Gå til innhold

Komplett er treige på levering


Anbefalte innlegg

Jeg har også handla en del hos komplett, men kan ikke si at de er raske akkurat. Og det er ikke posten skin skyld. Når jeg har bestilt har alle deler vært på lager, likevel kan det ta opptil flere dager før varene blir gjordt klar til plukking, plukket og sendt avgårde, til forskjell fra en del andre websjapper som er adskillig raskere til å levere. Så her har Komplett et stort forbedringspotensiale.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jepp, det er ikke alltid posten som er treg...

 

Posten er trege fra de MOTTAR pakken..men veien dit er kompletts ansvar.

 

Bestilte noe på en onsdag morgen, rett etter åpningstid, og håpet at den skulle bli pakket samme dag (optimistisk). Den ble ikke godkjent før 16 den dagen....14 neste dag var den på plukkliste. Utrolig lang tid man bruker på å hente og pakke 1 skjermkort :p. 17 var den pakket, men da var det selvfølgelig forsent å bli med dagens post, så den dro ikke før dagen etter....DET er tregt!

 

 

Handler bare på komplett hvis det er nødstilfelle!

Synes det var veldig raskt jeg. Ikke raskest i klassen kanskje, men ikke langt unna.

HAHA.

 

Må si meg uenig der.

 

Både netshop, PS Data og MPX har i 100% av tilfellene klart å sende pakkene i løpet av 1 virkedag (dvs samme dag ved bestilling før 12) - etter mine erfaringer ihvertfall.

ja..i en vanlig uke.. og på vanlige dager..

 

komplett.no har heller ingen problemer med å levere i løpet av dagen.. men da i vanlige uker og vanlige dager.. ikke med en lørdag og 3 helligdager å ta igjen for.

beklager, men fikk ikke fram at jeg IKKE bestilte nå i disse helligdagene...det er en erfaring for 3uker siden!

 

Det var en helt VANLIG uke!

 

 

Så jo, det er altfor lang tid før pakken ble sendt!

Lenke til kommentar

Jøss, vurderte å starte en lignende tråd selv.

 

Har også dårlige erfaringer med komplett når det gjelder leveringstid.

Problemet er tiden det tar før varene blir levert til posten. Etter det jeg forstår har komplett en ordreflyt hvor status er åpen-->til plukking-->overlevert posten.

 

Ser av min ordrehistorikk at det de siste to gangene jeg har lagt inn ordrer på morgenen, går hele den dagen uten at det skjer noe, neste dag blir den plukket, og blir innlevert postterminal stokke mellom kl 18 - 20 dagen etter der igjen. Altså tre virkedager før pakken er på vei til Bergen.

 

Har en åpen ordre fra i dag morges, regner ikke med å se noe til den før over helgen.:realmad:

 

Slo til på Leadtek kortet til Elkjøp, det ble bestilt en onsdag og jeg kunne hente det hos posten på fredagen.

 

Ille når Elkjøp knuser komplett på leveringstid. :roll:

 

EDIT: Presisering

Endret av Chris_Henrik
Lenke til kommentar
Da burde du vel heller ha skrevet " Posten er treige på levering" som overskrift. " Komplett er treige på levering" opfattes jo av de fleste som at det er komplett som somler.

Det er jo begge to som somler, og det skrev jeg jo i første innlegget mitt.

 

Til dere andre: JA, alle varer var tilgjengelige og varene ble ikke sendt på fredag, de ble bare registrert med kollinummer hos posten. De ble først sendt til posten på mandag.

 

EDIT: Og til deg StigArne... Jo, mpx.no og netshop.no sender SAMME DAG ! De reklamerer for at de skal sende samme dag, og klarer de ikke å holde dette så taper de jo kunder. Så det sier seg jo selv at de da klarer å fikse dette, og komplett.no reklamerer jo ikke for hvor raske de er til å sende, og da kan de jo ta den tiden de selv ønsker. Hver gang jeg har bestilt på mpx og netshop så har de sendt samme dag som lovet, og av den grunn pleier jeg som regel og bruke dem, men i dette tilfelle var det bare komplett som hadde alle varene jeg ville ha.

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar

EDIT: Og til deg StigArne... Jo, mpx.no og netshop.no sender SAMME DAG ! De reklamerer for at de skal sende samme dag, og klarer de ikke å holde dette så taper de jo kunder. Så det sier seg jo selv at de da klarer å fikse dette, og komplett.no reklamerer jo ikke for hvor raske de er til å sende, og da kan de jo ta den tiden de selv ønsker. Hver gang jeg har bestilt på mpx og netshop så har de sendt samme dag som lovet, og av den grunn pleier jeg som regel og bruke dem, men i dette tilfelle var det bare komplett som hadde alle varene jeg ville ha.

ja, i normale tider ja..

 

men du har vel ennå ikke skjønt at du bestillte på en hellig dag..

og at ordrene fortsatt renner inn selv om det er helligdager?

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Ja jeg skjønner jo selvsagt at den ikke blir effektivert før første virkedag, but still, det burde da være et normalt køsystem på alle ordrene som kommer inn. Sist gang jeg bestilte var på en søndag, og neste dag var normal virkedag. Pakken kom inn på postkontoret i Stokke på fredagen, og ikke i Oslo før mandagen. Pakken lå på mitt nærmeste postkontor på tirsdagen.

Atter en gang somling fra begge parter...

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar

Nå er det over 24 timer siden jeg registrerte min ordre, og den er fremdeles "åpen". Enda ikke blitt satt til plukking. Det er snakk om to varer og begge er på lager. De er håpløst treige.

 

Har en åpen ordre fra i dag morges, regner ikke med å se noe til den før over helgen.
Lenke til kommentar

Komplett trege?

Da synes jeg det er verre med Tollpost som kjører ut varene fra Komplett. De har ruget på en av pakkene mine i en uke nå.

Jeg bestilte to ting på en fredag, Komplett leverte til Tollpost asap og jeg fikk min første pakke på tirsdag. Men Tollpost klarte da tydligvis ikke å få med seg den andre pakken min.

Vil... ha... leketøyet mitt... NÅ!

Lenke til kommentar
Komplett trege?

Da synes jeg det er verre med Tollpost som kjører ut varene fra Komplett. De har ruget på en av pakkene mine i en uke nå.

Jeg bestilte to ting på en fredag, Komplett leverte til Tollpost asap og jeg fikk min første pakke på tirsdag. Men Tollpost klarte da tydligvis ikke å få med seg den andre pakken min.

Vil... ha... leketøyet mitt... NÅ!

Tollpost er da enda værre enn posten Norge......

 

Snakker av egen erfaring.

 

Tross alt, posten Norge klarer stort sett å levere problemfritt til meg.

Lenke til kommentar

Dette er merkelig. Jeg har aldri opplevd at Komplett har brukt flere dager på å sende min ordre. Sist jeg bestilte, bestilte jeg faktisk en rekke ting. Dette ble bestilt en søndag kveld. Da jeg sto opp mandag morgen, hadde jeg fått leveringsbekreftelse... den var sendt 06.00 om natten. Senere samme dagen var den levert på Posten og på vei til meg. Vanligvis er varene levert på Posten dagen etter jeg bestiller (bestiller stort sett på kveldstid).

 

Og jeg jobber for en butikk som er konkurrerende på enkelte varer, så har ingen grunn til å rose de opp i skyene uten grunn.

Lenke til kommentar

Ja jeg ser at "alle" andre opplever rask ekspedering fra komplett. Men mine erfaringer på de tre siste kjøp, er at det går tre virkedager fra jeg bestiller til komplett kan skryte på seg å ha levert pakken på postterminalen på Stokke.

 

Dette gjelder denne gangen også, etter 34 timer med status "åpen", er den nå frigitt for plukking. Merk dere mine ord: Komplett kommer ikke til å få somlet seg til å overlevere pakken til posten før kl 20 fredags kveld. Ergo tre virkedager denne gangen også.

 

Vet ikke hvorfor det er slik når jeg bestiller?

Mulig at de samler opp alle ordre som skal vest for vannskillet og ekspederer disse en gang i uken?

Lenke til kommentar
så synd da.. da får du handle andre plasser.

 

Men hverken netshop, psdata eller noen andre gjør ting noe spesielt raskere etter 4 dager.. der ordrene hoper seg opp..

 

Er da forbannet ikke rart at dem bruker 2 dager på å sende ut når dem har tusenvis av ordrer å sende ut.

 

Tenk litt etter..

 

å komme hit å klage for at komplett ikke sender ut en pakke før fredag, en pakke som var bestillt midt i helligdag styret er ett forbannet vås.

argh.

 

er blitt en sånn syk klagementalitet her på forumet, blir ikke pakken sendt 2 timer etter jeg trykket bestill så er det en møkka butikk.

Vær tålmodig folkens..

Uhm, la meg bare legge til min erfaring på akkurat dette.

 

Tirsdagen den uka la jeg inn ordre hos PSdata og Norek, med få timers mellomrom. Alle delene var på lager hos begge. PSData pakken hadde jeg fredagen. Norek SENDTE på fredagen.

 

Er vanskelig å beregne når man får varer fra Komplett, og forespørsler på email tar minst 6 timer. Hadde jeg fått vite at greiene mine ble så forsinka hadde jeg avbestillt og heller gått til en annen leverandør.

Lenke til kommentar

Skulle akkurat til å starte en lignende tråd. Har handlet hos komplett mange ganger tidligere, og varene har alltid blitt sendt dagen etter bestilling.

 

I forrige uke bestilte jeg noe på torsdagskveld og regnte da selvsagt med at varene ble sendt fredagen. Det var ikke tilfelle. Jeg regnte med at dette var et engangstilfelle, og tok like godt å slettet ordren siden jeg kom på noe annet jeg trengte også. Leverte derfor ny ordre på fredag. Sjekket så ordren lørdagen - men den var fremdeles åpen. Først på søndagen skjer det ting. Da får jeg e-post om at de sender pakken. Og da skulle jo en tro at alt var i boks. Men neida, pakken ble levert på KVELDEN mandagen. Med andre ord, det samme som om den hadde blitt sendt dagen etter.

 

Konklusjon: Når jeg leser at andre har akkurat samme erfaring som meg tyder jo det på at Komplett har begynt med nye rutiner, som fører til at levering av varer tar 1-2 dager lenger tid enn de gjorde tidligere. Jeg gir derfor Komplett en :thumbdown: (dvs, jeg bestiller ikke der dersom det haster i alle fall)

 

 

Edit: Legger til at alle varene var selvsagt på lager da jeg bestilte (det var de for så vidt hele tiden). Første bestillingen ble forresten gjort i god tid etter fridagene.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Slenger meg på jeg også.

 

Bestilte et hovedkort hos Komplett Tirsdag ettermiddag 3/5.

Pakken ble ikke registrert hos Posten før Fredag 6/5 klokken 17.

Kristi himmelfartsdag var riktignok den 5/5,men jeg synes likevel at det er treigt.

 

Hadde jeg bestilt hos Netshop ville nok hovedkortet mest sannsynlig blitt sendt allerede dagen etter (slik det bør være).

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Nå er det over 24 timer siden jeg registrerte min ordre, og den er fremdeles "åpen". Enda ikke blitt satt til plukking. Det er snakk om to varer og begge er på lager. De er håpløst treige.

 

Har en åpen ordre fra i dag morges, regner ikke med å se noe til den før over helgen.

 

Merk dere mine ord: Komplett kommer ikke til å få somlet seg til å overlevere pakken til posten før kl 20 fredags kveld. Ergo tre virkedager denne gangen også.

Nå har pakken endelig blitt registrert på postterminalen på Stokke.

Noe som Komplett har brukt 58 timer på Tror nok jeg handler et annet sted neste gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...