oophus_3do Skrevet 25. mai 2005 Skrevet 25. mai 2005 (endret) -- Slettet av moderator -- Og det med addons, det er nok bare å slenge seg på, det å prøve å "være snill" og ikke bruke det, går bare utover seg selv. Hvertfall så lenge Blizz ikke sier noe annet. Endret 25. mai 2005 av tom waits for alice
John Keats Skrevet 25. mai 2005 Skrevet 25. mai 2005 spellarlert jeg har prøvd gjør at man ser hvilket spell noen andre kaster, og det er litt juks.
.V. Skrevet 25. mai 2005 Skrevet 25. mai 2005 Ser ut som folk tror at SpellAlert kan kaste spells for deg automatisk, noe den så vidt jeg vet IKKE kan. Eneste SpellAlert gjør er å ta tekst fra combat loggen og blåse det opp stort på skjermen. F.eks. sånn : "tehnoob starts to cast Fireball"
John Keats Skrevet 25. mai 2005 Skrevet 25. mai 2005 var ikke det jeg mente.. han hadde en addon i tillegg som kasta spells for han.
.V. Skrevet 25. mai 2005 Skrevet 25. mai 2005 var ikke det jeg mente.. han hadde en addon i tillegg som kasta spells for han. Hmm, ser noen nevner auto-dispell/purge lenger oppi her, men jeg har enda ikke sett en addon som kaster spells for deg automatisk. Det nærmeste må vel bli en berserk-addon(troll racial) som plasserte en DIGER knapp under musa di når du kunne bruke berserking. Mente å ha lest om noen lenger oppi tråden som sa noe som at "folk som har SpellAlert klarer alltid å counterspelle sheepen min", noe som rett og slett er fordi sheep har 1.5sec casting time og at det ikke tar 1.5sec å trykke på en knapp.
AntatraCK Skrevet 25. mai 2005 Skrevet 25. mai 2005 En annen tråd her i dette forumet forteller om an "hunter-addon" som jeg også ser på som juks. For dere som ikke vet det så har Hunters et skill som heter "Track Humanoids", hvor hunter'n ser en rød prikk over alle mennesker (NPC'er og spillere) på kartet sitt, og holder man musa over den røde prikken på kartet vil man kunne se navnet på den. Har du denne addonen installert, vil du i tillegg få hvite hvilken rase og hvilken level mennesket er på, og dette må jo være juks, eller? Hvis Blizzard hadde ment at huntere skulle få lov til å vite dette, så hadde vel dette vært implementert i orginal-varen? Jeg syns addonsene beveger seg mer og mer i gråsonen av hva som kan kalles juks, og jeg skulle egentlig ønske at Blizzard forbø ALLE addons så lenge dem "tillater" at man også kan lage addons som oppfordrer til juks. Ingen er banna til nå. Ikke ICU som du snakker om i hvertfall. Jeg bruker den jeg, med stor suksess
tom waits for alice Skrevet 25. mai 2005 Skrevet 25. mai 2005 De som har frekventert denne tråden vil se at vi har slettet en masse off topic og person-rettede diskusjoner her. Forhåpentlig vil det som står igjen bli en saklig tråd. Hvis ikke blir den stengt for godt. Her var spam, trolling og "trollemat" i salig blanding. Det er egentlig like ille alt sammen. Til de som ennå ikke har forstått det: #1: Brukere av forumet bes om å holde en høflig tone. Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis de inneholder upassende språk som blant annet banning, flaming og/eller innlegg ment for å skape dårlig stemning. Tråder/poster åpenbart ment for å provosere eller støte andre stenges/slettes med begrunnelse. Dette gjelder også i private meldinger. #2: Vær saklig og høflig når du argumenterer for noe. Dette gjør at andre oppfatter deg mer seriøst. Du får lov å mene hva du vil om en sak, men dersom dine meninger er svært kontroversielle bør du holde dem for deg selv for ikke å skape krangel. Jeg har oppdaget brudd på retningslinjene. Hva gjør jeg? Det du i alle fall ikke skal gjøre er å svare i den tråden der hvor regelbruddet er. Dette vil kun gi tråden unødvendig oppmerksomhet. Og du vil selv bli regelbryter dersom du poster informasjon i tråden som ikke er i samsvar med hva den egentlig handler om. Hvis du ser et regelbrudd skal du først og fremst bruke funksjonen "Rapporter" i forumet. Til høyre over hvert innlegg er det en knapp hvor det står "Report" og hvis du trykker på denne føres du til et skjema du kan fylle ut. Rapporten din vil så bli lagt til i listen over rapporter og en moderator vil så behandle regelbruddet neste gang han går over listen og behandler rapporter. Hvis det er et krisetilfelle som krever øyeblikkelig oppmerksomhet kan du også ta kontakt med moderatorer mer direkte ved å enten sende en E-post, en melding eller se etter annen kontaktinfo i profilen til en moderator. Husk at selv de som bryter retningslinjene er beskyttet av retningslinjene igjen og ved utskjelling av disse risikerer at du selv kan bli advart eller i verste tilfelle utestengt. Denne tråden skled ut fordi folk svarte på off topic poster og persondiskusjoner i tråden. Lar dere være blir dette ikke noe problem. Bruk Report-knappen istedet. Geir
bOMS Skrevet 25. mai 2005 Skrevet 25. mai 2005 (endret) -- Sitat forkortet av moderator --så du synes en addon som bytter våpen i stances/stealth er ulovlig? Tja, det kommer anpå hva som egentlig skjer. Er det en addon som utfører en makro som bytter litt våpen og slikt gir jeg blanke. Er det en addon som f.eks får en rouge til å bruke vanish eller noe slikt (hvis det er mulig) automatisk når han blir angrepet hvis han er afk, synes jeg det er å gå for langt med hva man tillater. Jeg mener som jeg skrev, at jeg har ingenting mot programmer som kommer med ferdigoppsatte makroer som utfører ring du ber om. Men har noe mot automatisering, dvs noe som gjøre som følge av noe annet som skjer, men uten at du trykker på en knapp for å utføre oppgaven. Ellers kan du jo like gjerne skrive et script som får karakteren din til å sloss alle kamper for deg mens du ser på. Endret 26. mai 2005 av tom waits for alice
d0ppler Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Skrevet 25. mai 2005 En annen tråd her i dette forumet forteller om an "hunter-addon" som jeg også ser på som juks. For dere som ikke vet det så har Hunters et skill som heter "Track Humanoids", hvor hunter'n ser en rød prikk over alle mennesker (NPC'er og spillere) på kartet sitt, og holder man musa over den røde prikken på kartet vil man kunne se navnet på den. Har du denne addonen installert, vil du i tillegg få hvite hvilken rase og hvilken level mennesket er på, og dette må jo være juks, eller? Hvis Blizzard hadde ment at huntere skulle få lov til å vite dette, så hadde vel dette vært implementert i orginal-varen? Jeg syns addonsene beveger seg mer og mer i gråsonen av hva som kan kalles juks, og jeg skulle egentlig ønske at Blizzard forbø ALLE addons så lenge dem "tillater" at man også kan lage addons som oppfordrer til juks. Ingen er banna til nå. Ikke ICU som du snakker om i hvertfall. Jeg bruker den jeg, med stor suksess så du føler ikke at du jukser når du bruker ICU? Denne er så juks som det går an å få bli, og det er helt utrolig at Blizzard ikke har lagd noen sperre for at slik informasjon skal kunne benyttes av en modder. Det finns sikker mange andre modder/addons av denne typen, men siden jeg kun spiller på min hunter char så er dette den eneste jeg har kunnskap om. Og nei, jeg bruker den ikke av prinsipp.
Champ Skrevet 25. mai 2005 Skrevet 25. mai 2005 Alt-selfcast er en funksjon jeg ikke fatter blizzard ikke har laget til spillet selv. Som sjaman er det et helvete å spille uten, man trenger det blant annet til å fjerne rogue-poison med et tastetrykk, få inn kjapp heal etter warstomp, ns+heal så kjapt som mulig. osv osv. Man sparer et tastetrykk ja, og det er ofte nok til å få overtaket. akkuart..... skal ikke være "han som er flinkest til å skrive macroer/laste ned mods" som skal vinne battles.
Minty123 Skrevet 25. mai 2005 Skrevet 25. mai 2005 Alt som gjør at du får en fordel over andre spillere er "juks" for å spille på like premisser må alså alle andre laste ned en hau med addoner. og siden ikke alle gidder det får de mest Hardcore Addonbrukerne en stor fordel i forhold til oss vanlige som kjører vanlig, standard oppsett. derfor ser jeg på store deler av disse addonsene som juks.
Tåkefyrste Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Dette er en bra forklaring på hva blizzard tolererer eller ikke: UI mods fall into two categories: Macros - these aren't really mods at all, but they can use LUA code to do neat things in game. These are found ENTIRELY inside the game, and the code is run by blizzard's interpreter, so they make the rules on what macros can an cannot do. Therefore, blizzard won't ban someone from using any macros. AddOns - These are extra files, put into the WoW Interface directory on your hard drive which supplement the existing LUA and XML code that blizzard created that makes up the user interface that everyone uses. Addons are made up of LUA files, and XML files, both of which are also run by blizzard's interpreter. Therefore, blizzard won't ban someone from using any addons. 3rd party programs are actual programs that get loaded into memory and executed using their own code. They run separate from the game similar to how ICQ or MSN Messenger runs in the background. The difference is that 3rd party hacks try to read, or change data coming into or out of the WOW game client(to the network card), or they try to read or write to memory space used by the Wow Game client. Speed hacks, for example, often interfere with data flowing from the game client to the network card by intercepting the "i am here" signal that he game client sends to the server and making it seem that the player is moving faster than they should be. The server accepts this as truth because blizzard left it up to the game client to limit how fast you can go. (oops blizzard?) This strange design is caused by a need to let the game client do some of the work because the server is too busy to be expected to do everything. Anyway, the distinction in 3rd party hacks is usually the fact that hacks run as their own programs and interfere with the game client. hentet fra: http://forums.worldofwarcraft.com/thread.a...tmp=1#post78930
bOMS Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Alt-selfcast er en funksjon jeg ikke fatter blizzard ikke har laget til spillet selv. Som sjaman er det et helvete å spille uten, man trenger det blant annet til å fjerne rogue-poison med et tastetrykk, få inn kjapp heal etter warstomp, ns+heal så kjapt som mulig. osv osv. Man sparer et tastetrykk ja, og det er ofte nok til å få overtaket. akkuart..... skal ikke være "han som er flinkest til å skrive macroer/laste ned mods" som skal vinne battles. Men selfcast er jo med i spillet. Det ligger der allerede. Du må bare trykke "esc", velge "key bindings" eller noe slikt og gå nedover listen til du finner self cast. Mener det er alt+ funksjonskanppen. Og med litt trening så er det ikke akkurat vanskelig å treffe alt knappen når man ønsker å kaste noe på seg selv.
Taykun Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Dere som mener at Atlas er juks.. Ta en kikk her Der står det følgende: WorldofWar.net has added a map to Blackrock Depths Denne siden har laget maps over de fleste instancene i spillet, og også skrevet på hvor alle questlocations er, samt bosser og en liten walkthrough. Og wow-europe.com reklamerer faktisk for denne siden. Da kan det umulig regnes som juks? Atlas = du får kartet opp mens du spiller. Denne siden = du minimerer spillet og bruker 5 sekunder på å skjekke hvor ting er. Blizzard regner ikke denne siden som juks, så hvorfor skulle atlas være det. Og som apollox sier, blizzard har godtatt alle addons og macroer. Det å lage en petfeed greie med macroer er ikke juks. Det er jo tross alt blizzaad som har gjort at det er mulig å lage disse macroene. Jeg er imot de mest "alvorlige" tilfellene av addons, som totem-addon til shaman som automatisk setter ut totems etter hvilken situasjon de er i, automatisk earth shock cast osv. Automatisk counterspell, shield bash osv. Klarer man ikke å bruke de skillene selv uten addons, ja...
Taykun Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Uansett. ting som Spell alert eller hva det heter er, imo, mye nærmere juksing enn selfcast (som noen allerede har nevnt kan fikses selv uten problemer). Hvorfor er spell-alert på kanten mener du? Alt spell-alert gjør er å ta tekst fra combat loggen og blåse den opp og plassere den midt på skjermen. Man får ikke informasjon ingen andre har, man får det bare tydeligere. Jeg siktet til en addon jeg vet om, som automatisk caster counterspell når addonen oppdager en spell.
MrLeftfield Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 jeg bruker ikke en eneste addon fordi jeg føler ikke behovet.
Roberticus Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Jeg er ingen stor profet men når man ser floraen med forskjellige add-ons som operer i en gråsone så tror jeg at jeg tør å spå at dette vil skape STORE problemer etterhvert. Spesielt på PvP serverne vill det bli et klasseskille mellom core-spillere og addon-freaks. Når kommer de første hel-automatiske bot'ene for buffing? Når kommer de første hel-automatiske combat macroene? Skal det om jeg bruker en bestemt addon eller ikke være avgjørende for om jeg får være med på et instance raid? Jeg tviler sterkt på at den gjenomsnittlige "casual" wow-spiller bruker addons, og når forskjellene mellom det å ha og det å ikke ha addons øker så vil det GARANTERT gå ut over antall spillere. Dette var veldig tydelig i nisje spill som Asheron's Call hvor utviklingen av 3rd party progs/addons tok fullstendig av. Vi er fortsatt tidlig i livssyklusen til WoW men jeg synes å se tegn på det samme jeg opplevde der. Der hadde man til slutt hel-automatisk spill hvor et makro program ikke bare drepte mobs rundt deg og evt beveget deg i et bestemt mønster, men som også lootet for deg. Du trengte ikke lenger sitte foran PC'en for å levle characteren din.
Licht Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Akkurat det der forstår jeg ikke. Hva skal man ha spillet for om man ikke spiller det selv? Eller er det bare jeg som er gammeldags og synes spillet er vel så interessant før 60 som etter?
bOMS Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Akkurat det der forstår jeg ikke. Hva skal man ha spillet for om man ikke spiller det selv? Eller er det bare jeg som er gammeldags og synes spillet er vel så interessant før 60 som etter? For mange er det viktigere å "vinne" enn å spille selv. Dvs for noen ligger underholdningen på et helt annet sted enn for oss andre.
Darx* Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Skjønner ikke hvorfor dere diskuterer om addons er lovelig eller ikke når Blizzard selv har laget grunnlaget for at slike addons skal fungere! Dessuten vet jeg at Blizzard er meget streng når det gjelder juks, og de er flinke på å få de fleste utestengt fra battle.net og de andre nettverkene sine. Blizzard har lagt masse arbeid i å legge grunlag på et "tweakable" interface osv, er selv en ivrig blizzard online gamer og vet at de alltid har vært flinke med og stenge ut de ekte cheaterne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå