Gå til innhold

over 1000 ad-ware og virus! Slå den!


Anbefalte innlegg

Æhh, noe sier meg at folk bør styre unna Internet Explorer (IE), og gå for firefox eller opera (min favoritt)

Vel, 400-1000 spyware kan man vel ikke skylde Explorer for.

Jo det er nettopp det!

 

Med IE står "alle dører åpne" for allslags "dritt", mens med konkurrentene er det stengt...

 

Jeg kjørte Ad-watch i bakgrunnen under IE, og den arbeidde "dobbelt skift" for å stoppe dritten, etter overgang til opera, vart den arbeidsledig og den ble til slutt avinstallert...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har aldri vært oppe i det. Kjørte Explorer flere år i strekk. Meste jeg har vært oppi er noe og 50, etter å ha besøkt og lastet ned fra en crack-side.

Det er nok mest på crack og sex-sider vi finner slikt, og som jeg sa i første post, ble problemet stort etter at denne maskinen ble brukt av sønnen i huset på et nach-spiel... :ermm:

Endret av O. B. Lix
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Har nettopp rensket opp i søstra mi sin maskin, ho har avast med auto-oppdateringer på. 818 spyware og 712 (!) virusinfiserte filer... Alle virus var av kategorien Trojaner, men det var i alle fal 15 forskjellige typer. Avinstallerte avast og scanna med nod32 og AVG, men AVG fant flere som nod32 ikke fant, så AVG ble installert der permanent...

Endret av O. B. Lix
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Lurer litt på internett vanene til folk når jeg ser dette her ja :). Men en ting jeg stusset på, er jo at adaware også fjerner cookies eller er det noe annet? ja husker ikke i forbifarten. Så den ene bildet her hvor det var over 8000 filer, som jeg da trodde bare var cookies den fjernet for deg, pga at det er/var senitiv info der. Da kan jo dette egentlig ikke regnes som spyware?

 

edit: tracking cookie het den ja. jeg mener ikke at dette er spyware.... men jeg har jo ment mye rart igjennom tidene også da.

Endret av zeltex
Lenke til kommentar

Det aller værste jeg har vært borti (har jobba som PC-tekniker) var vel en maskin som hadde over 4000 kritiske objekter (AdAware) og over 50 virus!

 

Tenårings-sønnen hadde seff surfa porr, film, mp3 og spillcracks med kazaa og morpheus, uten brannmur, AV og oppdateringer til Windows / Internet Explorer.

Lenke til kommentar
Det aller værste jeg har vært borti (har jobba som PC-tekniker) var vel en maskin som hadde over 4000 kritiske objekter (AdAware) og over 50 virus!

 

Tenårings-sønnen hadde seff surfa porr, film, mp3 og spillcracks med kazaa og morpheus, uten brannmur, AV og oppdateringer til Windows / Internet Explorer.

Du kan ikke sette alle tenåringer i en bås da.

Menmen, er vel en del sånne folk som ikke har peiling.

IE er det "enkleste" så det er det beste :roll:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...