyre, av denne grunnen alene. Her er det snakk om veldig konkrete og svært grusomme handlinger. Og for en gangs skyld skal venstresiden i norsk politikk ha ros!

Md Bjugn saken friskt i minnet kan jeg ikke av høyst prinsippielle grunner gå med på de forslagene SV, FRP, SP og AP har i denne sammenhengen. Dette er ikke rette veien å gå for å ta tak i problemet. Det finnes en del hundretusen jenter under 18 år her til lands, dette er lite gjennomtenkt rent praksis, og erfaringene tilsier at dette vil slå tilbake og virke mot sin hensikt.

 

Sitatet fra SV er skremmendes nok: "Kanskje vi anklager noen feilaktig for incest, det er en risiko å ta"

 

Enkelte vil rett og slett ikke ta lærdom av Bjugn saken. Og begrepet "motsatt bevisbyrde".

Lenke til kommentar
Md Bjugn saken friskt i minnet kan jeg ikke av høyst prinsippielle grunner gå med på de forslagene SV, FRP, SP og AP har i denne sammenhengen. Dette er ikke rette veien å gå for å ta tak i problemet. Det finnes en del hundretusen jenter under 18 år her til lands, dette er lite gjennomtenkt rent praksis, og erfaringene tilsier at dette vil slå tilbake og virke mot sin hensikt.

Hvilke erfaringer?

 

Da jeg var 'liten' sto vi i kø hos helsesøster på skolen. Helsesøster letta kjapt på underbuks og sjekka om steinene var der de skulle. No problem.

 

Det tar fem sekunder å sjekke om ei jente er kuttet i stykker eller ikke. Og det kan lett organiseres på en slik måte at ingen er alene med småjentene over lengre tid.

 

Å dra inn Bjugn saken i dette er etter min mening skivebom.

Lenke til kommentar
Md Bjugn saken friskt i minnet kan jeg ikke av høyst prinsippielle grunner gå med på de forslagene SV, FRP, SP og AP har i denne sammenhengen. Dette er ikke rette veien å gå for å ta tak i problemet. Det finnes en del hundretusen jenter under 18 år her til lands, dette er lite gjennomtenkt rent praksis, og erfaringene tilsier at dette vil slå tilbake og virke mot sin hensikt.

Hvilke erfaringer?

 

Da jeg var 'liten' sto vi i kø hos helsesøster på skolen. Helsesøster letta kjapt på underbuks og sjekka om steinene var der de skulle. No problem.

 

Det tar fem sekunder å sjekke om ei jente er kuttet i stykker eller ikke. Og det kan lett organiseres på en slik måte at ingen er alene med småjentene over lengre tid.

 

Å dra inn Bjugn saken i dette er etter min mening skivebom.

Som nevnt, Bjugn saken. For de som ikke har fått det med seg så er det snakk om å se etter overgrep når man først er igang. Her har vi et problem, og så kommer man på en løsning hvor man skal dra inn hundretusenvis av jenter gjevnlig frem til de er 18?

 

Unnskyld meg, men det er sikkert flere jenter som blir voldtatt i løpet av sine første 18 år, enn de 3000 det spekuleres i om bli omskjært her i Norge.

 

Nå må man sette fingeren godt plantet ned i jorden og få litt fakta på bordet og finne en løsning på dette som ikke medfører å dra alle jenter med til legen fordi en promille muligens blir utsatt for noe kriminelt.

 

Jeg kunne forstått det om det var snakk om å sjekke asylsøkere/innvandrere som kommer fra en fremmed kultur. Det er meg bekjent normalt med en full helsesjekk i slik sammenheng. Her er det snakk om å ta alle jenter i landet inn til sjekk, nå må man la de rasjonelle og fornuftige tankene ta litt kontroll og ikke bli helt blendet av følelsene.

 

Det finnes langt bedre og mer målrettede tiltak for å ta tak i dette problemet, enn det å dra inn 4-500.000 jenter til kontroll, og det ikke bare en gang, men flere.

 

Og Jblack, at du mener Bjugn saken er skivebom er trist. Du bør kanskje sette deg litt inn i den saken igjen og jeg anbefaler deg å snakke med leger og helsepersonell om ettervirkningene av denne og andre saker på 80 og 90 tallet. En underlivssjekk av over en halv million jenter vil medføre at uskyldige blir tiltalt for incest og overgrep, eller at helsepersonell pga den lave "terskel" som historisk er blitt satt, vil kvi seg for å melde inn mistenkelige tilfeller. Det var følgene av Bjugn saken, og ingenting tilsier at det ikke vil bli tilfellet her, det viser all erfaring. Det er slikt som skjer når man må bevise sin uskyld, fremfor at myndighetene skal bevise din skyld.

 

Og det var ikke overgrep/en kriminell handling legen/helsesøsteren så etter når de sjekket dine testikler, det var for å sjekke om begge var falt ned ;)

Det er en vesentlig forskjell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...