Gå til innhold

Alternativer til Outlook Express?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg brukte tidligere Outlook Express. Lite, enkelt og følger med Windows.

Skiftet for en god stund siden til Pocomail. Dette har jeg vært rimelig fornøyd med, men det mangler liksom litt. Det har vel bortimot alle funksjoner, men litt bedre grafikk hadde for eksempel ikke vært å forakte, samt import/eksport til flere andre programmer hadde vært kjekt for fremtidig ivaretaking av eposter* (export mail -> Netscape / Eudora.. de to alternativene duger bare ikke, med mindre disse er fabelaktige epostklienter jeg skal begynne å bruke).

Jeg har Office 2003, men Outlook er litt stort og tungt. Jeg trenger ikke kalender, kontaktbehandling til tusen osv.. Rett og slett bare epost.

Surfer med Opera (8), men er ikke interessert i å bruke epostklienten der.

Webmail er ikke interessant.

Hvilke alternativer har jeg? Er Thunderbird noe tess?

*viktig - Jeg vil ta vare på all epost til evig tid (vel, lenge iallfall)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg bruker outlook, og legger ikke merke til noe av denne kalenderen og alt stæsjet jeg.. bruker den utelukkende til epost, og det synes jeg den er kjempefin til.. men har ikke noen andre forslag til deg, fordi jeg bruker outlook.. :p

Skrevet

Prøver det nå. Eksporterte epostene mine til Eudora, og valgte importer fra Eudora i Thunderbird.

Mye trøbbel med å vise HTML og nordiske tegn/bokstaver, uff.. Makker med innstillinger nå. Kanskje jeg bare skal beholde Pocomail..

Skrevet

Bruker du den norske utgaven av Thunderbird?

Jeg har forøvrig aldri hatt problemer med verken nordiske bokstaver eller html i TB.

Skrevet
Bruker du den norske utgaven av Thunderbird?

Eh.. Den så jeg ikke på nedlastingssida. Får teste det i morra dah :) Er stuptrøtt.

Skrevet

Thunderbird er meget bra, har brukt det lenge nå.. Har alltid brukt Outlook Express tidligere, men byttet til Thunderbird mest p.g.a. det etter min mening meget bra spam-filteret. Var en periode jeg fikk omtrent 100 spam-mail om dagen og da luket Thunderbird bort godt over 90 % og gjorde minimalt med feil. (Av en eller annen grunn får jeg ikke så mye spam lenger på kontoen min :hmm: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...