Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Port forwarding i Linksys WRT54G


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ikke noe problem å forwarder porter på wrt54g . eneste som er problemet at hvis du laster ned "flere" torrent filer samtidig så vil boxen mest sannsynlig stoppe helt opp og du må restarte den .

Nå trur eg du er på viddene.

Har da sattt på 10-12 torrents på likt på min linksys wrt54g og den har aldri stoppa.

Lenke til kommentar
Nå trur eg du er på viddene.

Har da sattt på 10-12 torrents på likt på min linksys wrt54g og den har aldri stoppa.

Nåja, Linksys ha sendt ut store mengder routere som henger ved store nedlastninger.

De har ikke sluppet noen firmware som løser det enda men de betatester vel i dette øyeblikket. De fortsatte og selge disse lenge etter at de var fullstendig klar over at de nye HW-revisjonene ikke på noe vis holdt mål. Hvofor de endret til en dårligere HW har vel med fortjeneste og gjøre vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Det er ikke noe problem å forwarder porter på wrt54g . eneste som er problemet at hvis du laster ned "flere" torrent filer samtidig så vil boxen mest sannsynlig stoppe helt opp og du må restarte den .

Nå trur eg du er på viddene.

Har da sattt på 10-12 torrents på likt på min linksys wrt54g og den har aldri stoppa.

Les på http://www.sveasoft.com/modules/phpBB2/index.php søk på torrents

 

les også på http://www.hyperwrt.org/

 

Slenger ikke slike ting ut i løse luften uten at jeg vet hva jeg snakker om. Ferdig

Lenke til kommentar

Er vel egentlig NAT funksjonen du er ute etter tror jeg. Den gjør at du kan sende en port ekstern til en annen port og ip internt.

 

F eks

80.2.202.217 port 80 -> 192.168.1.1 port 8080

 

Lasta ned nevnte firmware HyperWrt 2.0, men kunne ikke finne NAT der. Er interessert i å få det til sjøl.

 

EDIT: Link til ei side som kanskje kan hjelpe.

Endret av jag
Lenke til kommentar
Takk Jag.

 

Gir beskjed visst jeg finner ut noe og håper du gjør det samme.

Men slik det ser ut nå så må jeg nok skaffe meg en "skikkelig" router (til over 100kr ) for å få denne funksjonen.

Du skal da ha muligheten til dette i portforware, velge hvilken port den lytter på og hvilken port den sender forespørselen videre til på lokalnettet.

Er det ikke dette du ønsker da?

Endret av agvg
Lenke til kommentar

@agvg

 

Du forstår hva jeg prøver å gjøre.

Det er vel port redirection det heter.

 

Jeg har ikke noe slik funksjon (tror jeg)

Det eneste jeg har er en "Port Range Forward" funksjon, og den kan man ikke bruke til å forwarde på den måten jeg vil

 

Hvor finner jeg dette ?

 

bruker siste sweasoft image.

Endret av bergetun
Lenke til kommentar

I HyperWrt 2.0 var det en avansert brannmur funksjon, men om en kan sette opp iptables, nat der vet jeg ikke. Fant en post på forumet til siden jeg linka til tidligere der det ble satt opp i iptables. Søkte bare på nat i wrt54g forumet.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...