Gå til innhold

Er vi alene?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette frika meg litt ut!

 

mms://wm-ondemand.abacast.com/prophet_yahweh/ABCnews1.wmv

 

Dette er en video av en fyr som påstar han kan tilkalle UFOer. Bare se selv, helt utrolig!

Det verste av alt er han gjør det live på tv. Nyhetsfolkene valgte tilfeldig dag, plass og tid og alikevel kan han gjøre det.

 

Sjekk forøvrig ut denne artikkelen (+video) også:  kvbc.com

 

Her påstår han at flere UFOer vil komme til syne over Las Vegas.

 

:hm:

Det der er jeg ganske sikker på er en værballong. Disse er laget av en type plast e.l og er kjent for å reflektere lys på lignende måter. Disse har blitt brukt i over 50 år nå og er av samme typen som den som falt ned en gang i 1948 i Roswell.

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar
Det er latterlig idiotisk å tro at det ikke finnes liv andre steder i universet

Desto mer latterlig finner jeg påstander fra bedrevitere som i sin mentale forvirring ser kun én mulighet i åpne filosofiske spørsmål. Dette er ikke ment som direkte kritikk til deg; påstanden om garanti for utenomjordisk liv (basert på sannsynlighet) er vel en av de mest populære blant ateister. Men for meg blir det like feil hver gang. Husk at en gigantisk majoritet her i verden enten tror på Gud eller holder flere muligheter åpne. Et lite fåtall, deg inkludert, bygger alt sammens eksistens på noe vitenskaplig, Big Bang til eksempel. Husk at det bare er i lag med slike teorier at sannsynlighet kan brukes som argument for liv i rommet – i alle andre retninger er det et spørsmål om tro. Utelukkende et spørsmål om tro.

 

Jeg vet ikke hva jeg skal tro om mannen forøvrig. Konklusjonen må vel uansett grunnes på ens forhold til TV-kanalen og rapporteren som presenterte profeten. Jeg har intet forhold, så jeg aner ikke. Det er jo teoretisk skitenkelt å lage en slik reportasje, og det er nok av galninger villige til å stille opp foran kamera og utpeke seg som en profet med kontakter i det ytre rom.

 

Det er dog svært godt mulig han påkalte et par flygende marsboere. :) Jeg vet ikke.

Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden snakker folk om at det er "usannsynlig" og "kanskje"?

 

Vi er ikke senteret i universet, det finnes bakterier ut i hele universert. Jordkloden ble dannet av rester i verdensrommet, senere traff en jorden. Den hadde liv med seg, som utviklet seg. Altså finnes det liv andre plasser, ettersom livet oppstod ikke av seg selv på jorden.

 

Så lame folk tror vi er hovedpersonen i denne uendeligheten, vi er bare en liten prikk. Folk danner heller egne teorier ettersom de ikke vet bedre eller får bevis på noe, religion. Religion er basert på uvitenhet.

Lenke til kommentar

sykt :eek:

 

vi er ikke alene nei, men om andre faktisk har teknologi til å fly er usikkert

 

har sett mange video-klipp, er enkelt å forfalske slikt, men hvis historien der stemte tyder det på at vi ikke er alene

 

og værballonger skal vist ikke være så lette å se...

 

edit: men både værballonger og fly er jo en mulighet...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Jeg tror at det finnes romvesener og UFO-er, for universet er forferdelig stort, om ikke helt uendelig. Så hvorfor skal Jorda være den eneste planeten hvor det kan oppstå liv?

 

Jeg kunne ønske de sendte mer slike programmer på norsk TV. Det er en fryd å se og lese om slikt. Spesielt science fiction-filmer. Independence Day! :dribble:

 

EDIT:

Hvis man begynner å tenke logisk, så vil man fort komme til konklusjonen om at det er mer sannsynlig at det er liv der ute, enn at det ikke er.

 

For de som er interessert, søk på Drake's ligning (likning?). Spennende matematikk, og samtidig virker det hele ganske logisk.

 

Liv i verdensrommet er mer sannsynlig enn at det finnes en skaper (les: Gud)  :yes:

Drakes ligning er :hmm:, fordi man kan i teorien sette inn hvilke tall man vil, siden det ikke er noen fasitsvar på hvilke tall man bør sette inn. Så slike ting handler mer om tro enn konkrete, matematiske ligninger.

 

Hvordan lagrer man den filen til harddisken?

Endret av Ole Johan
Lenke til kommentar
Folk ser en hvit prikk på himmelen og alle bare "omg omg omg aliens"..

Beklager men dere kan ikke vite at det finnes intelligent liv på andre planeter.

Dere kan bare tro.. Og tro, nei det kan du gjøre i kirka. ;P

vi vet ca ingenting om hva som er rundt oss i dette solsystemet, langt mindre i galaksen, og har det oppstått liv ett sted i universet er sjansen VELDIG store for at det er flere steder

 

(antall planeter) / (sjansen for liv på en planet) = antall planeter med liv

 

men om dette livet har utviklet seg utenfor bakterie-stadiet er vanskelig å si

 

liv finnes det nesten garanter ett sted der ute

Lenke til kommentar

så et program på discovery der usa hadde lagd et fly som var rundt :p

 

fant også en internett side med masse bullshit på

http://thebiggestsecretpict.online.fr/ufo_et.htm

 

 

 

At the end of WW2, the allied air forces frequently encountered what they thought to be a German secret weapon, consisting of balls of fire, which they called "Foo Fighters". "Foo" actually comes from the French word for "fire", namely "feu".

Lenke til kommentar

haha liv på andre planeter er godt mulig.... menneske er en grisk rase ja men med alle de planetene i universet så er det vel nok sånn at man får en hel planet for seg selv. kunne godt tenke meg en tomt på 10km2 men en hel planet... litt stort.... :p

 

kanksje menneske rasen er blitt så stor om 100 millioner år at vi trenger mange planeter for å få nok plass... :p

Endret av oddis89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...