Gå til innhold

Trådløs mus uten batteri


Anbefalte innlegg

wacom har jo også en del mus som funker bare du har matta under, fordelen med dem er jo at du også kan bruke penn på matta  :D (medfølgende penn)

Yepp... jeg har Wacom Volito som er kjøpt for over 1 år siden (eller 2, husker ikke), og musa som kommer med den gjør det samme som A4tech. Ser ikke noe nytt i dette....

Tenkte det samme her...

Har selv et Wacom Tegnebrett...

 

EDIT: noe som faktisk er kvalitet, noe som A4tech ikke er

Endret av haddis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan ikke med beste evne se fordelen med denne musen sammenlignet med en med ledning....

 

Unyttig gimmick...

Sliter litt med å skjønne poenget med produktet selv. Matta må jo uansett ha ledning...

Jeg er bare delvis enig. Halve vitsen med trådløs mus er å bli helt kvitt ledningssalaten over og under pulten. Den andre halve vitsen er å bli kvitt tråden som er fysisk i veien når man flytter en musa raskt, og som hekter seg opp i ting på skrivbordet, detter ned bak skrivebordet så man må dra opp ledninga når man skal flytte musen langt ned på skjermen osv. Denne siste halvdelen av vitsen med trådløs mus mener jeg denne oppfyller.

 

Så hvis man ikke bryr seg så mye om selve ledninga fra musematta, men veldig gjerne vil ha en mus som ikke har noen ledning i veien fra selve musa og samtidig vil ha ei mus som er lettest mulig så vet jeg ikke om noen andre alternativer. Selv om det sikkert er en liten nisje så mener jeg den er såpass unik i egenskaper at den faktisk gir mening. I valgfrihetens navn mener jeg denne har sin verdige plass i utvalget av muser.

Lenke til kommentar
Gammelt nytt. Jeg trodde dette var en test når jeg så overskriften.

 

Edit: Batterifri trådløs mus - i salg hos Claes Ohlson datert 23. April.

Dette er snakk om en eldre modell, modellen NB-50, som kom i slutten av 2004.

Blir teit å si... dere lanserer ikke en "modell", men en ny type mus.... som altså ikke er noen nyhet lengre da det er over 6. mnd siden lansering av teknologien.

Lenke til kommentar

døøøh... :blush:

 

men faen heller, da er det jo helt latterlig. da er det jo likegreit og kjøpe mus med tråd. hadde sett poenget visst musa brukte musmatta som ladestasjon og man kunne ta den med seg visst man gikk og satt seg i sofan for og se en film via pc'n f.eks.

Lenke til kommentar
Den andre halve vitsen er å bli kvitt tråden som er fysisk i veien når man flytter en musa raskt, og som hekter seg opp i ting på skrivbordet, detter ned bak skrivebordet så man må dra opp ledninga når man skal flytte musen langt ned på skjermen osv.

 

Må si at dette har jeg til gode å oppleve, og jeg har ledning på alle mine mus...men det finnes vel folk til alt...

Lenke til kommentar
Den andre halve vitsen er å bli kvitt tråden som er fysisk i veien når man flytter en musa raskt, og som hekter seg opp i ting på skrivbordet, detter ned bak skrivebordet så man må dra opp ledninga når man skal flytte musen langt ned på skjermen osv.

 

Må si at dette har jeg til gode å oppleve, og jeg har ledning på alle mine mus...men det finnes vel folk til alt...

hehe, ja enig i det. det er tross alt bare snakk om at man skal flytte musa innenfor musmatta sitt området, 25x25cm eller no sånn? visst det ikke går ann ten problemer da har du faen meg et rotete skrivebord.

Lenke til kommentar

Beklager at jeg ikke har fått svart noe særlig her før nå, dette skyldes at jeg har vært opptatt med eksamen.

 

Ja, det er lenge siden den første av denne typen mus kom. Faktum er at svært få norske medier har dekket denne saken, ikke engang Hardware.no har hatt en bitteliten artikkel om noen av disse musene.

 

Når det relativt nylig kom en ny modell, NB-20, bestemte jeg meg for å skrive denne artikkelen.

Mener dere virkelig at jeg skulle droppet å gjøre det bare fordi enkelte slike mus har vært på markedet en stund?

 

Mange bruker Hardware.no som sin eneste it-news-kilde, og dermed er det vår plikt å informere om alt det viktige som skjer på it-fronten. Det er svært beklagelig at Hardware.no ikke har dekket denne saken før, men nå har det seg slik at jeg ikke har noe med det å gjøre.

Endret av @kd
Lenke til kommentar
Beklager at jeg ikke har fått svart noe særlig her før nå, dette skyldes at jeg har vært opptatt med eksamen.

 

Ja, det er lenge siden den første av denne typen mus kom. Faktum er at svært få norske medier har dekket denne saken, ikke engang Hardware.no har hatt en bitteliten artikkel om noen av disse musene.

 

Når det relativt nylig kom en ny modell, NB-20, bestemte jeg meg for å skrive denne artikkelen.

Mener dere virkelig at jeg skulle droppet å gjøre det bare fordi enkelte slike mus har vært på markedet en stund?

 

Mange bruker Hardware.no som sin eneste it-news-kilde, og dermed er det vår plikt å informere om alt det viktige som skjer på it-fronten. Det er svært beklagelig at Hardware.no ikke har dekket denne saken før, men nå har det seg slik at jeg ikke har noe med det å gjøre.

nei jeg ser hvertfall ikke noe problem i at denne artikkelen ble postet her, det jeg klagde på var at jeg ikke så noe poeng i selve produktet. :)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke problemet med irritasjon mot oppladning. Ihvertfall har jeg en trådløs mus som fungerer hver dag, og hvor jeg slipper å tenke på oppladningen. Den settes bare i "garasjen" sin om kvelden, som er både lader og mottaksstasjon for de trådløse signalene. Kort tid etter er den fulladet.

 

Det har hendt at jeg har glemt å sette den i laderen om kvelden, og da har det hendt at den har sluttet å virke sent neste dag, men da er det bare å sette den i laderen mens jeg ser Dagsrevyen f.eks. og den er klar igjen.

 

Musen (+ trådløst tastatur) heter Logitech Cordless Desktop MX 700. Anbefales! :yes:

Lenke til kommentar

Dette er noe av det mest latterlige jeg har sett! :thumbdown:

 

Hva er vitsen med å ha ledning til musmatten istedet for ledning til musen?

 

Helt misforstått!

 

 

Slik jeg ser det er dette enda værre enn en trådmus, fordi nå må man drasse med seg musmatten også.

 

Dette er jo bare en tungvint variant et helt vanlig tegnebrett. Der er jo også selve musen trådløs... men der trenger ikke strømmen overføres fra matte til mus. Så vidt jeg vet er musen og pennen der helt uten strøm.

Lenke til kommentar
Kan ikke med beste evne se fordelen med denne musen sammenlignet med en med ledning....

 

Unyttig gimmick...

Sliter litt med å skjønne poenget med produktet selv. Matta må jo uansett ha ledning...

Jeg er bare delvis enig. Halve vitsen med trådløs mus er å bli helt kvitt ledningssalaten over og under pulten. Den andre halve vitsen er å bli kvitt tråden som er fysisk i veien når man flytter en musa raskt, og som hekter seg opp i ting på skrivbordet, detter ned bak skrivebordet så man må dra opp ledninga når man skal flytte musen langt ned på skjermen osv.

Nja, synes ikke det er noe plagsomt element så lenge man har mouse-bungee eller lignende, men hvis ledningen er tung, skjønner jeg hva du mener.

Lenke til kommentar
Jeg pleier å ha nedre del av hånden på deler av musmatten, så jeg lurer på om det er noe lurt å få konstant strøm gjennom hånden. Er det ikke sånn at det er større kreftforekomst blant dem som bor under kraftledninger? Selv om spenningen er liten, så er det såpass nærmt hånden og vil virke flere timer hver dag.
Du skal daue uansett, så hvorfor ikke av muse kreft

Kraftledninger er en helt annen ting av flere grunner: Derer spenningene så høye at de kan ionisere luften. Frekvensen på den elektromagnetiske strålingen er også helt forskjellig: 50Hz, mot sikkert mange kHz i den musematta. Enkelte frekvenser kan være kreftfremkallende andre ikke. Men det elektromagnetiske feltet under kraftledninger er veldig lavt, faktisk så lavt at strømledninger i huset kan produsere mer elektromagnetisk stråling i samme frekvensomrde. Ionisert luft kan være en mulig årsak for en mulig kreftrisiko under slike kraftledninger. Dvs. en slik risiko er ikke påvist sikkert ennå. En av grunnene til at det er usikkert er at risikoen, i tilfelle det er noen risiko, er så lav at den er vanskelig å påvise. Nå er sikkert frekvensen annerledes for denne musematta men jeg tviler på at det er brukt frekvenser som er farlige.

 

Musa sender ikke strøm direkte fra musematta til musa så det er ingen fare for hverken store eller små støt. Strømmen overføres med induksjon ("trådløst"). Strøm gjennom kroppen i moderate mengder er heller ikke usunt. Strøm gjennom kroppen brukes blandt annet i mange typer terapi. (elektroakkumunktur, muskelstiumlering, og sikker mer)

 

Med andre ord skal dere ikke bekymre dere for at armen plutselig vil begynne å råtne fra hånden og oppover kort tid etter innkjøp av en slik.

Du skjønte ikke spøken min altså?

 

Alle spenninger lager ett magnetisk felt, jo høyere spenning, jo større magnetfelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...