Gå til innhold

Hvilken sjanger hører du mest på, og hvorfor?


Aurgjelme

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Progressiv musikk (progrock og metal).

 

Det er stort sett slik musikk jeg hører på, men det er så mye variasjon og så mange elementer (og faktisk sjangre) i det. Låtene er ofte lange og spenner over mye, det liker jeg veldig godt. Har også sansen for musikere som kan spille instrumentene sine og ikke skjuler det.

Lenke til kommentar

Punk! ahh.. hvor høyt jeg elsker det! :love:

Det er digg å høre på når du er lei deg, glad, opprørt og når du kjeder deg. Dessuten er historien til punk fasinerede syns jeg. Du kan finne deg igjen i mange av tekstene, og det at punk ble til for å sjokkere de etablerte er jo bare helt genialt! Mange tror det bare er bråk og falsk spilling/synging, men det stemmer ikke. Hør på det før du dømmer det. Du kan jo ikke si at du ikke liker noe før du har prøvd det? ;) Punk er rett og slett deilig å høre på, tro det eller ei! :p

 

Anbefaler på mitt sterkeste Sex pistols, The ramones, The misfits, og the damned! :thumbup:

Lenke til kommentar
Punk! ahh.. hvor høyt jeg elsker det! :love:

Det er digg å høre på når du er lei deg, glad, opprørt og når du kjeder deg. Dessuten er historien til punk fasinerede syns jeg. Du kan finne deg igjen i mange av tekstene, og det at punk ble til for å sjokkere de etablerte er jo bare helt genialt! Mange tror det bare er bråk og falsk spilling/synging, men det stemmer ikke. Hør på det før du dømmer det. Du kan jo ikke si at du ikke liker noe før du har prøvd det? ;) Punk er rett og slett deilig å høre på, tro det eller ei! :p

 

Anbefaler på mitt sterkeste Sex pistols, The ramones, The misfits, og the damned! :thumbup:

Turboneger, Gluecifer og tidlig GWAR er annen punk jeg vil anbefale!

Lenke til kommentar

Hvis eg ikke tar feil å er GWAR metal. Tulleband egentlig, men metallen trenger noen med selvironi. (Noe en del ultraharry metalband mangler) :)

 

EDIT: Oh, har ikke hørt så mye av det tidligere materialet deres...

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Punk! ahh.. hvor høyt jeg elsker det! :love:

Det er digg å høre på når du er lei deg, glad, opprørt og når du kjeder deg. Dessuten er historien til punk fasinerede syns jeg. Du kan finne deg igjen i mange av tekstene, og det at punk ble til for å sjokkere de etablerte er jo bare helt genialt! Mange tror det bare er bråk og falsk spilling/synging, men det stemmer ikke. Hør på det før du dømmer det. Du kan jo ikke si at du ikke liker noe før du har prøvd det? ;) Punk er rett og slett deilig å høre på, tro det eller ei! :p

 

Anbefaler på mitt sterkeste Sex pistols, The ramones, The misfits, og the damned! :thumbup:

Turboneger, Gluecifer og tidlig GWAR er annen punk jeg vil anbefale!

*skrive bak øret*

Da vet jeg det, skal høre på de jeg=) Hører litt på turboneger fra før av, har faktisk sett dem, og skal se dem igjen til sommeren ;) Liker mest gammel punk jeg, hvor man hører på innspillingen at det er gammelt :p

 

Men takk fordet! :)

Endret av Ida=D
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hører på jævlig mye rart, men kan sikkert nevne noe :)

 

alternatve\grunge\indie osv... (feks. pj harvey, the velvet underground, sonick youth, the afghan whigs, my mornig jacket, songs: Ohia ...)

punk\hardcore\punkcore osv... (feks. buzzcoks, joy division, dead kennedys, sex pistols, mental, siste dagers helvete, diehard youth, gorilla biscuits ...)

rap\hiphop osv... (feks. rjd2, cannibal ox, aesop rock ...)

rock\heavy rock osv... (feks. foo fighters, cato salsa experience, scorpions ...)

god og gammel råkk'n'råll (feks. elvis, roy orbison...)

metal\metalcore osv... (purified in blood, isis, six feet under ...)

reggae (bob marley blir det vel bare :hmm: )

country\jazz\blues osv... (johnny cash, louis armstrong, miles davis, bb king, osv ...)

big band musikken (frank sinatra!!!)

 

:w00t: hehe

Lenke til kommentar
Punk! ahh.. hvor høyt jeg elsker det! :love:

Det er digg å høre på når du er lei deg, glad, opprørt og når du kjeder deg. Dessuten er historien til punk fasinerede syns jeg. Du kan finne deg igjen i mange av tekstene, og det at punk ble til for å sjokkere de etablerte er jo bare helt genialt! Mange tror det bare er bråk og falsk spilling/synging, men det stemmer ikke. Hør på det før du dømmer det. Du kan jo ikke si at du ikke liker noe før du har prøvd det? ;) Punk er rett og slett deilig å høre på, tro det eller ei! :p

 

Anbefaler på mitt sterkeste Sex pistols, The ramones, The misfits, og the damned! :thumbup:

:thumbup:

Hører mest på The Clash jeg da, men Sex Pitsols og The Ramones har begynt å snike seg inn.

 

Ellers går det mye i rock ala Queen.

Lenke til kommentar
Mange tror det bare er bråk og falsk spilling/synging, men det stemmer ikke.
Anbefaler på mitt sterkeste Sex pistols, The misfits

 

Bråk og falsk spilling/synging checklist:

 

Sex Pistols [X] Check

The Misfits [X] Check

 

Tja...

 

Skranglepunk med elendig lyd er ikke tingen. Punk for meg er The Clash og Wire. :thumbs:

Endret av HalTan
Lenke til kommentar
Turboneger, Gluecifer og tidlig GWAR er annen punk jeg vil anbefale!

Verken Gluecifer eller Turboneger er punk. Vær så snill. Jeg så til og med en eller annen tulling (i en annen post) som benevnte The Who som et av de første punk-banda....herre....

 

GWAR? Har aldri hørt det, men navnet kan minne om en lydeffekt fra Jurassic Park eller noe...

 

Sham69, Buzzcocks, Damned, Pistols, The Clash - vintage punk

(noen kategoriserer Ramones her også, men jeg vet ikke helt....Ramones er Ramones)

 

T'Weed

Endret av Tumbleweed
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...