Gå til innhold

Generals, har mistet cd..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

Jeg kjøpte Generals og senere expansjon packen "zero hour"

Men jeg har desverre mistet cd`en til generals, men jeg har cd-keyen :thumbup:

går det ann/er det lovlig å laste ned en iso fra nettet og bruke min cd-key som jeg kjøpte og få det til å fungere helt fint?

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t9DveYkZ
Skrevet

Tror neppe du klarer å få tak i en helt ren ISO fra nettet, dette er vel uansett en gråsone for hva som er lov å diskutere på forumet så jeg har ikke planer om å komme med noen linker eller ting.

Skrevet (endret)

Nei. Du kan laste det ned, kor kan eg ikkje svare på, men du finner det.

Eg har aldri og kjem aldri til å kjøpe samme spelet 2 ganger. Ødelegger eller mister eg CDen så laster eg ned ein ny.

Endret av zeph
Skrevet

Om det strider med norske lover veit eg ikkje, at det strider mot dette forumets reglemanger å gje deg tips om korleis du kan få tak i den veit eg, så eg kan ikkje hjelpe deg meir.

Eg har ingenting imot å laste ned spel du allerde har kjøpt og ser ikkje noko galt i det.

Skrevet

Hadde samme problem med NWN. Om du har bevis (kvittering) på at du har kjøpt spillet lovlig kan du sende det og CD-keyen inn til produsenten av spillet for å få tilsendt ny CD. Det fungerte for meg=)

Skrevet (endret)

Jeg greide å knekke cd 1 av Generals'en min. Så jeg lastet bare ned spillet og følte at det ikke var mye ulovlig, siden jeg har kjøpt både Generals og Zero Hour og da har lovlig key og konto i begge spillene. Det fungerer selvfølgelig helt fint, og det syns jeg du skal ta deg lov til også. Om du kan sende inn og få ny cd tror ikke jeg noe på - men du kan jo alltids prøve. EA har en tendens til å glemme bort kundene sine i det sekundet spillet går retail å begynner å selge.

Edit: Om du betaler oppkravet selv, så skal jeg sende deg cd1/2 brent i posten!

Endret av SkyMarshall
Skrevet

Egentlig er det vel strengt tatt ikke ulovlig å laste ned ting du eier selv. Men vær obs på måten dere laster det ned på. Hvis dere bruker teknologi som automatisk deler det dere laster ned, som Bit Torrent, så bryter dere norsk lov - både eksiterende og den kommende 'MP3' loven (som mange liker å kalle den).

Skrevet (endret)

tusen takk for all hjelp :!: men en siste ting lurer jeg på :roll: og det er om det går ann å låne cd'ene av noen som har kjøpt og instalere det men at jeg bruker min cd-key?

Jeg har fått mange gode forslag her, tror dette skal gå bra :yes:

Endret av Viggleik
Skrevet
tusen takk for all hjelp :!: men en siste ting lurer jeg på :roll: og det er om det går ann å låne cd'ene av noen som har kjøpt og instalere det men at jeg bruker min cd-key?

Jeg har fått mange gode forslag her, tror dette skal gå bra :yes:

Så lenge du bruker din CD key så er det "ditt" spill når du innstallerer det, plata du bruker er vel akkurat det samme. Alle platene er lik så uansett så, er bare CD-keyen som skiller dem fra hverandre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...