Gaute65 Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Diplomacy er, som noen sikkert vet, et brettspill. Paradox har tatt på seg oppgaven å lage et dataspill av det. Her er linken til de første bildene av spillet. De er ikke noe særlig pene, men de er visstnok fra Alpha stadiet. Her et et preview fra Gamespy og dette er fra Gamezone. Her er et intervju gjort av Diplomacy( brettspillet) veteraner. De største vanskeligheten er å lage en skikkelig AI. Brettspillet baserer seg hvis nok på løgn og bedrag. Det kan bli vanskelig å lære en datamaskin.
StarGazer Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Brettspill egner seg nok best på brett da tror jeg. Prøv heller hearts of iron 2.
Laserlasse Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 En skikkelig digital versjon av Diplomacy kan nok ikke realiseres fullt ut før man klarer å lage en KI som er i stand til å føle reelt hat, ikke bare simulert. Og den dagen emigrerer jeg til en planet uten datamaskiner
Gaute65 Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Skrevet 1. juni 2005 Brettspill egner seg nok best på brett da tror jeg. Prøv heller hearts of iron 2. HOI2 har jeg allerede, har forresten alle Paradox spillene Det som kan gjøre spillet bra er at Paradox har erfaring med å overføre brettspill til data. Europa Universalis var orginalt et brettspill, som ble overført til data. Med stort hell må jeg si. En skikkelig digital versjon av Diplomacy kan nok ikke realiseres fullt ut før man klarer å lage en KI som er i stand til å føle reelt hat, ikke bare simulert. Så langt klarer de selvsagt ikke å gå, men det blir spenende å se hvor god de klarer å lage AI. Diplomacy er på mange områder et enkelt spill, med få og enkle regler. Mye enklere en hva HOI2 eller CK er. Diplomacy ligner, når det gjelder bedrag, nok endel på poker. Såvidt jeg vet så begynenr de å få gode poker AI som klarer å bløffe. Vi får se.
GechoO Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 HOI2 har jeg allerede, har forresten alle Paradox spillene har nå alle jeg også.. digga EU, EU2 var konge det også.. HOI var ikke så kult syntes nå jeg.. også var det crusader kings som var fett det også.. men jo.. detta ble off topic men.. håper de combinerer crusader kings og Eu2 til EU3 .. det hadde eid.. ferdig
Laserlasse Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Diplomacy er på mange områder et enkelt spill, med få og enkle regler. Mye enklere en hva HOI2 eller CK er. Diplomacy ligner, når det gjelder bedrag, nok endel på poker. Det er vel nettopp dette som har vært det store problemet med å få laget en god KI til diplomacy - mangel på regler. Hele spillet avhenger av hvordan man kan forhandle, bløffe, tvinge og lokke mot- og medspillere på kortere og mindre allianser. Ingen tilfeldigheter, ingen direkte styrkeforhold og absolutt _ingen_ måte å gi 'hjelp' til AI'en i form av bonuser på terningtrill etc. Dette er utrolig vanskelig å modellere med de former for KI vi har nå i dag. Regler er lette å få til, menneskelig, irrasjonel og ofte korttenkt oppførsel er betydelig vanskeligere. Men enig - det skal bli spennende å se hva de kan få ut av det.
Gaute65 Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Skrevet 1. juni 2005 Diplomacy er på mange områder et enkelt spill, med få og enkle regler. Mye enklere en hva HOI2 eller CK er. Diplomacy ligner, når det gjelder bedrag, nok endel på poker. Det er vel nettopp dette som har vært det store problemet med å få laget en god KI til diplomacy - mangel på regler. Hele spillet avhenger av hvordan man kan forhandle, bløffe, tvinge og lokke mot- og medspillere på kortere og mindre allianser. Ingen tilfeldigheter, ingen direkte styrkeforhold og absolutt _ingen_ måte å gi 'hjelp' til AI'en i form av bonuser på terningtrill etc. Dette er utrolig vanskelig å modellere med de former for KI vi har nå i dag. Regler er lette å få til, menneskelig, irrasjonel og ofte korttenkt oppførsel er betydelig vanskeligere. Men enig - det skal bli spennende å se hva de kan få ut av det. Har du tid og lyst kan du melde deg på som betatester. Da vil du få mulighet til å se hvordan AI fungerer og kan komme med råd som vil bli hørt på.
bjorngb Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 jeg kan anbeale diplomacy på nett på http://www.floc.net/dpjudge/. her spiller du mot andre mennesker - jeg har bare spilt 1 omgang med folk på jobben - det var nesten umulig å gjøre annet enn å fyke mellom kontorene og legge plott for neste runde. vi kjørte 1 runde om dagen som gikk i ca. 2-3 tiden... anbefales
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå